شاید Snapdragon 845 SoC چیپ مودمی با سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد - تکفارس 
شاید Snapdragon 845 SoC چیپ مودمی با سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد - تکفارس 

شاید Snapdragon 845 SoC چیپ مودمی با سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد

زینب حسینی
۲۴ تیر ۱۳۹۶ - 14:30
شاید Snapdragon 845 SoC چیپ مودمی با سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد - تکفارس 

ماه گذشته، ما گزارشی ارائه دادیم حاکی از اینکه چیپ ست اسنپ دراگن ۸۴۵ (Snapdragon 845 SoC) پیشرفته ی بعدی کوالکام (Qualcomm) خواهد بود، و در نسل بعدی گوشی های پیشرفته استفاده خواهد شد. در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۸ و سامسونگ گلکسی ۸+ رتبه ی اول را در سال جاری برای فروش گوشی هایی که توسط چیپ ست برتر اسنپ درگن ۸۳۵ کار می کنند، داشتند ( و ال جی جی ۶ (LG G6) متکی بر اسنپ درگن ۸۲۱ اس او سی (Snapdragon 821 SoC) را پشت سر گذاشتند )، گزارشات جدید حاکی از آن است که ال جی و کوالکام در حال مذاکراتی هستند که حضور چیپ ست اسنپ دراگن ۸۴۵ را در گوشی ال جی جی ۷ (LG G7) تضمین می کند.

با توجه به مشخصات یک مهندس ارشد کوالکام که دیروز در LinkedIn کشف شد، این تراشه ساز در حال کار بر روی قرار دادن مودم ایکس ۲۰ (X20) در چیپ ست اسنپ دراگن ۸۴۵ است. این مودم از LTE Cat. 18 نیز پشتیبانی می کند، که به این معناست که می تواند با سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه کار کند. با پردازشگر ۱۰ نانومتری FinFET ساخته شده، و به لطف استفاده از حامل اطلاعات ۲×۲۰ مگاهرتزی ( که با بسط دادن خط انتقال شبکه، باعث بیشتر شدن جریان آزادانه ترافیک می شود)، سرعت آپلود تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می یابد.

کوالکام می گوید که X20 با ذهنیت ۵G طراحی شده و امیدوار است که این مودم به پیشرفت استفاده از تکنولوژی ۵G کمک کند. تعدادی از تولیدکنندگان نمونه هایی از مودم X20 را در اوایل سال جاری دریافت کرده اند، که بدان معنی است که این تراشه در سال ۲۰۱۸ هنگامی که سری جدید اسنپ دراگن ۸۴۵ در گوشی های عرضه شده تجهیز شد، تجاری سازی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید