پزشکان از Google Glass در ویزیت بیماران استفاده می کنند - تکفارس 
پزشکان از Google Glass در ویزیت بیماران استفاده می کنند - تکفارس 

پزشکان از Google Glass در ویزیت بیماران استفاده می کنند

دانیال دهقانی
۶ مرداد ۱۳۹۶ - 10:00
پزشکان از Google Glass در ویزیت بیماران استفاده می کنند - تکفارس 

و یک کاتب از راه دور کار های سخت را انجام می دهد.

پزشکان از Google Glass در ویزیت بیماران استفاده می کنند - تکفارس 

این Glass که روی صورت دکتر قرار دارد دریافت های سمعی و بصری گفتگو را به کاتب از راه دور منتقل می کند.

شما برای داشتن این تصور غلط که گلس (Glass)، دستگاه واقعیت افزوده ی گوگل که رو سر قرار می گیرد، از سال ۲۰۱۵ کاملا بدون استفاده قرار گرفته، بخشیده می شوید. اما همانطور که کمپانی همکار گوگل، یعنی کارخانه ی مونشات (Moonshot) روز سه شنبه اعلام کرد این پروژه در دو سال اخیر حول محو یک مدل بنگاه به بنگاه می گشته . نسخه ی جدید و به روز شده ی این دستگاه به نام Glass Enterprise Edition شناخته شده و در شرکت هایی مانند بوئینگ Boeing) DHL) — و مطب پزشک شما استفاده می شود.

ایان شاکیل (Ian Shakil) مدیر عامل و موسس شرکتی به نام Augmedix می گوید امروزه نزد پزشک رفتن «تجربه ی تلخی است.» این پلت فرم به پزشکان این اجازه را می دهد که Glass Enterperise Edition را هنگام ویزیت بیماران به چشم بزنند، در حالی که کاتب پزشکی از راه دور مدارک پزشکی الکترونیکی را بر اساس چیزی که در این ویزیت می بینند و می شنوند پر می کند.

شکیل ادعا می کند تجربه ی رفتن به مطب پزشک ناخوشایند است، به لطف زمان زیادی که پزشک به نگاه کردن به صفحه نمایش و تایپ کردن صرف می کند، به جای اینکه روی تعامل با بیمار حاضر تمرکز کند. پیام آگمدیکس (Augmedix) به دکتر ها این است که:«Glass را به چشم زده و با بیماران خود گفتگویی عادی داشته باشید.» در عین حال صوت و تصویر گرفته شده توسط گلس به کاتب پزشکی آموزش دیده منتقل می شود، که ممکن است در جایی مانند کالفرنیا، هند یا بنگلادش باشد و کارش پر کردن مدارک بهداشتی الکترونیکی است.

از صفحه نمایش یکدست گلس برای ارائه ی اطلاعات به دکتر درباره ی بیمار در همان زمان انجام آزمایشات استفاده می شود.

بدین ترتیب این سیستم تلفیقی از یک سرویس پیشرفته ی استریم کردن همراه با یک انسان واقعی در انتهای دیگر است. و در حالی که ممکن است به نظر برسد Al و نرم افزار تشخیص صدا قادر به انجام این کار هستند، شاکیل می گوید کاری که کاتبان انجام می دهند بازنویسی کلمه به کلمه ی ویزیت نیست، بلکه تولید یک «یادداشت مرتب شده ی پزشکی» از این گفتگو است.

برخی افراد اینکه دکتر آن ها در حال ارسال صوت و تصویر به یک دستیار از راه دور است را ناراحت کننده می دانند، مخصوصا وقتی فقط زیرپوش به تن دارند. اما تصمیم نهایی راجع به استفاده از دستگاه توسط بیمار گرفته می شود. این بخش اجباری در دریافت مراقبت نیست.

پزشکان از Google Glass در ویزیت بیماران استفاده می کنند - تکفارس 

Glass Enterprise Edition

بیماران قبل از دیدن دکتر مطلع خواهند شد که این پزشک از گلس استفاده خواهد کرد، و این امکان را دارند که آن را بپذیرند یا رد کنند — اما شاکیل می گوید ۹۸ درصد افراد موافقت می کنند. و در مورد فیلم آنلاین هم میتوان در زمان های مناسب آن را قطع کرد، و وقتی ویدیو روشن باشد نور سبزی به وضوح این را به بیمار نشان می دهد. دکتر می تواند آن را به حالت فقط صوتی در بیاورد یا کل سیستم را به طور کامل خاموش کند.

شاکیل می گوید در سال ۲۰۱۳ آگمدیکس ابتدا شروع به استفاده از مدل Explorer-edition این دستگاه (این نامی است که هنگام عرضه به مشتریان داشت). امروزه همه ی پزشکان آن ها از نسخه ی جدید Enterprise استفاده می کنند. به گفته ی شاکیل بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در سراسر جهان در آگمدیکس کار می کنند، که بیشترشان کاتب یا کارآموز کاتب هستند. نزدیک به ۱۰۰۰۰ پزشک از این دستگاه در موسسات مراقبت های بهداشتی مانند Dignity Health استفاده می کنند، و در مجموع با ۱۲ سیستم بهداشتی همکاری می کنند.

گوگل می گوید که نسخه ی جدید گلس دارای دوربین و باتری بهتری است و قدرت پردازش بالاتری دارد. به جای عرضه ی آن به اشخاص به صورت تکی مانند زمانی که Explorer را داشت، گوگل اکنون فقط آن را توسط شرکای خود مانند آگمدیکس برای استفاده ی صنعتی می فروشد، جایی که گفته می شود باعث افزایش کارایی شرکت هایی مانند DHL می شود.

شاکیل می گوید:«مراقبت های بهداشتی کاری تیمی محسوب می شوند.» به هر حال در اغلب موارد کسان دیگری در اتاق خواهند بود، یا متخصصانی که به مدارک تان نگاه بیاندازند.

شاکیل در ادامه می گوید:«دوران شما و دکترتان و ویزیت خصوصی بدون حضور کس دیگری گذشته است.» به عبارت دیگر: خداحافظ نورمن راکول (Norman Rockwell). سلام Glass Enterprise Edition.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید