طرفداری سامسونگ از اپل در دعوای حقوقی با کوالکام - تکفارس 
طرفداری سامسونگ از اپل در دعوای حقوقی با کوالکام - تکفارس 

طرفداری سامسونگ از اپل در دعوای حقوقی با کوالکام

سارا کاویانی
۳۱ تیر ۱۳۹۶ - 21:31
اپل

دعوای اپل با کوالکام اوایل سال میلادی جاری شروع شد. رقیب بزرگ اپل،سامسونگ در دعوای حقوقی این شرکت با کوالکام طرف اپل را گرفته است. 

دعوا های اپل با کوالکام سرو صدای زیادی به پا کرده و حالا پای سامسونگ نیز به آن باز شده است. گفته می‌شود سامسونگ طرف  اپل را در دعوا حقوقی با کوالکام گرفته است. این دعوا اوایل سال میلادی جاری  زمانی  شروع شده که کمسیون تجارت کوالکام را متهم کرد به اینکه این کمپانی از قدرت انحصاری خود برای فشار به اپل و دریافت سود بیشتر استفاده کرده و از اپل بابت سند ثبت اختراع تراشه مودم پول بیشتری درخواست کرده است.  اپل شکایتی یک میلیارد دلاری علیه کوالکام به دادگاه برد و کوالکام نیز علیه اپل شکایتی تنظیم کرد.

کوالکام تمام ادعای های اپل را انکار کرده و این شرکت را به عدم پرداخت مبلغی که در گذشته قبول کرده بود متهم کرد.

این شرکت همچنین از  کمسیون تجارت بین الملل آمریکا درخواست کرد که  فروش تمام آیفون هایی را که  چیپ های شرکت های دیگر در آن تعبیه شده ممنوع کند. اپل حالا در آیفون سون از چیپ ست های اینتل استفاده می‌کند.

سامسونگ در میان شرکت های تکنولوژی انگشت شماری قرار دارد که از اپل در دعوا با کوالکام طرفداری می‌کند. سامسونگ یکی از اعضای انجمن صنعتی کامپیوتر و ارتباطات متشکل از  گوگل‌، آمازون و اینتل و سایر غول های تکنولوژی است. جالبه بدانید اپل عضو این انجمن نیست!

این انجمن حالا از رگولاتور ها کمک می‌گیرد تا درخواست کوالکام برای توقیف واردات آیفون را رد کند. آنها اذعان دارند که متوقف کردن اپل از وارد کردن آیفون هایی که چیپ ست اینتل در آن تعبیه شده و در خارج از آمریکا مونتاژ شده باعث وارد شدن شوک جدی به تامین کنندگان شده و به مصرف کنندگان آسیب می‌رساند.

کوالکام هنوز در مورد این موضوع صحبتی نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید