سامسونگ چگونه پرسودترین شرکت دنیای تکنولوژی شد؟ - تکفارس 
سامسونگ چگونه پرسودترین شرکت دنیای تکنولوژی شد؟ - تکفارس 

سامسونگ چگونه پرسودترین شرکت دنیای تکنولوژی شد؟

امید بصیری
۲۰ تیر ۱۳۹۶ - 17:33
سامسونگ چگونه پرسودترین شرکت دنیای تکنولوژی شد؟ - تکفارس 

کارشناسان دنیای تکنولوژی از ابتدا نیز پیش بینی می کردند که سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۷ برای سامسونگ رونق بسیار خوبی خواهد داشت. پیش بینی می شد که این شرکت بزرگ ترین سود خود در یک بازه ی زمانی ۳ ماهه از ابتدای تاسیس اش را در این بازه ببیند. حتی پیش بینی شده است که میزان سود سامسونگ در این ۳ ماهه از میزان سود شرکت اپل نیز پیشی خواهد گرفت. نه تنها سود سامسونگ در این بازه ی زمانی از رقیب اصلی خود بیشتر خواهد بود، بلکه به نظر می رسد در کل دنیای تکنولوژی نیز شرکتی به اندازه ی سامسونگ در این ۳ ماهه سود نکرده باشد که این لیست شامل غول های دنیای تکنولوژی نظیر گوگل، فیس بوک، آمازون و نت فلیکس نیز می شود. این ۴ شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی در این بازه زمانی ۳ ماهه سود ۱۱.۱۵ میلیارد دلاری در مجموع داشته اند. در ادامه ی این مقاله با تکفارس همراه باشید تا به موشکافی چگونه اتفاق افتادن این مسئله بپردازیم.

سامسونگ صبح امروز گزارش مالی ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی خود را ارائه کرد و به نظر تمام آن کارشناسی ها درست بوده است. میزان کل فروش سامسونگ از محصولاتش حدود ۵۳ میلیارد دلار برآورد می شود که حدود ۱۲.۱ میلیارد دلار آن سود برای این شرکت است. این اولین بار است که سامسونگ در میزان سود غول کوپرتینو را شکست می دهد. کارشناسان پیش بینی می کنند که اپل در این ۳ ماهه سودی معادل ۱۰.۵۵ دلار داشته است. این آمار باعث می شود که سامسونگ پر سود ترین شرکت دنیای تکنولوژی منتهی به ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ باشد. برای سامسونگ حدود ۴ سال طول کشیده است تا بتواند رکورد قبلی خود را بهبود ببخشد. آخرین باری که سامسونگ توانست رکورد سود خود را بشکند در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۳ بود که حدود ۱۰.۱۶ میلیارد دلار سود کرد. وقتی که با سال های قبل مقایسه کنیم، متوجه می شویم که درآمد و سود سامسونگ به ترتیب ۱۸ و ۷۲ درصد بیشتر شده اند.

این خبر یک نقطه تاریخی است. سامسونگ موفق شده تا این سود را پس از یکی از بحرانی ترین و بدترین شکست های تاریخ شرکتش یعنی مسائل پیش آمده بر روی پرچم دار خود، گلکسی نوت ۷، ثبت کند. این شرکت با از رده خارج کردن گلکسی نوت ۷ ضررهای بسیار زیادی کرد و این باعث شد بسیاری فکر کنند این شرکت در مسیر سقوط است اما سامسونگ تسلیم نشد و با تلاش زیاد موفق شد تا تاریخ سازی کند. تحلیل بیشتر این ارقام زمانی انجام خواهد شد که سامسونگ میزان تمام درآمد های خود در این ۳ ماهه را منتشر کند. ما در بازه های زمانی مشابه نیز به دلیل عملکرد خوب بخش پردازنده ها و صفحه نمایش های این شرکت شاهد پیشرفت های نا محسوسی بودیم. عملکرد خوب آن بخش ها باعث شد تا علی رغم شکست مفتضحانه گلکسی نوت ۷ و ضرر در بخش موبایل این شرکت بازهم شاخص عملکردی مثبتی داشته باشد و ضرر نکند.

