بازی‌های موبایلی راهی قطعی برای کاهش استرس محسوب می‌شوند - تکفارس 
بازی‌های موبایلی راهی قطعی برای کاهش استرس محسوب می‌شوند - تکفارس 

بازی‌های موبایلی راهی قطعی برای کاهش استرس محسوب می‌شوند

علیرضا دهقان
۸ مرداد ۱۳۹۶ - 00:25
بازی‌های موبایلی راهی قطعی برای کاهش استرس محسوب می‌شوند - تکفارس 

آیا می‌دانید که ۵۰ درصد آمریکایی ها معمولا دچار نشانه های خستگی شناختی، استرس و نگرانی در محل کار می‌شوند؟ حتما می‌دانستید، به این دلیل که احتمالا در این دسته بزرگ شاغلان قرار نگرفتید. پس احتمالا خوشتان می‌آید که در لابی دفترتان ریلکس کنید(وقت بگذرونید ) یا در فروشگاه مخفی شوید تا بتوانید کمی نفس بکشید در حالی که با گوشی خود بازی می‌کنید. این عالیه، اما بعد از این جایزه کوچولو شما شروع می کنید خودتان را برای اتلاف وقت سرزنش کنید و حتی استرس خود را افزایش دهید.

مدتی پیش تحقیقی در دانشگاه مرکزی فلوریدا صورت گرفت که به طور سوپرایز کننده ای نشان می‌داد  زمانی که مغزتان را با انجام فعالیت های خسته کننده  در محل کار غرق کرده اید بازی ها روش بهینه ای برای  راه اندازی دوباره آن است

این تحقیق روی ۶۶ داوطلب صورت گرفت و  محققان از آنها خواستند تا از کامپیوتر برای انجام کارهای تکراری نه چندان دوست داشتنی که برای خسته کردن شبکه شناختی مغزشان طراحی شده بود استفاده کنند.

سپس به آنها زمانی برای استراحت داده می‌شد  و در این زمان آنها را بر اساس فعالیت جدید خواسته شده به سه گروه تقسیم کردند؛ از اولین گروه خواستند تا با موبایل خود بازی سوشی کت ۲ را انجام دهند، از گروه دوم خواستند تا آرام بنشینند و دسترسی به هر دستگاه موبایلی را برایشان محدود کردند و از گروه سوم خواستند تا تعدادی تمرین ریلکسیشن انجام دهند.

چی حدس می‌زنید؟ در نهایت تنها افرادی بعد از زمان استراحت حس بهتری داشتند که بازی کرده بودند. داوطلبانی که هیچ کاری انجام نداده بودند احساسی مبنی بر جدایی از کار را تجربه نکردند وباز هم استرس داشتند؛ در حالی که گروهی که به آنها تمرینان ریلکسیشن داده شده بود گزارش کردند که احساس های منفی واسترسشان از بین رفته است

به نقل از مایکل روپ، یکی از نویسندگان مقاله منتشر شده “ به دنبال  راه تجدید انرژی کارآمد و شناختی : بررسی اثرات بازگرداننده ی بازی ویدیویی تصادفی “ :  برای همه ما زمان هایی پیش آمده که تلاش کردیم روز خود را با انرژی بیشتری شروع کنیم تا در لیست کار های ضروری، موارد بیشتری را تیک بزنیم؛ اما اگر زمان های کوتاهی را به استراحت اختصاص دهیم شاید نتیجه بهتری بگیریم!  ما باید در برنامه خود استراحت های کوتاه را بگنجانیم و زمان آن را صرف فعالیت های جذاب دلخواه مانند بازی های ویدیویی کنیم تا بتوانیم انرژی خود را بازیابیم.

پس دفعه بعد که زمان صرف ناهار را با بازی موبایل خود تلف کردید احساس بدی نداشته باشید، بنظر می‌رسد یکی از بهترین راه های گذراندن ساعات کاریتان همین باشد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.