شاید صفحه نمایش iPhone 8 سایز ۶.۵ اینچی داشته باشد - تکفارس 
شاید صفحه نمایش iPhone 8 سایز ۶.۵ اینچی داشته باشد - تکفارس 

شاید صفحه نمایش iPhone 8 سایز ۶.۵ اینچی داشته باشد

امید بصیری
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 12:00
شاید صفحه نمایش iPhone 8 سایز ۶.۵ اینچی داشته باشد - تکفارس 

همه ما همه تصاویر و شایعاتی که درباره آیفون بعدی منتشر شده اند را دیده ایم. تقریباً می شود گفت که هیچ چیزی درباره این گوشی نیست که ندانیم اما اخیراً نیز تصاویر جدید و جالب دیگری از این گوشی منتظر شدند که ما را بیشتر کنجکاو کردند، دلیل اصلی این کنجکاوی نیز این بود که این تصاویر از سوی خود اپل منتشر شدند! در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

بعد از اینکه این شرکت سهواً یک نسخه ناقص از سیستم عامل خود را برای اسپیکرهای هوم پاد(Homepod) خود منتشر کرد، توسعه دهندگان و مشتاقان خط به خط کد های این محصول را بازرسی کردند تا اطلاعات مختلف و جالبی را درباره محصولات آینده این شرکت کشف کنند. مهم ترین چیزی که ظاهراً دستگیرمان شده، تاییدی بر یکی از طرح های قبلی ای است که از آیفون ۸ منتشر شده بود و هم چنین اطلاعاتی درباره قابلیت تشخیص چهره این گوشی. اما این تمام مسئله نیست! دوستان کنجکاومان در وب سایت ردیت(Reddit)، نکته جالب دیگری نیز درباره این گوشی کشف کرده اند و آن درباره سایز و رزولوشن صفحه نمایش آیفون ۸ است.

مدت زمان زیادی است که اکثرا باور داریم آیفون ۸ با یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی( بدون در نظر گرفتن لبه های خمیده احتمالی) با تکنولوژی صفحه OLED و یک نسبت تصویرغیرعادی، شبیه به همان نسبت تصاویر گوشی های سامسونگ گلکسی اس ۸(Samsung Galaxy S8) و ال جی جی ۶(LG G6) خواهد داشت. اما به نظر می رسد که در این کد ها، کاربران وب سایت ردیت چیز دیگری را کشف کرده اند. اگرچه این مسئله در حال حاضر چیزی را تایید نمی کند، اما به هر حال کشف جالبی محسوب می شود. سیستم عامل موجود بر روی اسپیکرهای هوم پاد، ارجاعاتی به یک محصول با صفحه نمایش ۳x Retina و رزولوشن ۲۴۳۶*۱۱۲۵ دارد. زیاد از این مسئله شوکه نشوید، چرا که تحلیل گیر وب سایت کی جی آی(KGI) یعنی مینگ چی کوئو(Ming-Chi Kuo) در ماه فوریه چنین اندازه و رزولوشن صفحه نمایشی برای آیفون جدید را پیشنهاد کرده بود.

نکته جالب دیگر اما این است که در این سیستم عامل، به اندازه صفحه نمایش آیفون ۸ نیز اشاراتی می شود و این اندازه اصلاً آن چیزی که انتظارش را داشتیم نیست! به جای یک صفحه نمایش پهن ۵.۸ اینچی، این کدها سایز صفحه نمایش آیفون ۸ را ۶.۵ اینچ معرفی می کنند که باعث می شود این گوشی بیشتر شبیه به آیفون ۷ پلاس باشد تا آیفون ۷.

و حال سوال اینجاست:

۳xRetina6.5inch
۱۱۲۵x2436x3x326

در زیر می توانید تصویر صفحه نمایش گوشی آیفون ۷ پلاس که یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی فول اچ دی(Full HD) است را داخل یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۱۲۵*۲۴۳۶ را ببینید و سمت راست تصویر یک اندازه این صفحه نمایش جدید را در قاب کنونی آیفون ۷ پلاس.

در این رزولوشن، یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی تراکم پیکسلی ۴۱۲ پیکسل بر هر اینچ را خواهد داشت که کمی بیشتر از تراکم پیکسلی ۴۰۱ گوشی آیفون ۷ پلاس است.

گرچه نمی توان این اطلاعات را قطعی در نظر گرفت، اما فکر کردن به آن ها نیز جالب است. از آنجایی که اپل به احتمال زیاد تنها یک نسخه از آیفون ۸ را عرضه خواهد کرد، شما چه سایزی را برای این وشی ترجیح می دهید؟

چیزی شبیه به آیفون ۷(همانطور که بسیاری از شایعات احتمال آن را می دهند) یا چیزی شبیه به آیفون ۷ پلاس؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید