آخرین نسخه Developer Preview از Android O منتشر شد - تکفارس 
آخرین نسخه Developer Preview از Android O منتشر شد - تکفارس 

آخرین نسخه Developer Preview از Android O منتشر شد

حمزه سروری
۳ مرداد ۱۳۹۶ - 11:00
آخرین نسخه Developer Preview از Android O منتشر شد - تکفارس 

تاریخ انتشار «اندروید اُ» (Android O) بسیار سریع در حال نزدیک شدن است. اگر شما هم از آن دست آدم های خوش شانسی هستید که گوشی هوشمند تان «پیکسل» یا «نکسوس» است، می توانید از آخرین نسخه پیش نمایشی که برای توسعه دهندگان بیرون آمده را امتحان کنید.

این پیش نمایش اندروید اُ چهارمین است و رسماً اعلام شده که آخرین خواهد بود تا زمان انتشار رسمی فرا برسد و همه بتواند از اندروید اُ بهره ببرند. همان گونه که شاید شما هم اکنون نیز بدانید اندروید اُ در اواخر همین تابستان به بازار تکنولوژی عرضه خواهد شد که به این معناست ما تنها یک ماه با انتشار رسمی فاصله داریم.

پیش نمایش شماره چهار برای گوشی های «پیکسل»، «پیکسل اکس ال» (Pixel XL)، «پیکسل سی» (Pixel C)، «نکسوس ۵ اکس» (Nexus 5X)، «نکسوس ۶ پی» (Nexus 6P)، «نکسوس پلیر» (Nexus Player) و اگر شما هیچ کدام از این گوشی های اشاره شده را ندارین، «شبیه ساز اندروید» هم قابلیت اجرای چهارمین نسخه ی پیش نمایش اندروید اُ را دارد.

به گفته ی سازنده و عرضه کننده اندروید، یعنی گوگل اشاره کرده است که نسخه پیش نمایش چهارم شامل :« آخرین رفتار های سیستم عامل، رفع شدن آخرین باگ ها، بهینه سازی ها و API نهایی که از زمان نسخه آزمایشی ۳ در دسترس است.» می شود.

حال، بتای جدیدی که تنها یک ماه پیش از عرضه اندروید اُ به عرصه پا گذاشته، به توسعه دهندگان اجازه می دهد که نرم افزار های خود و اپلیکیشن هایی که مراحل آخر توسعه شان را طی می کنند به طور تمام و کمال با اندروید اُ تنظیم و تکمیل کنند تا هنگام عرضه مشکلی پیش نیاید.

همچنین این نسخه پیش نمایش به توسعه دهندگان اجازه می دهد که پیشاپیش خیلی از قابلیت های اندروید اُ را به واسطه اپلیکیشن های شان پرده برداری کنند که شامل کانال های اطلاع رسانی و نقاط، سنجاق کردن میان بر ها، قابلیت تصویر در تصویر، تکمیل خودکار و خیلی چیز های دیگر می شود.

توجه داشته باشید که اگر شما دستگاه پیکسل یا نکسوس خود را به این نسخه بتای اندروید اُ بروز رسانی کردید، بعضی از قابلیت های دیگر را باید به صورت دستی بروز رسانی کنید تا با این نسخه تنظیم شوند.

اگر واجد شرایط هستید و برای استفاده از آخرین نسخه اندروید نمی توانید صبر کنید، پس بشتابید و از آخرین نسخه بتای آن لذت ببرید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید