سامسونگ با شکست اینتل، بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه در دنیا شد - تکفارس 
سامسونگ با شکست اینتل، بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه در دنیا شد - تکفارس 

سامسونگ با شکست اینتل، بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه در دنیا شد

حمزه سروری
۶ مرداد ۱۳۹۶ - 20:01
سامسونگ با شکست اینتل، بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه در دنیا شد - تکفارس 

کمپانی سامسونگ دیروز ثبت آماری سود خود برای سه ماهه دوم ۲۰۱۷ را اعلام کرد، سودی که عمدتاً از فروش پنل های OLED و تراشه های کارت حافظه به دست آمده است. بدون گزافه گویی و توضیحات بلند من باب نحوه ی سود آوری شرکت سامسونگ باید مهم ترین نکته را ذکر کرد؛ سامسونگ با روند رو به رشد خود، رکوردی دیگر را هم شکست و با گرفتن جای کمپانی اینتل برترین تراشه ساز دنیا شد.

دنبال کنندگان صنعت در رسانه ی کره ایِ Korea Herald که در زمینه کامپیوتر وسخت افزار فعالیت می کند، این موفقیت سامسونگ را به تولید DRAM های نسل بعدی و کارت حافظه های NAND ربط می دهند که در انواع و اقسام و مدل های مختلفی از دستگاه ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

با کمک تولید سیلیکون برای هر چیزی از سرورها گرفته تا دستگاه های ارتباطی LoT، سود نصفه و نیمه ی منطقه ایِ سامسونگ به تنهایی عظمتی به اندازه ۷.۲ بیلیون دلار را شامل می شد که روی هم رفته با فروش تراشه ها به عددی نزدیک به ۱۵.۲ بیلیون دلار می رسید.

کمپانی بریتانیاییِ اینتل سودی حدود ۱۴.۸ بیلیون دلار را داراست که حدود ۳.۸ بیلیون آن فقط مختص به دوره ی بین ماه های آپریل تا ژوئن است. این سود رشد سالانه ی ۱۹۰ را برای اینتل، این خبره ی پردازنده ساز، به عمل می آورد. هر چند این کمپانی سودی معادل ۲۵.۷ درصد را داراست ولی این سود بسیار راحت با عدد ۴۵.۷ درصدی ابر کمپانی سامسونگ تحت الشعاع قرار می گیرد.

کمپانی اینتل از سال ۱۹۹۲ به عنوان برترین کمپانی در زمینه سیلیکون و تراشه سازی به حساب می آمد که مشخصاً با رشد هر چه بیشتر گوشی های هوشمند و در عوض کم شدن خریداران کامپیوتر های شخصی و نفوذ هر چه بیشتر سامسونگ در ساخت و ساز عمده تراشه ها برای دیگر توسعه دهندگان گوشی های هوشمند امری بدیهی است و این تحولات را توجیه می کند.

«رشد کامپیوتری های ابری، واقعیت مجازی و اتوموبیل های خودکار، پیشرفت و تضمین سامسونگ در زمینه صنعت های سخت افزاری محکم تر می کند.» این چیزی است که رسانه کره هرالد گزارش می کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید