محافظ صفحه‌ی احتمالی iPhone 8 دیده شد - تکفارس 
محافظ صفحه‌ی احتمالی iPhone 8 دیده شد - تکفارس 

محافظ صفحه‌ی احتمالی iPhone 8 دیده شد

امید بصیری
۲۰ تیر ۱۳۹۶ - 23:29
محافظ صفحه‌ی احتمالی iPhone 8 دیده شد - تکفارس 

معمولاً یک خبر را به چیزی مثل محافظ صفحه نمایش یک گوشی اختصاص نمی دهیم اما این یکی ارزشش را دارد. نه به خاطر اینکه قابلیت محافظتی خیلی بالایی دارد یا قابلیت شگفت انگیز دیگری. بلکه به خاطر اینکه گفته می شود این محصول جانبی برای نسل بعدی آیفون‌‌های شرکت اپل ساخته شده است. نکته مهم اینجا این است که “گفته می شود” این محصول برای نسل بعدی آیفون طراحی شده است و ما هیچ راهی نداریم که بفهمیم این ادعا واقعی است یا نه. از سوی دیگر، طراحی این محصول شبیه به چیزی است که از آیفون بعدی انتظار می رود که به همین دلیل ارزش بررسی آن بالا می رود. در ادامه ی این خبر با تکفارس همراه باشید!

محافظ صفحه‌ی احتمالی iPhone 8 دیده شد - تکفارس 

پس مطالبی که در ادامه می آید احتمالاً چیزهایی است که در آیفون بعدی شاهدش خواهیم بود. انتظار می رود که کمپانی اپل امسال از ۳ گوشی آیفون جدید رونمایی کند. دو گوشی از این محصولات با نام های iPhone 7s و iPhone 7sPlus شناخته خواهند شد. اما محصول شاخص امسال اپل که به مناسبت گرامی داشت ۱۰ سالگی ارائه ی اولین آیفون ساخته شده و مشخصات باورنکردنی ای خواهد داشت با نام iPhone 8 شناخته می شود. به نظر می رسد این محافظ صفحه نمایش مربوط به گوشی مخصوص جشن ۱۰ سالگی آیفون یعنی iPhone 8 باشد.

شایعات درباره ی iPhone 8 ادعا می کنند که این گوشی با صفحه نمایشی که تقریباً تمام قسمت جلویی به جز قسمتی که مخصوص میکروفون و دوربین جلویی گوشی است را خواهد پوشاند عرضه می شود. در حقیقت می شود نتیجه گیری کرد که قسمتی که در این محافظ صفحه نمایش خالی است اندازه صفحه نمایش iPhone 8 خواهد بود. پهنای این صفحه نمایش ۲.۵ اینچ(۶.۳۵ سانتی متر) و ارتفاع آن ۵.۴ اینچ(۱۳.۶ سانتی متر) می شود که ابعاد ۵.۷ اینچی ( ۱۴.۵۵ سانتی متری) را برای صفحه نمایش می دهد. بدین ترتیب این صفحه نمایش نسبت تصویر ۲.۱۵ به ۱ خواهد داشت.

اگر بخواهیم بر طبق اندازه ی صفحه نمایش قضاوت کنیم، iPhone 8 جدید کمی بزرگ تر از iPhone 7 4.7 اینچی کنونی می شود. این گوشی همچنین کوچک تر از Galaxy S8 و LG G6 خواهد بود. در کنار آن اما آیفون iPhone 7Plus با داشتن صفحه نمایشی کوچک تر اندازه ی بسیار غول پیکری خواهد داشت.

همانطور که احتمالا متوجه شده اید هیچ جایگاهی برای دکمه ی مخصوص Home در این صفحه نمایش دیده نمی شود. شایعات مختلفی پیرامون این موضوع شنیده می شوند که iPhone 8 به جای یک دکمه ی فیزیکی از یک دکمه مجازی بهره بهره خواهد برد یا اینکه Touch ID ممکن است با تکنولوژی نسل بعدی تشخیص چهره جایگزین شود. این مسئله ممکن است بخش بالایی گوشی را نیز توجیه کند. مشخصاً بخش میانی مربوط به میکروفون گوشی است. یکی از آن ها مخصوص دوربین جلویی گوشی و دیگری سنسور تشخیص محیطی است. دو جایگاهی که باقی می مانند احتمالاً مربوط به سخت افزار تشخیص چهره جدید و یک سنسور دیگر باشند.

قبل از جمع بندی باید یک نکته ی دیگر را نیز گوشزد کنیم. ما نمی توانیم اطمینان بدهیم که این محافظ صفحه نمایش مخصوص آیفون بعدی طراخی شده باشد. هنوز ممکن است که این صفحه نمایش برای برخی مراحل توسعه نسل بعدی ساخته شده باشد. اما در هر صورت احتمال اینکه این محافظ صفحه برای iPhone 8 طراحی شده باشد زیاد است. تا زمانی که اپل رسماً نسل بعدی آیفون ها را معرفی کند تنها می توانیم به شایعات بسنده کنیم.

نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید