افزایش کاربران الکسا در یک سال اخیر - تکفارس 
افزایش کاربران الکسا در یک سال اخیر - تکفارس 

افزایش کاربران الکسا در یک سال اخیر

سارا کاویانی
۲۷ تیر ۱۳۹۶ - 18:16
افزایش کاربران الکسا در یک سال اخیر - تکفارس 

امسال، سال درخشانی برای دستیار های شخصی با هوش مصنوعی بوده است، دستیار الکسای آمازون از هیچ به جایگاه فعلی خود رسیده و از فردا دارندگان HTC U11 در ایالات متحده، بریتانیای کبیر و آلمان می توانند از اپلیکیشن EdgeSense استفاده کنند تا الکسا را روی یو ۱۱ خود را اندازی کنند.

فناوری اج سنس اجازه می دهد تا با فشاری کوچک بتوان الکسا را فرا خوانی کرد، جز در پرچم دار اچ تی سی، الکسا در هوآوی میت ۹ نیز وجود دارد.

شرکت Verto Analytics بیست هزار دستیار شخصی را از می ۲۰۱۶ تا می ۲۰۱۷ دنبال کرده و در این بازه ی زمانی کاربران سیری ماهانه ۷.۳ میلیون افت داشتند و میزان کار با سیری برای هر فرد در هر ماه از متوسط ۱۴ بار به ۵ بار کاهش یافته است و این در حالی است که در این یک سال الکسای آمازون ۳۲۵ درصد رشد داشته و میزان کار با آن در هر ماه از ۶ به ۱۶ بار رسیده است.

این پژوهش نشان داده که دستیار هایی که بیشتر تمرکزشان روی گوشی ها است مثل سیری و اس وویس در حال از دست دادن محبوبیتشان اند (کورتانا از این قاعده مستثنی است). دستیار هایی که تمرکزشان بر روی کار های خانه است مثل الکسا و گوگل هوم، در ۱۲ ماه گذاشته به طرز چشمگیری کاربران را جذب کردند و تقریبا کاربرانشان را سه برابر کردند که به ترتیب هر کدام در حال حاضر ۲.۶ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر دارند.

نکته ی جالب در مورد این پژوهش این بود که نشان داد زنان بیشتر از مردان علاقه به استفاده از دستیار های شخصی دارند و کسانی که تقریبا دو برابر افراد عادی از دستیار ها در ماه استفاده می کنند، یعنی حدود ۱.۵ ساعت در ماه، احتمالا یک زن ۵۲ ساله است! استفاده از دستیار ها در ۱۰ صبح و ۱ ظهر شدت می گیرد و از ۲ تا ۷ عصر استفاده اش بیشتر و بیشتر می شود و در شب کاربران کمتر میل به استفاده از این دستیار ها دارند

در حالی که سیری به عنوان محبوب ترین دستیار در این پژوهش هنوز هم اول است، ممکن است برایتان سوال شود که چرا google Search در این لیست جای نگرفته است که باید بگوییم شرکت Verto صرفا به دنبال رقبایی بود که سرویس هایی مانند دستیاران ارائه می دهند.

افزایش کاربران الکسا در یک سال اخیر - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.