احتمال در دسترس قرار گرفتن Apple Bay در چند کشور دیگر - تکفارس 
احتمال در دسترس قرار گرفتن Apple Bay در چند کشور دیگر - تکفارس 

احتمال در دسترس قرار گرفتن Apple Bay در چند کشور دیگر

حمزه سروری
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 16:00
احتمال در دسترس قرار گرفتن Apple Bay در چند کشور دیگر - تکفارس 

از زمانی که کمپانی اپل درصدی از هر تراکنش مالی ای که توسط کردیت کارد ها در سرویس «اپل بِی» (Apple Bay) پرداخت می شود را دریافت می کند، این کمپانی آسان ترین پولی که می توان به دست آورد را برای خودش فراهم می کند. در روز سه شنبه اپل یک کنفرانس خبری برگزار کرد که در آن تأیید کرد برآورد ها نشان می دهند این کمپانی در صدر فروش و سود مالی در سه ماهه ی سوم سال جاری بوده است. این آمار نشان می داد که کمپانی اپل موفق به فروش ۴۱.۳ میلیون دستگاه گوشی آی فون در طی این سه ماهه مالی شده است. در طی این کنفرانس «لوکا مستری» یکی از سخن‌ گویان و رئیس بخش مالی اپل گفت که این کمپانی به کشور های سوئد، فنلاند، دانمارک و امارات متحده عربی سرویس اپل بی را پیشنهاد خواهد کرد، تا مردم این کشور ها نیز بتوانند نیاز های شان را توسط فروشگاه اپل برطرف کنند.

اپل در صفحات منطقه ای خود در کشور های فوق المذکور در سرویس اپل بی به آوردن این سرویس به مناطق آن ها اشاره کرده است که نشان می دهد این کمپانی هنوز تازه در میانه ی راه و مذاکره با بانک ها، فروش گاه ها و موسسات آن مناطق است. شایان به ذکر است که اپل ۱۵ درصد از مقدار هر فروشی که در سرویس اپل بی انجام می شود را به دست می آورد؛ این بدان معناست که این غول تکنولوژی از هر ۱۰۰ دلاری که کاربران اپل در خرید های خود که به وسیله آیفون شان انجام می شود، ۱۵ سنت را به جیب می زند. حالا، آیا می توانید تصور کنید سودی که طی یک دوره ی یک روزه اپل به دست می آورد چه مقدار است؟ حال در مقیاس های سالانه این را بررسی کنید. مسلم است که قسمتی از سود کمپانی اپل به تراکنش هالی مالی توسط کردیت کارت ها بستگی دارد.

کشوری که در میان کشور های پیشنهادی دیده نمی شود، آلمان است. این در حالی است که این کشور در قلب اروپا می تواند سود زیادی را برای اپل به ارمغان آورد، امّا چیزی که مشخص است بها ندادن بانک های آلمان به کمپانی اپل برای به دست آوردن سود ۱۵ درصد از تراکنش ها و جا به جایی های مالی است. با عرضه iOS 11 احتمال می رود که سرویس اپل بی سطح بیشتری از مناطق جهان را به دست بگیرد، سیستم عاملی که به زودی و در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد؛ حدود یک ماه و مقداری دیگر. iOS جدید به کاربران اجازه می دهد که قبض ها و بدهی های خود را به شرکت های دیگری که کمپانی اپل با آن ها همکاری می کند بپردازند. چنین امکانی زمانی فرا هم می شود که هر شرکتی بخواهد برای استفاده از این قابلیت سه درصد از رقم انتقال را به کمپانی اپل بدهد. پولی که برای پرداخت باید داده شود در یک کارت Apple Pay Cash نمایان می شود، که از آن می توان به صورت آنلاین یا در فروشگاه های اپل به صورت فیزیکی استفاده کرد یا همچنین می توان مقدار آن را به یک حساب بانک انتقال داد.

اگر سوئد، فنلاند، دانمارک و امارات متحده عربی به لیست کشور هایی که در آن ها می توان از اپل بی استفاده کرد تا اتمام سال جاری به دیگر کشور های استفاده کننده از این سرویس اضافه شوند، تعداد حمایت گران اپل بی تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ به عدد بیست خواهد رسید. شایان به ذکر است که این سرویس در سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد و به نظر می رسد طی این سه سال رشد خوبی داشته است. با این حال گفتنی است که هنوز کشور های زیادی وجود دارند که کمپانی اپل می تواند آن ها را به زودی به لیست خود اضافه کند و با تکیه بر آن ها به سود سالانه خود بیفزاید تا هنوز هم که هنوز است برای سال های سال در میان کمپانی های پر سود باقی بماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.