شیائومی ۱ میلیارد دلار برای بازار خارج از کشور خود سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 
شیائومی ۱ میلیارد دلار برای بازار خارج از کشور خود سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 

شیائومی ۱ میلیارد دلار برای بازار خارج از کشور خود سرمایه‌گذاری می‌کند

سارا کاویانی
۸ مرداد ۱۳۹۶ - 17:55
شیائومی ۱ میلیارد دلار برای بازار خارج از کشور خود سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 

روز جمعه، شیائومی  برای دریافت وام یک میلیارد دلاری با ۱۸ بانک مطرح جهان مذاکره کرد. این شرکت چینی شدیدا به دنبال افزایش عرضه محصولاتش در سراسر جهان می‌باشد. با تکفارس همراه باشید.

بعد ازاینکه شیائومی بهار امسال را بهترین فصل فروش خود گزارش کرد، جمعه گذشته نیز اعلام کرد که مذاکراتی درباره وام یک میلیارد دلاری از اتحادیه صنفی ۱۸ بانک جهانی انجام داده است. این شرکت چینی شدیدا به دنبال قبضه بازار آسیا و همچنین حرکت به سمت آنسوی دریاهاست. این کل چیزی است که درباره ی کاری که شیائومی قرار است با این وام انجام دهد میدانیم.

این قرارداد بین بانک  Deutsche و بانک  Morgan Stanley و تعدادی بانک از اروپا ،هند، چین، هونگ کونگ و شرق مرکزی صورت گرفته است.

در سال ۲۰۱۴، شیایومی به سرعت به با ارزش ترین استارتاپ دنیا  تبدیل شد، اما هنوز مانده تا عرضه محصولاتش  را در خارج از آسیا گسترش دهد. با این وجود در محدوده این چند سال شیایومی موفق شده ۱۲۳ فروشگاه در چین باز کند. این شرکت در فصل بهار رشد سود   ۳۲۸ درصدی را نسبت به سال گذشته در هند کسب کرد. برنامه های شیائومی برای افزایش عرضه محصولاتش تا بازگشایی  ۱۰۰ فروشگاه دیگر  طی دو سال آینده ادامه دارد.

اگر چه که سال ۲۰۱۶سال خوبی برای چینی ها نبود و فروشی پایین تر از مقدار پیش بینی شده ثبت کردند تا جایی که این شرکت با شرکت با ارائه ی ‌گزارشات مالی خود مخالف کرد. اما سال  ۲۰۱۷ برای این کمپانی خوش یمن بوده و نشانگرزمان آغاز افزایش  قدرت شیائومی در بازار گجت های الکترونیکی است چرا که در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ این شرکت مقام سوم فروش گوشی های هوشمند در چین را کسب کرد.

شیائومی به تنهایی  حدود ۳۰۰۰ پتنت را در ۲۰۱۶ به ثبت رساند و به تازگی اسپیکر  Mi  AI خود را معرفی کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد  این شرکت بشدت در حال گسترش تنوع محصولات الکترونیکی خود است؛ از دوربین های ورزشی (اکشن کم) گرفته  تا گوشی های هوشمند و تلویزیون ها و … . شیایومی از مدت ها پیش برنده بازار آسیا شده است و از جمعیت زیاد این قاره نهایت استفاده را می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.