افزایش کارایی NFC در iOS 11 - تکفارس 
افزایش کارایی NFC در iOS 11 - تکفارس 

افزایش کارایی NFC در iOS 11

علیرضا دهقان
۲۵ تیر ۱۳۹۶ - 21:59
افزایش کارایی NFC در iOS 11 - تکفارس 

اپل در حال حاضر از ان اف سی برای سیستم پرداختش یعنی Apple Pay استفاده می کند. ارتباط حوزه نزدیک که به اختصار ان اف سی نامیده می شود اجازه می دهد دو دستگاه الکترونیکی تا زمانی که بیش از ۱.۶ اینچ از هم فاصله ندارند با هم ارتباط برقرار کنند. زمانی که اپل در آیفون ۶ و ۶ پلاس ان اف سی را در آیفون هایش گنجاند، صرفا اینکار را برای سرویس اپل پی کرده بود ولی مثل اینکه قرار است همه چیز در iOS 11 تغییر کند.

با آی او اس ۱۱، قابلیت Core NFC اضافه می شود که به توسعه دهندگان اجازه می دهد از ان اف سی در داخل اپلیکیشن های مختلف استفاده کنند. با آخرین نسخه ی سیستم عامل اپل، آیفون ها می توانند تگ های ان اف سی را بخوانند، ارتباط با تگ ها اجازه می دهد تا زمانی که گوشی تان را به یک تگ خاص نزدیک می کنید مثلا یک اپ باز شود یا تنظیمات خاصی تغییر داده شود، همچنین کاربران می توانند با نزدیک کردن گوشی هایشان به تگ های ان اف سی در مغازه ها از قیمت و … آن با خبر شوند، همچنین ان اف سی می تواند به شرکت ها کمک کند تا محصولاتشان را از کارخانه تا مغازه ها دنبال کنند.

“مثلا وقتی که این تگ روی یک بطری اسپیریت گذاشته شده و با یک گوشی دارای ان اف سی ارتباط برقرار می کند می تواند صحت چیزی که جلد بطری به شما نشان می دهد را تایید کند و یا نشان دهد که بطری باز شده یا نه، دقیقا مثل ePassport، همچنین تگ ها دارای سطح امنیت بالایی نیز هستند و می توان پیام های خاصی را نیز بر روی گوشی های کاربر با استفاده از این تگ ها نشان داد”

قابلیت Core NFC برای آیفون ۷ و ۷ پلاس و مدل های بالاتر از آنها موجود خواهد بود، توسعه دهنده های علاقه مند می توانند به اسناد منتشر شده توسط اپل در مورد این قابلیت مراجعه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید