جف بیزوس برای ساعاتی ثروت‌مند ترین مرد دنیا شد - تکفارس 
جف بیزوس برای ساعاتی ثروت‌مند ترین مرد دنیا شد - تکفارس 

جف بیزوس برای ساعاتی ثروت‌مند ترین مرد دنیا شد

علیرضا دهقان
۷ مرداد ۱۳۹۶ - 21:17
جف بیزوس برای ساعاتی ثروت‌مند ترین مرد دنیا شد - تکفارس 

جف بیزوس، مدیر عامل آمازون امروز برای مدت کوتاهی ثروتمند ترین فرد جهان شد و سپس به جایگاه قبلی اش بازگشت! زمانی که بازار بورس انتظار اعلام گزارش درآمد این کمپانی را می کشید، اعلام شد که سرمایه بیزوس در این فروشگاه (که حالا به لطف اسپیکر هوشمندش یک شرکت مخترع فناوری و پیشرو محسوب می شود) به ۹۰.۶ میلیارد دلار رسیده است و این رقم او را ۵۰۰ میلیون دلار جلوتر از بیل گیتس قرار می دهد و به وی اجازه داد تا عنوان ثروتمند ترین مرد جهان را از آن خود کند!

خوشبختانه کسی تی شرت و یا ماگی با مضمون “جف بیزوس، شماره ی یک جهان!” سفارش نداد، زیرا با نزدیک شدن به عصر، بیل گیتس جایگاه خودش را باز هم تصاحب کرد و این عنوان را پس از چند ساعت کوتاه به خود اختصاص داد.

این اتفاق پس از فروش جمعی آخر وقتی سهام ها رخ داد، نزدیک ۶۵ درصد سهام آمازون، و پس از آن گزارش شد که آمازون حدود ۷۷ درصد در ارزش مالی خود سقوط کرده زیرا این کمپانی پول زیادی را خرج وسعت دادن به قابلیت های دستیار هوشمندش الکسا کرده است. همچنین آمازون پول بسیاری را در دیتاسنتر ها و انبار هایش سرمایه گذاری کرده است. البته این ها ضرر نیستند و سود دهی این کمپانی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است. ولی این گزارش نتوانست با انتظارات وال استریت هم خوانی کند و به همین جهت ارزش سهام آمازون با ۳ درصد کاهش مواجه شد.

در پایان روز بیل گیتس می تواند به راحتی سرش را روی بالش بگذارد و بداند که فردا صبح که از خواب بیدار می شود هنوز ثروتمند ترین مرد روی کره زمین است!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید