اسپیکر هوشمند Bixby سامسونگ به این زودی ها به بازار نمی آید - تکفارس 
اسپیکر هوشمند Bixby سامسونگ به این زودی ها به بازار نمی آید - تکفارس 

اسپیکر هوشمند Bixby سامسونگ به این زودی ها به بازار نمی آید

علیرضا دهقان
۳۰ تیر ۱۳۹۶ - 16:37
اسپیکر هوشمند Bixby سامسونگ به این زودی ها به بازار نمی آید - تکفارس 

سامسونگ ممکن است اسپیکر هوشمند Bixby خود را به این زودی ها منتشر نکند! با اینکه گزارشات قبلی مبنی بر این بود که تا اواخر ماه اوت ممکن است شاهد انتشار این اسپیکر هوشمند باشیم ولی چون این شرکت فکر می‌کند که بازار جهانی توسط آمازون تصاحب شده و بازار کره برای سود دهی بسیار کوچک است احتمالا عرضه ی این محصول به آینده موکل می شود.

در حال حاضر آمازون اکو ۷۰ درصد سهم بازار اسپیکر های مجهز به هوش مصنوعی را تصاحب کرده که هر روز این میزان بیشتر نیز می شود و به دنبال آن گوگل هوم د ر جایگاه دوم قرار می گیرد، اینجا است که سوالی پیش می آید، آیا سامسونگ می تواند در این بازار جایی داشته باشد؟ احتمالا نه!

احتمالا تنها بازاری که سامسونگ بتواند کاربرانش را به خرید محصول سامسونگ به جای رقیبان تشویق کند بازار کره است، جایی که دستگاه NUGU محصول شرکت SK Telecom در حال حاضر بیشترین فروش را میان اسپیکر های هوشمند دارد. اما این فروش آنچنان زیاد نیست و تنها شامل ۱۰۰ هزار واحد می شود، پس سامسونگ حق دارد ک بگوید این بازار برای سود دهی بسیار کوچک است.

کیم جونگ کی، محققی در اینستیتو اقتصاد صنعتی می گوید “سامسونگ ممکن است کمی صبر کند و بازار را بسنجد تا اینکه با عجله محصول جدیدش را وارد بازار کند، محصولی که هیچ تفاوت خاصی با محصولات فعلی ندارد.”

گزارشی در نشریه ی Korea Herald نیز گفته است که سامسونگ کار بر روی Vega (نام رمزی اسپیکر مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ) را ادامه خواهد داد تا بتواند فناوری استفاده در لوازم خانگی را نیز در آن تعبیه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید