Samsung برترین تولید کننده موبایل در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۷؛ Apple دوم و Huawei به شدت نزدیک! - تکفارس 
Samsung برترین تولید کننده موبایل در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۷؛ Apple دوم و Huawei به شدت نزدیک! - تکفارس 
Samsung برترین تولید کننده موبایل در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۷؛ Apple دوم و Huawei به شدت نزدیک! - تکفارس 

Samsung برترین تولید کننده موبایل در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۷؛ Apple دوم و Huawei به شدت نزدیک!

حمزه سروری
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 19:00
Samsung برترین تولید کننده موبایل در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۷؛ Apple دوم و Huawei به شدت نزدیک! - تکفارس 

رسانه ی Strategy Analytics چند گزارش آماری جالب در آخرین بروز رسانی اش در این مورد منتشر کرده است. طبق گفته ی این رسانه تمامی تولید کنندگان گوشی در سراسر دنیا، به صورت جهانی در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۷ حدود ۳۶۰.۴ میلیون عدد گوشی به بازار عرضه کرده اند که حدود ۶ درصد نسبت به مقدار ۳۴۱.۵ میلیونی سال گذشته در همین بازه ی زمانی افزایش یافته است.

  .پنج تولید کننده برتر گوشی در جهان، عرضه جهانی، سهم بازار و… در سه ماهه ی دوم سال جاری و دیگر اطلاعات مقدماتی؛ ارقام به میلیون است.
Vendor۲Q17 Shipment Volume۲Q17 Market Share۲Q16 Shipment Volume۲Q16 Market Share
۱. Samsung۷۹.۵۲۲.۱۰%۷۷.۶۲۲.۷۰%
۲. Apple۴۱۱۱.۴۰%۴۰.۴۱۱.۸۰%
۳. Huawei۳۸.۴۱۰.۷۰%۳۲۹.۴۰%
۴. OPPO۲۹.۵۸.۲۰%۱۸۵.۳۰%
۵. Xiaomi۲۳.۲۶.۴۰%۱۴.۷۴.۳۰%
Others۱۴۸.۸۴۱.۲۰%۱۵۸.۸۴۶.۵۰%
Total۳۶۰.۴۱۰۰.۰۰%۳۴۱.۵۱۰۰.۰۰%

این اطلاعات نشان می دهند که سامسونگ بازدهی کاملاً موفقی پس از شکست مفتضحانه اش از «نوت ۷» داشته است. با مقایسه تعداد تولید، می بینیم که این کمپانی کره ای نسبت به سال گذشته ۲ درصد پیشرفت را هم تجربه کرده است.

اپل جایگاه دوم را لیست فروش و تولید گوشی های هوشمند در مقیاس جهانی را به خودش اختصاص داده که درصد این فروش و تولید نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش یافته است. اما از قلب کوپرتینو می گویند که سهام کلی این کمپانی به طور کلی غوطه ور و به نظر رو به افت است که بیشتر آن ناشی از رشدی است که از سوی تولید کننده های چینی به اپل وارد می آید. چیزی که «نیل ماوتسون» در مورد عمل کرد شگفت انگیز دو کمپانی اول می گوید، به شکل زیر است:

سامسونگ پس از شکست بسیار بدی که سال گذشته با عرضه ی نوت ۷ به بازار ها داشت آن را پشت سر گذاشت و مقتدرانه با عرضه ی گلکسی اس ۸ و پیشرفت های نوآورانه آن در زمینه ی طراحی بازگشت. همچنین ما انتظار داریم که سامسونگ با عرضه ی نوت ۸ در طی هفته های آتی با صفحه ای بزرگ تر و قدرت نوآوری بیشتر باز گردد و این روند خوب خود را ادامه دهد… اپل آی فون نیز جذابیت خود را بازار بزرگ چین از دست داده است و این خلأ با فروش آیفون در دیگر نقاط جهان رو پوشی می شود. توجه ها حالا دیگر آرام آرام به سمت آی فون ۸ معطوف می شوند که اواخر سال جاری به صورت مقدمه عرضه خواهد شد و از آن جایی که امسال دهمین سالگرد وجود این برند است، آیا باید انتظار مدلی متفاوت و نو از این پرچم دار ابر کمپانی اپل باشیم یا طراحی آن آنقدر هیجان انگیز خواهد بود که بازار های از دست رفته در چین را بازگرداند و بازار غربی را در تعطیلات آخر سال و سه ماهه ی آخر سال ۲۰۱۷ منفجر کند؟

در حالی که به نظر می رسد همه چیز برای گوشی ساز های چینی طبق مراد است، حالا دیگر کمپانی هواوی هم باز رتبه سوم را تکرار کرده. امّا چیزی که اکنون باعث تفاوت آن نسبت به بازه های زمانی پیش از این می شود در دست داشتن ۱۱ درصدی سهام و بازار های جهان است؛ رکوردی برای این کمپانی! طبق داده های منتشر شده هواوی بسیار به اپل نزدیک شده است و تنها ۲.۶ میلیون تولید و عرضه بین آن ها تفاوت است که به لطف مدل های P10 و Mate 10 این کمپانی چینی به دست آمده. علاوه بر این اپل نیز حالا باید نگران چیز های بیشتری باشد!

کمپانی های نسبتاً کوچک تر «اُپو» و «شیائومی» نیز دارند از رشد های سال به سال خود نهایت لذت را می برند. این دو شرکت به ترتیب رشد هایی معادل ۶۴ درصد و ۵۸ درصد نسبت به همین بازه ی زمانی در سال گذشته را دارا هستند، که بیشترین مقدار بین تمامی کمپانی هاست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید