چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 
چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟

سارا کاویانی
۳ مرداد ۱۳۹۶ - 13:53
چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

هیچ وقت نمی‌توان دقیقا گفت که اپل قرار است با چه چیزی مارا سورپرایز کند اما iOS 11 از معدود چیز هایی بود که کاملا انتظار معرفی‌اش را داشتیم. در WWDC 2017 این کمپانی iOS 11 را که جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل این شرکت است، معرفی کرد. دارندگان آیفون از قابلیت های بسیار زیاد این آپدیت می‌توانند در ادامه‌ی امسال استفاده کنند، لیست تغییرات برای دارندگان آیپد نیز بسیار طویل تر از دارندگان آیفون ها است! بدون معطلی با تکفارس همراه شوید تا وارد جزئیات شویم!

تغییرات اپلیکیشن مسیج: پیام های گران‌بها!

 اول از همه، اپلیکیشن Messages، با توجه به اینکه این اپ یکی از محبوب ترین اپ های اصلی iOS است کاملا عقلانی است که اپل به دنبال بهتر کردن آن به روش های مختلف باشد، هرچند تغییرات آن بسیار کوچک باشند اما ما هرگونه تغییر مثبتی را گرامی می‌داریم!

یکی از بهینه سازی های انجام شده همگام سازی iMessage بر روی تمام دیوایس ها است. یعنی زمانی که با اکانت خود در یک دستگاه جدید وارد می‌شوید تمامی تاریخچه‌ی چت های شما همراه اکانتتان به دستگاه جدید منتقل می‌شود و اگر چیزی را پاک کنید در همه جا پاک می‌شود، در iOS 11 اپل می‌خواهد آی مسیج را کاملا به فضای ابری انتقال دهد و با اینکار فضای زیادی از حافظه که توسط آی مسیج اشغال می‌شد را آزاد می‌کند. یک قابلیت جدید و کوچکی هم که ممکن است آن را دوست داشته باشید این است که کیبورد آیفون حالا از حالت تک دستی (One Handed mode) نیز پشتیبانی می‌کند که در این حالت کلید ها در گوشه صفحه می‌آیند تا دسترسی به آنها راحت تر شود.

و حالا دلیل اینکه تیتر توضیحات این اپلیکیشن را پیام های گرانبها زده ایم متوجه می‌شوید، در پیام رسان آی او اس جدید، شما می‌توانید به طور مستقیم با افرادی که چت می‌کنید پول رد و بدل کنید به شرطیکه هر دو کاربر Apple Pay باشید، سیستم اپل پی قرار است به زودی از تراکنش های شخص به شخص پشتیبانی کند! راضی کننده است نه؟

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

 

سیری، حرف بزن!

 سیری نیز در این آپدیت دست خوش تغییر می‌گردد و این تغییر را می‌توان به وضوح در طرز صحبت کردن او دید، صدای او در iOS 11 بسیار طبیعی تر شده و در دمویی که نشان داده شد بسیار افراد را تحت تاثیر قرار داد، همانطور که می‌دانید دستیار اپل از صدای زنانه نیز پشتیبانی می‌کند که آن هم بهینه سازی شده تا دستیارتان کمتر همانند یک ربات به نظر برسد!

یکی از توانایی های فوق العاده و جدید سیری توانایی ترجمه‌ی آن است. اپل گفته است این ویژگی هنوز در مراحل آزمایشی است ولی دموی جالبی از سیری نشان داده شد که بدون هیچ گیر و اشتباهی یک جمله‌ی انگلیسی را به چینی و آن هم با تلفظ صحیح ترجمه کرد! در شروع کار سیری از ترجمه‌ی انگلیسی به چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند، زبان های دیگر نیز در آینده به آن اضافه می‌شوند.

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

 

کنترل سنتر: طراحی نو

کنترل صوتی ممکن است بسیار جالب باشد اما چیزی که بیشتر وقت از آن استفاده می‌کنید احتمالا کنترل سنتر جدید و از نو طراحی شده است، همانند قبل شما کافی است دست خود را از پایین به بالا بکشید و پس از آن ظاهر جدید کنترل سنتر جلوی شماست! در نگاه اول ممکن است تغییرات عجیب به نظر برسند ولی ما به اپل اعتماد داریم و حتما این تغییرات برای بهتر کردن تجربه‌ی کار با کنترل سنتر بوده است. برای شروع می‌توان کنترلر های موزیک را دید که به صورت ویجت کوچکی در آمده اند، صدا نیز با یک نوار کم و زیاد می‌شود، تنظیمات روشنایی نیز همانند صدا با یک نوار تنظیم می‌شود.

مثل همیشه استفاده از فورس تاچ چیز های بیشتری در اختیار ما می‌گذارد، مثلا فورس تاچ روی نوار صدا آن را بزرگتر می‌کند و یا فورس تاچ روی ویجت موزیک اطلاعات بیشتری درباره‌ی آهنگ به ما می‌دهد و فورس تاچ روی پنل ارتباطات بقیه‌ی قابلیت های ارتباطی را نشان می‌دهد.

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

 

اپلیکیشن دوربین در iOS 11 چند تغییر کرده که سریعا متوجه اش می‌شوید، سیستم عامل جدید بالاخره از کدک H.264 به HEVC مهاجرت می‌کند که اجازه‌ی فشرده کردن بهتر ویدیو ها را می‌دهد و در نتیجه ویدیو ها فضا کمتری را اشغال می‌کنند. در همین راستا فرمت JPEG برای عکس ها نیز جای خود را به فرمت HEIF می‌دهد که یک فرمت بسیار بهینه است و هدف استفاده از آن اشغال فضای کمتر است. اپل به کاربران اطمینان می‌دهد که می‌توانند فایل های خود را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارند و از تغییر فرمت ها نگران نباشند. اپل همچنین در مورد بهتر شدن اپ دوربین در فضا های با نور کم و بهتر شدن HDR فخر فروشی می‌کند.

در بحث عکس و عکاسی بهتر است یادی از اپلیکیشن Photos نیز بکنیم، در iOS 11، این اپ ویژگی های فراوانی را به خود اختصاص داده است، یکی از ویژگی های جدید ساخت لوپ وو تصاویر بی پایان از عکس های Live است، ویژگی دیگر قابلیت اضافه کردن افکت های جدید و جالب به عکس هایی است که با قابلیت Live گرفته شده اند. فیلتر های خلاقانه‌ی جدیدی نیز وجود دارند تا با آنها بازی کنید، امکان بریدن عکس های Live نیز بسیار جالب است و اساسا iOS 11 به شما اجازه می‌دهد در صورتیکه می‌خواهید هر فریم را به طور جداگانه استخراج کنید.

Do Not Disturb: کاملا جدی!

 زمان هایی است که واقعا نباید از آیفون خود استفاده کنید، برای مثال در هنگام رانندگی. یک قابلیت جدید Do Not Disturb While Driving در آی او اس جدید اضافه شده که نوتیفیکیشن های بی اهمیت را بلاک کرده و جلو آنها را از اینکه حواس شما را پرت کنند می‌گیرند و زمانی که کسی به شما زنگ می‌زند می‌تواند به صورت خودکار به طرف مقابل جواب دهد و با یک sms به آنها بگوید که بعدا با آن ها تماس می‌گیرید. یکی از جالب ترین نکات در مورد این ویژگی این است که خود گوشی به طور خودکار با توجه به وضعیت سنسور ها و … تشخیص می‌دهد که شما در ماشین نشسته اید و پیشنهاد روشن کردن این قابلیت را به شما می‌دهد! البته اگر از کار این اپ ناراضی بودید می‌توانید به راحتی آن را غیر فعال کنید.

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

 

Maps: حالا در داخل ساختمان ها!

 و حالا حتی پس از اینکه به مقصد رسیدید، آی او اس ۱۱ ممکن است به کمک شما بیاید! این سیستم عامل جدید آپدیتی را به برنامه‌ی نقشه‌ی اپل می‌آورد که با آن می‌توانید نقشه داخل مراکز خرید را نیز ببینید! این ویژگی ابتدا در چند شهر شیکاگو، بوستون، هنگ کنگ، لندن، لس آنجلس و نیویورک کار می‌کند ولی در آینده صد ها شهر به آن اضافه خواهند شد، نقشه های بیشتر و همچنین نقشه های فرودگاه های بزرگ نیز به زودی اضافه می‌شوند.

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

 

اپل از AirPlay2 رونمایی می‌کند، اسپیکر ها به اپل هوم اضافه شدند!

 خبری هیجان انگیز برای کاربران اپل هوم، اسپیکر ها جدیدترین دستگاه هایی اند که پشتیبانی می‌شوند و البته همزمانی رونمایی از این پشتیبانی اصلا با معرفی اسپیکر هوشمند HomePod اتفاقی نیست!

در اضافه، پروتکل ایرپلی ۲ اجازه می‌دهد که سیستمی چند اسپیکره در خانه‌ی خود داشته باشید و البته آن را از طریق آیفون خود کنترل کنید، کسانی هم که به وای فای خانه‌ی شما متصل اند می‌توانند در پخش موزیک همکاری کنند که احتمالا اگر اهل جشن و مهمانی گرفتن هستید برای شما بسیار مناسب است! سازنده های بزرگ اسپیکر مثل Bang and Olufsen, Beats, Bose, Denon و B&W در محصولات آینده خود پشتیبانی از ایرپلی ۲ را می‌گنجانند و یا اینکه می‌توانید موزیک خود را به راحتی به اپل تی وی بفرستید و از آن پخش کنید.

اپ استور: زیر و رو!

  اپ استور تغییرات بسیاری کرده و کاملا از نو طراحی شده! احتمالا این تغییرات تاثیر زیادی در پیدا کردن و دانلود کردن اپ ها و بازی های مختلف توسط کاربران می‌گذارند.

در نگاه اول اپلیکیشن به کل کارآمد تر و بهینه تر شده است، طراحی جدید اپ استور دارای توضیحات اپ های غنی تر به همراه عکس ها و ویدیو های بسیار است که اپلیکیشن انتخاب شده را به نمایش می‌گذارند. در ادامه، اپ های کاربردی صفحه‌ای جداگانه نسبت به بازی ها دارند و در دو تب مختلف دسته بندی شده اند، احتمالا این تغییر باید سالیان پیش صورت می‌گرفت! زمانی که اپ استور را باز می‌کنید با تب Today مواجه می‌شوید که برترین اپ های روز را به شما نشان می‌دهد و هر روز اپل “بازی روز” و “اپلیکیشن روز” را به انتخاب خود نشان می‌دهد.

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

 

افزایش بهره‌وری در iOS 11

 همانطور که در اول مقاله اشاره کردیم، آپدیت جدید آی او اس تغییرات بزرگی را برای آیپد ها بهمراه دارد! اپل چند ویژگی جدید را در آیپد ها اضافه کرده که بهره وری را افزایش می‌دهند، از این ویژگی ها می‌توان به “درگ اند دراپ” بهینه ترو روشی جدید برای سوییچ بین اپ ها اشاره کرد.

همه چی با داک اپلیکیشن جدید و از نو طراحی شده شروع می‌شود، از هرجایی می‌توانید به سرعت به این داک از اپ ها دسترسی پیدا کنید و آی او اس با ذکاوت خود برنامه های مورد علاقه‌ی تان را نیز در سمت راست به آن ها اضافه می‌کند، اگر می‌خواهید دو اپ را در کنار هم باز کنید کافی است که یکی را از داک به سمت بالا بکشید.

دارندگان اپل پنسل (Apple Pencil) می‌توانند از قابلیت جدید نوت برداری استفاده کنند که خود دارای ویژگی Instant Notes یا نوت برداری سریع است. اینکار به راحتی و با تماس دادن اپل پنسل با صفحه‌ی لاک اسکرین آیپد انجام می‌گیرد و پس از اتمام در برنامه‌ی Notes ذخیره می‌گردد. حال که به اپلیکیشن Notes اشاره کردیم باید گفت که این اپ ویژگی جدیدی دارد که به شما امکان اسکن کردن اسناد را با استفاده از دوربین دستگاهتان می‌دهد! کافی است از اسناد عکس بگیرید، عکس ها سپس صاف و بهینه می‌شوند و به شما عرضه می‌شوند تا آن ها را ذخیره یا ویرایش کنید.

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

Files: فایلهای شما در هر زمان و مکان دلخواه!

استفاده از سرویس های ابری بسیار ایده‌ی جالبی است ولی بسیاری از ما چیز هایی را نیز در حافظه‌ی دستگاه های خود نگه می‌داریم، در iOS 11 اپل مدیریت و تعامل با فایلهای مختلف را در اپلیکیشنی به نام Files بسیار راحت کرده است، در حقیقت این اپ یک فایل منیجر است که اجازه‌‌ی دسترسی و ویرایش فایل های آفلاین و آنلاین را می‌دهد. پشتیبانی از سرویس های ابری مختلف در این برنامه گنجانده شده که سرویس های دیگر مثل Google Drive، Dropbox و Microsoft SkyDrive نیز پشتیبانی می‌شوند.

چه چیزی در iOS 11 جدید است؟ - تکفارس 

 

تاریخ انتشار iOS 11

 احتمالا پس از خواندن این مقاله یکی از مهم ترین سوالاتی که برای شما پیش آمده زمان عرضه‌ی این سیستم عامل است، باید گفت احتمالا اپل قصد دارد این سیستم عامل را در پاییز امسال (در سپتامبر) و در کنار آیفون های جدید منتشر کند، البته توسعه دهندگان قبل از همه می‌توانند نسخه های آزمایشی را برای تست کردن اپلیکیشن های خود نصب کنند و انتظار می‌رود نسخه آزمایشی عمومی ای نیز منتشر شود که احتمالا به زودی شاهد اعلام تاریخ انتشار آن از طرف اپل هستیم. آیفون ۵اس و مدل های پس از آن و آیپد ایر و آیپد های جدیدتر از آن این آپدیت را دریافت می‌کنند، البته طبق سیاست های اپل می‌توان گفت مدل های قدیمی که این آپدیت را دریافت می‌کنند تمامی ویژگی های گفته شده را ندارند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.