الگوبرداری Amazon Echo 2 از HomePod اپل - تکفارس 
الگوبرداری Amazon Echo 2 از HomePod اپل - تکفارس 

الگوبرداری Amazon Echo 2 از HomePod اپل

علیرضا دهقان
۲۳ تیر ۱۳۹۶ - 14:46
الگوبرداری Amazon Echo 2 از HomePod اپل - تکفارس 

آمازون اکو که شروع کننده ی راه بلندگو های هوشمند بود در حال پیر شدن است و زمان زیادی از عمرش گذشته است. در حالیکه آمازون جدیدا مدل جدیدش به نام Echo Show را معرفی کرده که دارای صفحه ای ۷ اینچی لمسی و قابلیت تماس گیری است، آمازون اکوی اصلی قرار است دستخوش تغییرات جدید شود.

طبق گزارشی جدید که در چهارشنبه منتشر شد، اکو۲ قرار است طراحی ای شبیه به اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل را که ماه پیش معرفی شد پیاده سازی کند، اما قرار نیست به زودی آن را در بازار ببینیم و باید تا دسامبر امسال صبر کنیم.

این یعنی اکو۲ کوتاه تر، چاق تر و کاملا پوشیده است و جدای این ها کیفیت صدای بلندگو های آن بهبود می یابد و برای اینکه این دستگاه دقیق تر فرامین صوتی کاربر را بفهمد، میکروفون ها قرار است ارتقا داده شوند. در حال حاضر هفت میکروفون در گوشه و کنار دستگاه باعث می شوند تا دستگاه بتواند صدای کاربر را حتی از فاصله ی دور بشنود.

اسپیکر هوشمند می تواند لوازم خانگی هوشمندتان را کنترل کند، اخرین اخبار را برایتان بخواند، نتایج مسابقات ورزشی را اعلام کند و گزارشات آب و هوا و بازار بورس را بازگو کند، همچنین می تواند پلی لیست موسیقی شما را از برنامه های سازگار استریم موسیقی، استریم کند و البته توانایی های آن فقط به همین چند چیز ساده منتهی نمی شود.

گفتنی است در حال حاضر اسپیکر هوشمند آمازون بیش از ۷۰ درصد سهم بازار را در اختیار خود دارد و پس از آن گوگل هوم با بیش از ۲۰ درصد سهم در بازار به ترتیب محبوب ترین اسپیکر ها اند،دیگر شرکت ها هم بیکار ننشسته اند و مایکروسافت اینوک (Microsoft Invoke) که در سال آینده به بازار راه می یابد ترکیبی از یک اسپیکر با کیفیت Harman Kardon و کورتانا است، سامسونگ نیز اسپیکری نا مشخص را با Bixby AR خود ترکیب می کند و هوم پاد اپل نیز قرار است یک اسپیکر با کیفیت از بیتس یا خود اپل را با سیری ترکیب کند.

در آخر به مساله ی قیمت میرسیم که در این زمینه آمازون دستش بسیار باز است زیرا رقیبش اپل، برای هوم پاد قیمتی معادل ۳۴۹ دلار در نظر گرفته است، برای مقایسه اکوی قدیمی در حراج های آمازون به قیمت ۸۹.۹۹ دلار نیز فروخته شده و در حال حاضر نیز با قیمت عادی ۱۷۹.۹۹ دلار به فروش می رسد. در صورتی که آمازون اکو۲ را در اکتبر منتشر کند می تواند بخاطر فصل خرید های تعطیلات پول بزرگی از فروش اکو۲ در حراجی هایش به جیب بزند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید