نرم افزار کاربردی Mobile Trans برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها - تکفارس 
نرم افزار کاربردی Mobile Trans برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها - تکفارس 

نرم افزار کاربردی Mobile Trans برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها

سعید مزارعی
۲۹ تیر ۱۳۹۶ - 19:05
نرم افزار کاربردی Mobile Trans برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها - تکفارس 

موبایل ترنس اپلیکیشنی کاربردی برای انتقال اطلاعاتی نظیر پیامک‌ ها، لیست تماس‌ ها و رویداد های تقویم است که هنگام خرید یک گوشی تازه بسیار به کارتان می آید.


هرگز جا به‌ جایی از گوشی سابق خود به یک گوشی جدید کار آسانی نخواهد بود. اگر آیفون قدیمی خود را با یک مدل جدید تر تعویض کنید، زیاد دچار مشکل نخواهید شد، اما اگر بخواهید از یک آیفون به یک گوشی اندرویدی یا بالعکس نقل‌ مکان کنید، به راحتی آن چیزی که فکرش را می‌ کنید نخواهد بود و احتمالاً با دردسرهایی دست‌ و پنجه نرم خواهید کرد.

هم گوگل و هم اپل، اپلیکیشن‌ هایی را برای کمک به کاربران ارائه کرده‌اند، تا آن‌ ها بتوانند به راحتی از پلتفرم رقیب، به گوشی‌ های آن‌ ها کوچ کنند. این اپلیکیشن‌ ها به‌ گونه‌ ای طراحی‌ شده‌ اند تا مشکلات کاربران در راه انتقال به سیستم خود را برطرف کنند. همه کاربران به چنین اپلیکیشن‌ هایی نیاز پیدا نمی‌ کنند، اما اگر بخواهید بین دو پلتفرم اندروید و ios جا به‌ جا شوید، به‌ طور قطع به اپلیکیشنی مانند موبایل ترنس (Mobile Trans) نیاز پیدا خواهید کرد.

موبایل ترنس اپلیکیشنی برای انتقال مخاطبین، لیست تماس‌ ها و پیامک‌ های شما از یک گوشی به گوشی دیگر است. علاوه بر این‌ ها، این اپلیکشین قادر است تا تصاویر، ویدئو ها، اپلیکیشن‌ ها و علاوه‌ بر‌ این دیتای اپلیکیشن‌ های مختلف را نیز منتقل کند، اما متأسفانه در حال حاضر دو مورد آخر با محدودیت‌ هایی همراه هستند. موبایل ترنس، تنها دیتا ها را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل نمی‌ کند، بلکه این اپلیکیشن قادر است تا از گوشی شما یک فایل پشتیبان گرفته و درگوشی دیگر این فایل پشتیبان را بازیابی کند. متأسفانه این اپلیکیشن کاربردی مجانی نیست و اگر قصد استفاده از آن را دارید باید سالانه مبلغ ۳۰ دلار بپردازید، البته این اپ همانند سایر اپلیکیشن‌ های پولی یک نسخه رایگان نیز دارد که مدت استفاده از آن محدود است.

آماده‌سازی دستگاه اندروید

برای انتقال داده‌ های خود از یا به یک گوشی اندرویدی، نیاز است تا ابتدا یک سری کارها را انجام دهید. اول از همه، شما باید هنگامی‌ که گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل می‌ کنید، در قسمت گزینه‌ های توسعه‌ دهندگان (Developer Option) گزینه اشکال‌ زدایی از USB یا همان (USB Debugging) را فعال کنید.

به‌ محض این که گوشی شما به کامپیوتر وصل شد، موبایل ترنس نسخه اندروید اپلیکیشن خود را روی گوشی شما نصب خواهد کرد تا به انتقال اطلاعات کمک کند.

وقتی‌ که انتقال آغاز شد، اگر مقصد اطلاعات شما یک گوشی اندرویدی باشد، ابتدا باید این اجازه را بدهید تا دو بار در هنگام انتقال، اپلیکیشن پیام‌ های پیش‌ فرض شما تغییر کند. برای انجام این کار نیازی به روت کردن دستگاه خود ندارید.

آماده کردن دستگاه تحت سیسم عامل ios

برای انتقال اطلاعات گوشی خود به یک دستگاه اندرویدی، لازم به انجام هیچ کار خاصی روی گوشی خود نیستید. هنگامی‌ که گوشی خود را به کامپیوتر متصل می‌ کنید، مطمئن شوید که قفل آن باز است و ادامه کار را به اپلیکیشن موبایل ترنس بسپارید. برای استفاده کردن از این امکانات نیازی به جیلبریک کردن گوشی خود ندارید. اما اگر گوشی شما جیلبریک هم شده باشد، مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

انتقال مخاطبین، لیست تماس‌ ها و پیامک‌ ها

برای انتقال مخاطبین، لیست تماس‌ ها و پیامک‌ ها از یک گوشی به گوشی دیگر، شما نیاز دارید تا هر دو گوشی را در دستان خود داشته باشید. لازم است بتوانید هر دو گوشی را از طریق USB به کامپیوتر یا مک بوک خود متصل کنید. اپلیکیشن را اجرا کرده و گوشی‌ ها را به کامپیوتر متصل کنید.

نرم افزار کاربردی Mobile Trans برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها - تکفارس 

موبایل ترنس به‌طور خودکار هر دو گوشی را که به کامپیوتر متصل شده‌اند، شناسایی می‌ کند. این اپلیکیشن یکی از این گوشی‌ ها را به‌عنوان مبدأ و دیگری را به‌ عنوان مقصد تعیین می‌ کند. اطلاعات از گوشی مبدأ به گوشی مقصد منتقل می‌ شود. اگر به اشتباه گوشی مبدأ و مقصد را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه Flip که در وسط قرار دارد جای مبدأ و مقصد را تغییر دهید.

نرم افزار کاربردی Mobile Trans برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها - تکفارس 

موبایل ترنس گوشی مبدأ را برای دسترسی به مخاطبین، پیامک‌ ها، رویدادهای تقویم، لیست تماس‌ ها، تصاویر، موزیک‌ ها، ویدئو ها، اپلیکیشن ها و دیتای اپلیکیشن ها اسکن می‌ کند. به‌ محض پایان یافتن اسکن، دکمه شروع انتقال به رنگ آبی تغییر کرده و شما می‌ توانید با فشردن این دکمه، عملیات انتقال داده‌ ها را آغاز کنید. می‌ توانید به راحتی انتخاب کنید که کدام یک از این اطلاعات منتقل و کدام یک از آن‌ ها انتقال داده نشوند. موبایل ترنس می‌ تواند قبل از انتقال اطلاعات به گوشی مقصد، ابتدا کلیه اطلاعات موجود درگوشی مقصد را پاک‌ کرده یا اینکه اطلاعات جدید را بدون پاک کردن اطلاعات گذشته به آن‌ ها اضافه کند.

نرم افزار کاربردی Mobile Trans برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها - تکفارس 

با توجه به حجم اطلاعاتی که برای جا به‌ جایی انتخاب کرده‌ اید، زمان انجام این کار متغییر خواهد بود. در تست‌ هایی که پیشتر ما انجام داده‌ ایم و اطلاعاتی را که برای انتقال انتخاب کردیم شامل مخاطبین و لیست تماس‌ ها و پیامک‌ ها بود، به زمان تقریبی ۱۵ دقیقه که زمان مناسبی به حساب می‌ آید، دست‌ یافتیم.

اپلیکیشن‌ ها و دیتای آن‌ها

موبایل ترنس قادر به انتقال اپلیکیشن و دیتای آن از یک گوشی به گوشی دیگر است، اما برای انجام این کار دارای محدودیت‌ هایی نیز است. برای مثال، اگر بخواهید دیتایی را از یک گوشی آیفون به گوشی‌ های اندرویدی منتقل کنید، به‌ طور حتم این عمل قابل انجام نیست. این محدودیت به این خاطر است که اپلیکیشن‌ های سیستم‌عامل ios توانایی اجراشدن روی گوشی‌ های اندرویدی را ندارند.

اگر بخواهید این دیتاها را بین گوشی‌ های اندرویدی جا به‌ جا کنید مشکلی نخواهید داشت، اما ممکن است در برخی موارد که اشاره خواهیم کرد به مشکل برخورد کنید. برخی از اپلیکیشن‌ ها دیتاهای خود را روی حافظه گوشی ذخیره نمی‌ کنند که در این صورت امکان انتقال آن را هم نخواهید داشت. به دلیل اینکه اندروید یک سیستم‌ عامل تکه‌ تکه شده است، ممکن است برخی از محدودیت‌ های اپلیکیشن‌ ها به‌ طور کلی مانع از انتقال آن اپلیکیشن یا دیتای آن‌ ها شود.

گرفتن فایل پشتیبان از گوشی

همان‌ گونه که پیشتر نیز اشاره شد، موبایل ترنس می‌ تواند از اطلاعات گوشی یک نسخه پشتیبان تهیه کند. این اطلاعات می‌ تواند شامل مخاطبین، پیامک‌ ها، رویداد های تقویم، لیست تماس‌ ها، تصاویر، موزیک، ویدئو ها، اپلیکیشن‌ ها و دیتای این آن‌ ها باشد. این فایل پشتیبان روی کامپیوتر یا مک بوک شما ذخیره‌ شده و موبایل ترنس می‌ تواند این فایل پشتیبان را دوباره به اطلاعات اصلی برگرداند.

نرم افزار کاربردی Mobile Trans برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌ها - تکفارس 

موبایل ترنس در بیشتر بخش‌ها به‌ خوبی کار می‌ کند. این اپلیکیشن ظاهر بسیار ساده و زیبایی دارد که کار کردن با آن را به راحتی ممکن می‌ کند، مگر در حالتی که شما واقعاً از تکنولوژی سر در نیاورید.

اگر موبایل ترنس را با اپلیکیشن رسمی شرکت اپل که برای انتقال از اندروید به ios عرضه شده است، مقایسه کنید، مشاهده خواهید کرد، موبایل ترنس عملکرد بهتری از خود به‌ جای گذاشته و از اپلیکیشن رسمی اپل بهتر است. اپلیکیشن Move To iOS (اپلیکیشن رسمی اپل) توانایی انتقال مخاطبین، پیامک‌ ها، تصاویر، ویدئو ها، بوک مارک‌ ها، حساب‌ های ایمیل و تقویم‌ ها از یک گوشی اندرویدی به یک آیفون را دارد. بوک مارک‌ ها و حساب‌ های ایمیل شما می‌ تواند به راحتی توسط گوگل کروم همگام سازی شود و از این‌ رو این ویژگی خیلی هم ضروری و کاربردی نیست. موبایل ترنس می‌تواند لیست تماس‌ ها، مخاطبین، تصاویر، ویدئوها و رویدادهای تقویم را منتقل کند.

گوگل به شما این امکان را می‌ دهد تا از اطلاعات خود یک فایل پشتیبان تهیه کرده و روی گوگل درایو ذخیره کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌ دهد تا مخاطبین، رویداد های تقویم، تصاویر و ویدئو های خود را انتقال دهید. با این روش قادر نخواهید بود که پیام‌ ها و لیست تماس‌ های خود را به گوشی جدید منتقل کنید. علاوه بر این، تمام این عملیات چیزی حدود یک ساعت به طول می‌ انجامد که زمان زیادی محسوب شده و عمده دلیل آن این است که اطلاعات شما ابتدا باید روی گوگل درایو ذخیره‌ شده و سپس دوباره روی گوشی جدیدتان همگام شود. میزان اینترنتی که در طول این عملیات مصرف می‌ کنید نیز یک بحث دیگری است و علاوه بر این، پهنای باند زیادی از اینترنت شما در طول این عملیات به آن اختصاص داده می‌ شود.

محدودیت‌ های موبایل ترنس بر اساس محدودیت‌ های دستگاه‌ های مختلف است، هرچند که این محدودیت‌ ها نیز چشمگیر نیست. موبایل ترنس برای گوشی‌ های اندرویدی و ios و حتی ویندوزفون طراحی شده است، اما متأسفانه این اپلیکیشن قابل اجرا روی نسخه‌ های قدیمی‌تر از ios ۵ نیست. نسخه‌ های اندروید ۲٫۱ به بالا از این اپلیکیشن پشتیبانی می‌ کنند که بسیار قابل تحسین است. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از پرداخت پول برای استفاده از این اپلیکیشن، ابتدا از طریق این لینک دستگاه‌هایی که از این اپلیکیشن را پشتیبانی می‌ کنند، بررسی کنید.

منبع : addictivetips

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.