آیا سامسونگ بازهم چیپ های اپل را تولید خواهد کرد؟ - تکفارس 
آیا سامسونگ بازهم چیپ های اپل را تولید خواهد کرد؟ - تکفارس 

آیا سامسونگ بازهم چیپ های اپل را تولید خواهد کرد؟

سعید مزارعی
۲۸ تیر ۱۳۹۶ - 20:01
آیا سامسونگ بازهم چیپ های اپل را تولید خواهد کرد؟ - تکفارس 

اگر گزارشی که اخیرا از کشور کره جنوبی مخابره شده صحت داشته باشد، به نظر می رسد که به پایان دوران با شکوه کمپانی TSMC نزدیک می شویم. از سال ۲۰۱۳ کمپانی TSMC به تامین کننده اصلی پردازنده های سری A شرکت اپل تبدیل شده و تمامی این پردازنده ها توسط این کمپانی تامین می شود و تاکنون هم به همین منوال پیش رفته است. امسال، وظیفه تولید چیپست های ۱۰ نانومتری A11 اپل بر عهده این شرکت است و انتظار برای ارتقا این چیپ ها برای گوشی آیفون ۸ ، سهام شرکت TSMC را به شدت افزایش خواهد داد و سود مالی هنگفتی را عاید سهام داران این شرکت می کند.

این قرارداد شیرین ممکن است پایان این همکاری باشد، زیرا طبق ادعای یک منبع کره ای، ظاهرا بالاخره سامسونگ به جرگه تامین کنندگان چیپ های اپل بازخواهد گشت. گفته می شود که این معامله از زمانی که کو اه هیون مدیر بخش چیپ های LSI و بخش حافظه شرکت سامسونگ، از ستاد اپل دیدن کرد آغاز شد تا جزئیات را در ماه ژوئن به بحث بگذارد. از آن زمان تاکنون، سامسونگ ادعا می کند که دستگاه های بزرگ لیتوگرافی که آخرین و بزرگترین تجهیزات در ساخت چیپ ها به حساب می آیند را سفارش داده است و گفته می شود که این ها برای ساخت چیپ های ۷ نانومتری اپل خواهد بود که قرار است در سال ۲۰۱۸ بر روی آیفون هایی قرار بگیرد که پردازنده های A12 را در خود جای داده اند.

انتظار می رود که آیفون های سال ۲۰۱۸ به طور کامل از پنل های اولد ساخته شوند، بر اساس گزارش ها ظاهرا سامسونگ در تلاش است تا اپل را قانع کند که اگر اجازه دهد سامسونگ، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده پنل های اولد و پردازنده در جهان، هر دوی این محصولات را برای آیفون بعدی تولید کند، صرفه جویی بسیاری در مصرف انرژی صورت خواهد گرفت. سامسونگ به تازگی پر سودترین سه ماه سال خود را در تاریخ به ثبت رسانده است که این موفقیت عمدتا از تولید صفحه نمایش، تراشه و حافظه صورت گرفته است، حال تصور کنید که اگر سامسونگ موفق به راضی کردن اپل برای تولید پردازنده و صفحه نمایش های آیفون بعدی شود، چه سه ماه پر سودی برای این شرکت رقم خواهد خورد.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.