این شرکت همچنین سود زیادی از صفحه نمایش های رده ی کوچک تا متوسط OLED دارد. از آنجایی که بسیاری از شرکت ها در حال تهیه ی صفحه نمایش های OLED برای گوشی های جدید خود هستند، تنها شرکتی که می توانند برای این کار به آن مراجعه کنند سامسونگ است. هم چنین باید به سامسونگ برای پیشرفت در تمامی بخش ها تبریک گفت. این شرکت موفق شده تا بسیاری از هزینه های تولید کارت حافظه های خود را کاهش دهد. این مسئله تاثیر زیادی در افزایش درآمد این شرکت داشته است. کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت تولید پردازنده ها در این سه ماهه نیز افزایش خواهد داشت پس شاید سامسونگ از همین الان در مسیر ثبت یک رکورد دیگر نیز باشد. قیمت کارت حافظه های ۳ گیگابایتی DDR3 DRAM در سه ماهه ی قبل ۲.۹۷ دلار افزایش داشته است. این میزان در بازه زمانی مشابه در سال قبل ۱.۵۸ دلار بوده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر سامسونگ مسیر فعلی خود را پیش برود می تواند به بزرگ ترین شرکت دنیای ساخت پردازنده ها به لحاظ درآمد تبدیل شود و اینتل را پشت سر بگذارد. بی شک این دستاورد بزرگی خواهد بود. سوددهی بخش های پردازنده سازی و صفحه نمایش ممکن است جلوی ضرر گلکسی نوت ۷ را گرفته باشند، اما بخش گوشی های هوشمند سامسونگ بازگشت بزرگی داشته است. گلکسی اس ۸ بی شک بزرگ ترین گوشی ای است که سامسونگ تا الان تولید کرده است. این گوشی از همان روز اول رکورد های فروش محصولات سامسونگ را شکست و احتمال این که در پایان کار پر فروش ترین گوشی تاریخ این شرکت باشد زیاد است. باید این نکته را در نظر داشت که گوشی گلکسی اس ۸ در ماه اپریل گذشته عرضه شد برای همین نمی توانست تاثیر زیادی بر روی درآمد سه ماهه ی اول امسال بگذارد چرا که در آستانه ی به پایان رسیدن بود. سه ماهه ی دوم به صورت غیر رسمی محل تاخت و تاز سامسونگ با گلکسی اس ۸ به شمار می شود و به نظر تاثیر این گوشی بر روی درآمد و رکورد شکنی سامسونگ واضح است.

سامسونگ هنوز میزان فروش پرچم دار جدید خود را اعلام نکرده است اما آمارهای غیر رسمی از فروش ۱۰ میلیونی این گوشی ها خبر می دهند. هنگامی که سامسونگ گزارش کامل خود از فروش محصولاتش را ارائه کند می توانیم میزان فروش دقیق این محصول را حدس بزنیم. بی شک سرمایه گزاران نیز از این وضع راضی هستند. سهام سامسونگ با پیشرفت ۳۳ درصدی رو به رو شده است. سامسونگ برنامه ریزی کرده است تا این روند را ثابت نگه دارد. به همین منظور این شرکت سرمایه گزاری های زیادی برای تکنولوژی های آینده نگرانه می کند. بخش موبایل این شرکت به نظر درآمد خود را حفظ خواهد کرد. گوشی مورد انتظار گلکسی نوت ۸ به عنوان جدیدترین پرچم دار سامسونگ به بازار خواهد آمد و پیش بینی می شود که این محصول نیز رکورد شکنی بکند. سامسونگ میزان کامل درآمد های خود در این بازه زمانی را در هفته های جاری اعلام خواهد کرد. این آمار و ارقام میزان مشارکت هر کدام از بخش های این شرکت را اعلام خواهند کرد.

این شرکت در ماه های پیش رو بیشتر درباره برنامه های آینده خود صحبت خواهد کرد. بی شک سرمایه گزاران بیشتر از هر کسی مشتاق دانستن مسیر آینده این کمپانی بزرگ هستند.

نظر شما درباره ی این مقاله چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • mehdi گفت:

    آدرس سایت رو بزارید سامسونگ فا samsung.fa.com خیلی بهتره کلا سایت تبدیل شده به تبلیغ این برند متاسفانه ؟؟!!!