مودم‌های جدید سامسونگ از سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت پشتیبانی می‌کنند - تکفارس 
مودم‌های جدید سامسونگ از سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت پشتیبانی می‌کنند - تکفارس 
مودم‌های جدید سامسونگ از سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت پشتیبانی می‌کنند - تکفارس 

مودم‌های جدید سامسونگ از سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت پشتیبانی می‌کنند

علیرضا دهقان
۹ مرداد ۱۳۹۶ - 23:07
مودم‌های جدید سامسونگ از سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت پشتیبانی می‌کنند - تکفارس 

کمی قبل تر، سامسونگ چیپ ست Exynos 8895 خود را معرفی کرد که یک مودم Cat.16 LTE را در خود جای داده است و سرعتی بالغ بر ۱ گیگابیت بر ثانیه را به کاربر عرضه می کند. حال این کمپانی کره ای اعلام کرده است که مودمی را توسعه داده که در آن ها ۶CA پیاده سازی شده اند تا به سرعت فوق العاده ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار در این صنعت دست بیابند. (CA کوتاه شده Carrier Aggregation است که در این پروسه از پهنای باند چند اپراتور استفاده شده تا کاربر به بیشترین سرعت ممکن دست یابد)

سامسونگ با شرکت ژاپنی Anritsu که در زمینه ارتباطات مخابراتی تخصص دارد به همکاری پرداخته تا به سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه با استفاده از مودم جدید Cat.18 LTE اش برسد و اولین مودم پشتیبانی کننده از ۶CA را بسازد. این ۲۰ درصد افزایش سرعت باعث می شود تا تماس های ویدیویی بدون هیچ قطعی ای انجام گیرند و کاربران می توانند فیلم های با کیفیت اچ دی را در حدود کمتر از ۱۰ ثانیه دانلود کنند (سرعت بیشینه تقریبا ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه ای) و بدون انتظار برای لود شدن ویدیو ها به تماشای آنلاینشان بپردازند.

در مقایسه با تکنولوژی ۵CA نسل قبلی  مودم ها، ۶CA عملیات انتقال داده ها را ایمن تر و با ثبات تر انجام می دهد. همچنین این کمپانی مودم LTE جدید خود را به MIMO 4×4 (تکنولوژی آنتن که خطا را به حداقل می رساند) و مدلاسیون ۲۵۶ کیو آ ام مجهز کرده است. (این مدلاسیون اجازه انتقال بیت های بیشتری را می دهد)

آقای Woonhaing Hur از بخش توسعه پروتکل LSI در سامسونگ الکترونیکس می گوید: “با افزایش سرویس های محتوا های با کیفیت آنلاین، نیاز به مودم های قدرتمند LTE نیز احساس می شود، این مودم جدید با سرعت بسیار بالای ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از ۶CA توانایی طراحی سامسونگ را نشان می دهد و جای سامسونگ را در عصر ۵G تحکیم خواهد کرد.”

یک چیپ ست اگزینوس که قرار است از این مودم استفاده کند با توجه به شایعات قرار است اگزینوس ۹۸۱۰ باشد که سال آینده در گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس استفاده خواهد شد، گلکسی نوت ۸ اما قادر به استفاده از این تکنولوژی جدید نیست و از چیپ ست اگزینوس ۸۸۹۵ بهره می برد که پیش تر معرفی شده بود، جدیدا سامسونگ جدا از پیشرفت هایش در زمینه ی ارتباطی در حال کار بر روی دو پردازنده ۱۰ نانومتری اگزینوس ۷۸۸۵ و ۹۶۱۰ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید