سونی از چشم رباتی فوق سریع جدید خود رونمایی کرد - تکفارس 
سونی از چشم رباتی فوق سریع جدید خود رونمایی کرد - تکفارس 

سونی از چشم رباتی فوق سریع جدید خود رونمایی کرد

امید بصیری
۱ مرداد ۱۳۹۶ - 17:02
سونی از چشم رباتی فوق سریع جدید خود رونمایی کرد - تکفارس 

سونی از سنسور های فوق سریع چشم رباتیکی جدید خود رونمایی کرد. در ادامه اون خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

همگان شرکت سونی را برای ساخت سنسور های فوق العاده اش که به عنوان چشم های یک دوربین کار می کنند می شناسند اما به نظر می رسد که این شرکت برای روبات ها نیز چشمانی طراحی می کند. این غول حوزه تکنولوژی ژاپنی تاریخ عرضه نسخه فوق سریع دوربین های روباتی جدید خود را که قابلیت ثبت هزار فریم بر ثانیه را دارند رونمایی کرد. روبات های استفاده شده در کارخانه ها معمولاً طراحی پیچیده ای ندارند. استفاده کنندگان این روبات ها معمولاً برای حرکت دادن آن ها زا یک سری برنامه استفاده می کنند چرا که آن ها معمولاً برای انجام یک سری کار مشخص و ساده برنامه ریزی شده اند. این سنسور دید فوق سریع اگرچه، می تواند باعث شود که ماشین های مختلف به سرعت نسبت به حرکت یک شی واکنش نشان دهند.
این حرکت از آنجا ممکن شده است که پردازنده خود می تواند تصاویر را پردازش کرده و با سرعت به ماشین بگوید که چه چیزی را مشاهده می کند. دیگر نیازی به فرستادن اطلاعات به یک رایانه جدا برای پردازش آن ها نیست. در ویدئوهایی که از این دستگاه منتشر شده می توان دید که ماشین می تواند اتفاقات زیادی را در مدت زمان کمی تشخیص دهد آن هم بدون معطل شدن برای دقت بیشتر در محاسبات.

زمانی که این محصول راه خود را به کارخانه ها باز کند، این سنسور می تواند به سرعت مشکلاتی را که باعث خراب شدن احتمالی محصول تولید شده آن کارخانه می شوند را تشخیص داده و به کارفارما اطلاع دهد. همچنین می تواند از وقوع حوادث پیش بینی کرده و از محدودیت های ماشین ها رهایی یابد. اما بهترین نکته بی شک این است که نیازی نیست تا صبر کنیم تا این محصول نهایی شده و کار ساخت آن شروع شود. سونی در حال حاضر نیز آماده فرستادن نمونه های اولیه تهیه شده برای مشتریان در ماه اکتبر امسال است!

نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید