گوگل پیکسل ۲ اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۶ خواهد بود - تکفارس 
گوگل پیکسل ۲ اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۶ خواهد بود - تکفارس 

گوگل پیکسل ۲ اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۶ خواهد بود

سعید مزارعی
۳ مرداد ۱۳۹۶ - 19:15
گوگل پیکسل ۲ اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۶ خواهد بود - تکفارس 

گوگل پیکسل ۲ اولین گوشی مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۳۶ خواهد بود. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکفارس همراه باشید.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۸ بزرگترین چیزیست که قرار است به زودی در صنعت گوشی های هوشمند عرضه شود، اما این گوشی گوگل پیکسل ۲ خواهد بود که از قدرتمندترین چیپست موجود در بازار یعنی چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸۳۶ بهره خواهد برد.

Fudzilla گزارش می دهد که یک منبع آگاه در این حوزه تایید کرده است که گوشی گوگل پیکسل ۲ اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که قدرت پردازشی خود را از چیپ کوالکام اسنپدراگون ۸۳۶ خواهد گرفت و این دقیقا برخلاف گوشی نوت ۸ است که قرار است از نسخه قدیمی تر چیپ کوالکام و همچنین تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده کند.

پردازنده جدید اسنپدراگون ۸۳۶ به میزان ۱۰ درصد از نسل قبلی خود سریع تر است و این پردازنده قرار نیست به صورت انحصاری تنها در اختیار گوگل قرار گیرد و سایر شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند نیز قادر خواهند بود تا در صورت تمایل از این پردازنده در گوشی های بالارده و قدرتمند خود استفاده کنند. شیائومی و وان پلاس دو شرکتی هستند که قادر خواهند بود همانند گوگل، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۶ را در گوشی های بالارده خود که قرار است در اوایل سال ۲۰۱۸ به بازار بیایند قرار دهد.

علاوه بر سرعت بیشتر اسنپدراگون ۸۳۶ نسبت به نسل پیشین خود، این پردازنده از نسل قبلی کوچک تر است و با بهبود هایی که برای دوربین در این پردازنده انجام شده کاربران قادر خواهند بود تا تصاویر با کیفیت تر و بهتری به وسیله گوشی های مجهز به این پردازنده ثبت کنند.

به نقل از یک منبع آگاه، همچنین سرعت کلاک برای GPU و CPU نیز افزایش یافته که قاعدتا به افزایش سرعت پردازش ها و بهبود اندک در عمر باتری منجر خواهد شد. ظاهرا کوالکام زمان لازم برای تولید چیپستی که در عین سریع تر شدن زمان پردازش به میزان باتری کمتری احتیاج دارد را در اختیار داشته است.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.