تمام شرکت‌ها جز اپل میزان خرید تراشه را کم کرده‌اند - تکفارس 
تمام شرکت‌ها جز اپل میزان خرید تراشه را کم کرده‌اند - تکفارس 

تمام شرکت‌ها جز اپل میزان خرید تراشه را کم کرده‌اند

امید بصیری
۳ مرداد ۱۳۹۶ - 13:00
تمام شرکت‌ها جز اپل میزان خرید تراشه را کم کرده‌اند - تکفارس 

اگر شما در بازار گوشی های هوشمند حضور دارید و اسم تان اپل نیست، احتمالاً فصل پاییز را بدون هیاهو به پایان خواهید رساند، اما اپل با ارائه آیفون های جدید خود در این فصل همیشه سرش شلوغ خواهد بود چرا که تلاش برای پشت سر گذاشتن مرز های تلفن های هوشمند هیچ وقت ساده نبوده است. و حال که به دهمین سال عرضه اولین آیفون نزدیک می شویم به نظر می رسد که دیگر شرکت ها درس خود را به خوبی یادگرفته اند؛ بر طبق گزارش دیجی تایمز(Digitimes)، منابع معتبری در این حوزه گزارش دادند که سفارش ساخت پردازنده از سوی تمامی شرکت ها به جز اپل کاهش قابل ملاحضه ای داشته است. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

در نتیجه این اقدام، تولید کنندگانی نظیر مدیاتک(Mediatek) و یا هایسیلیکون(HiSilicon) که زیر مجموعه هوآوی(Huawei) است از کاهش میزان سفارش ها آسیب خواهند دید، علی رغم پیش بینی افزایش سفارشات بین ماه های آپریل تا آگوست. یک پیش بینی ساده از دلیل این اتفاق می تواند این باشد که شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند هنوز نمی دانند که اپل برای دهمین سالگرد آیفون چه برنامه ای در سر دارد و منتظرند تا واکنش بازار به این محصول را ببینند. البته هر نوع دلیلی که فکرش را بکنید برای ترس از آیفون بعدی اپل وجود دارد؛ حتی اگر این نکته را فراموش کنیم که آیفون های اپل به راحتی تمامی رقبای خود(شاید غیر از سامسونگ) را له می کنند، بر طبق گزارشات آیفون ۸ نقطه عطفی در تاریخ این کمپانی خواهد بود چرا که ویژگی های ظاهری و باطنی آن دچار تغییرات گسترده ای خواهد شد. به عبارت دیگر، تاریخ گوشی های هوشمند ممکن است با معرفی آیفون ۸ سمت و سو تازه ای بگیرد.

انتظار بیشتر شدن فروش پردازنده های گوشی های هوشمند تا ۳ ماهه پایانی امسال که گوشی های سال آینده شروع به تولید شدن خواهند کرد نمی رود. در مورد آیفون ۸ نیز علی رغم تمام شایعاتی که می شنویم، علاقانه ترین کار صبر کردن است.

نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.