بزودی Alexa برای HTC U11 عرضه خواهد شد - تکفارس 
بزودی Alexa برای HTC U11 عرضه خواهد شد - تکفارس 

بزودی Alexa برای HTC U11 عرضه خواهد شد

دانیال دهقانی
۲۵ تیر ۱۳۹۶ - 23:30
بزودی Alexa برای HTC U11 عرضه خواهد شد - تکفارس 

بزودی Alexa برای HTC U11 عرضه خواهد شد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

یکی از بزرگ ترین اتفاقات دنیای تکنولوژی در چند سال اخیر، عرضه بلندگوهای هوشمند به بازار بود که استارت آن با اکوی آمازون (Echo) بود و در سال ۲۰۱۴ در دسترس مشترکان آمازون پرایم (Amazon Prime ) قرار گرفت و سال بعد برای فروش عمومی قرار گرفت. پس تا امسال هم به جز آمازون، گوگل هم با هوم (Home ) تبدیل به دومین سازنده بلندگوی هوشمند با دستیار صوتی شد و اپل و مایکروسافت هم ساخت این دستگاه را در دستور کار دارند. بلندگوی هوشمند اپل هوم پاد (HomePod) نام دارد و از دستیار صوتی سیری (Siri) بهره می برد و مال مایکروسافت اینوُک (Invoke)  است و دستیار صوتی آن، کورتانا (Cortana).

اگرچه خود این بلندگوهای هوشمند فروش نسبتاً خوبی دارند ولی آمازون یک گام فراتر رفته و دستیار صوتی خود یعنی الکسا (Alexa) را به جز برای دستگاه خود، برای دیگر وسایل هم عرضه می کند و مثلاً نسخه آمریکایی هواوی میت ۹ (Huawei Mate 9) از این دستیار صوتی استفاده می کرد. در ماه مِه و در زمان معرفی اچ تی سی یو ۱۱ (HTC U11 ) هم اعلام شده بود الکسا برای این گوشی در قالب یک بروزرسانی نرم افزاری عرضه خواهد شد.

حال خبر خوب برای دارندگان این گوشی آن است که الکسا بخشی از بروزرسانی جدید اج سنس (HTC U11 ) است که از دوشنبه این هفته یعنی فردا شروع به عرضه شدن می کند. در حقیقت این دستیار صوتی با همان قابلیت های تکان دادن گوشی هم کار می کند و به همراه بروزرسانی جدید اج سنس در گوگل استور قرار دارد ولی تا روز دوشنبه نمی توانید از این دستیار صوتی استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت های بروزرسانی جدید اج سنس یک انیمیشن جدید برای ارائه بازخورد نسبت به فعال بودن اج سنس است.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.