محل قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی Galaxy Note 8 بسیار بد است! - تکفارس 
محل قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی Galaxy Note 8 بسیار بد است! - تکفارس 

محل قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی Galaxy Note 8 بسیار بد است!

زینب حسینی
۳۰ تیر ۱۳۹۶ - 18:29
محل قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی Galaxy Note 8 بسیار بد است! - تکفارس 

ممکن است از قبل دیده باشید – آخرین تصویر سامسونگ گلکسی نوت ۸ که دیروز به لطف آقایان عزیز در BGR و سازنده ی قاب ghostek منتشر شد. این تصویر بر اساس آخرین شایعات و انتظارات مرتبط با نوت ۸ است. در صورتی که آن را قبلا ندیده اید، به تصویر زیر توجه کنید:

محل قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی Galaxy Note 8 بسیار بد است! - تکفارس 

خیلی خوب به نظر می رسد، نه؟ البته که همین طور است، اما فراتر از صفحه نمایش بی کران (Infinity Display) از لبه تا لبه که به وضوح به نوت ۸ جذابیت می بخشد، جزئیاتی وجود دارد که به نوعی اعصاب ما را به هم ریخته است.

در حالی که گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس که در اوایل سال جاری عرضه شدند برای طراحی فکورانه شان در جهان مورد تحسین قرار گرفتند، سامسونگ انتقادات زیادی نسبت به موقعیت بسیار بد حسگر اثر انگشت در پرچم دارانش دریافت کرده است. سنسور اثر انگشت سامسونگ که در این گوشی در کنار بخش دوربین اصلی قرار گرفته، نسبت به گوشی های دیگر که این سنسور پایین تر و در وسط پنل پشتی قرار دارد، خیلی در جای نامناسبی به نظر نمیرسد، با این حال دسترسی به آن سخت است و به طور اجتناب ناپذیری باعث لک شدن شیشه ی دوربین نیز می شود. در اس ۸ معمولی دسترسی به اسکنر اثر انگشت کمی سخت است. در اس ۸ پلاس بزرگ تر اما، واقعا دردناک است!

محل قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی Galaxy Note 8 بسیار بد است! - تکفارس خب اگر این تصویر اخیر قابل اعتماد باشد، یعنی سامسونگ یک بار دیگر با موقعیت نامناسب حسگر اثرانگشت کنار آمده است. مشکل اینجاست که گلکسی نوت ۸ قرار است مقداری بزرگ تر از اس ۸ پلاس باشد و شما خودتان می دانید این به چه معناست – دستیابی به اسکنر حتی سخت تر خواهد بود! اگر پنجه های خیلی بزرگی داشته باشید، استفاده از اس ۸ پلاس برایتان قابل قبول خواهد بود، اما نوت ۸ که کمی بزرگ تر است قطعا به کشش بیشتری نیاز خواهد داشت. و این موضوع باعث ناراحتی است چرا که ثابت شده اسکنر اثر انگشت یکی از راه های راحت کنترل موبایل است، و در حالی که تکنیک های بیومتریک دیگر نیز مانند تشخیص چهره یا اسکن عنبیه هم می توانند کارا باشند، هنوز هیچکدام به عملکرد و راحتی اسکنر اثر انگشت نمی رسند.

سامسونگ به تازگی به صورت رسمی اعلام کرده که «جدید ترین دستگاه موبایل» خود را در تاریخ ۲۳ اوت معرفی خواهد کرد، و همانطور که در تصویر دعوت کننده به وضوح پیداست (به تصویر زیر نگاه کنید)، از گلکسی نوت ۸ رونمایی خواهد شد. تصویر دعوت نامه تایید می کند که این دستگاه قطعا دارای صفحه نمایش اینفینیتی و  قلم اس پن (S Pen) خواهد بود. تنها امید ما این است که این تصاویر اخیر جعلی بوده و سامسونگ توانسته باشد اسکنر اثر انگشت را در جایی راحت تر و مناسب تر تعبیه کند. و اینکه نوت جدیدش مانند قبلی منفجر نشود.

محل قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی Galaxy Note 8 بسیار بد است! - تکفارس 

در عین حال، اینکه آیا اپل در این رقابت توانسته اسکنر اثر انگشت آیفون ۸ را داخل صفحه نمایش جای دهد یا نه هنوز مشخص نیست. با این حال، بیشتر افشاگری های و شایعات حاکی از آن است که اسکنری در پشت آیفون بعدی قرار نمی گیرد، در حالی که برخی می گویند اپل ممکن است مجبور شود آن را در کلید پاور (power) در کناره ی گوشی تعبیه کند.

نظر شما درباره ی این خبر چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید