LG Display گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ را ارائه کرد: سرمایه گذاری ۱۳.۴ میلیون دلاری تا سال ۲۰۲۰ در بخش اولد - تکفارس 
LG Display گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ را ارائه کرد: سرمایه گذاری ۱۳.۴ میلیون دلاری تا سال ۲۰۲۰ در بخش اولد - تکفارس 

LG Display گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ را ارائه کرد: سرمایه گذاری ۱۳.۴ میلیون دلاری تا سال ۲۰۲۰ در بخش اولد

سعید مزارعی
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 18:12
LG Display گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ را ارائه کرد: سرمایه گذاری ۱۳.۴ میلیون دلاری تا سال ۲۰۲۰ در بخش اولد - تکفارس 

LG Display گزارش‌ مالی و برنامه‌ های خود برای توسعه و سرمایه‌ گذاری برروی فناوری OLED و POLED را منتشر کرد.

همانطور که انتظار می‌ رفت،‌ LG Display نیز گزارش‌ های مالی مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ و جزئیاتی در رابطه با سرمایه گذاری این شرکت، در خط تولید صفحه‌ نمایش‌های اولد خود را منتشر کرد. گزارش‌‌ های منتشر شده نشان از افزایش ۱۳ درصدی درآمد ال‌ جی دیسپلی (۵.۹۳ میلیارد‌ دلار) نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ (۵.۲۴ میلیارد دلار) است. با استناد به گزارش‌ های منتشر شده، همچنان شاهد روند نزولی این شرکت هستیم؛ چرا که ال‌ جی دیسپلی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ درآمد ۶.۳۲ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده بود که در سه ماهه دوم شاهد نزول این درآمد به مبلغ ۵.۹۳ میلیون دلار هستیم.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷، ال‌جی دیسپلی؛‌ سود عملیاتی ۷۲۰ میلیون‌ دلاری را ثبت کرده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ که سود عملیاتی ۳۹.۴ میلیون‌ دلاری را به ثبت رسانده بود، شاهد رشد خارق‌ العاده ۱.۷۱۲ درصدی این رقم هستیم که در نوع خود یک رکورد به شمار می‌ آید. هرچند که این ارقام نیز نشان دهنده تنزل ۲۲ درصدی سود عملیاتی شرکت، نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۷؛ زمانی که ال‌ جی دیسپلی سود عملیاتی ۹۱.۷ میلیون‌ دلاری را به ثبت رسانده بود است.

طبق شاخص‌ “درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA)” که برای محاسبه سود آوری عملیاتی شرکت‌ ها از آن استفاده می‌ شود، سود آوری عملیاتی ال‌جی دیسپلی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ مبلغی بالغ بر ۱۴۱ میلیارد دلار بوده است که با کاهش جزئی نسبت به سود آوری عملیاتی این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ که حدود ۱۵۶ میلیارد دلار بود روبرو شده است. هرچند که سود آوری عملیاتی ال‌ جی دیسپلی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ با کاهش روبرو بوده است، اما نمی‌ توان رشد خارق العاده این معیار نسبت به سه ماهه مشابه سال ۲۰۱۶ که مبلغی حدود ۷۴۰ میلیون دلار بود را نادیده گرفت. درآمد خالص ال‌جی دیسپلی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ حدود ۶۶۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۰ میلیون دلار افزایش داشته است. علاوه بر این هنگام محاسبه سود سال به سال این شرکت نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶، شاهد زیان ۷۵ میلیون دلاری این شرکت هستیم.

علاوه بر گزارش‌ های مالیاتی، ال‌جی دیسپلی برخی از برنامه‌ های خود در زمینه توسعه بازار فناوری اولد را نیز منتشر کرده است. از جمله این برنامه‌ ها می‌ توان به سرمایه‌ گذاری ۲.۵ میلیارد‌دلاری این شرکت در زمینه‌ی تولید صفحه‌ نمایش‌ های اولد بزرگ در کارخانه‌ی P10 و همچنین سرمایه‌ گذاری ۴.۴ میلیارد دلاری در خط تولید نسل ششم صفحه نمایش‌ های POLED واقع در سایت تولیدی Paju کره‌ جنوبی اشاره کرد. ال‌جی دیسپلی برای سرمایه‌ گذاریِ مبلغی حدود ۱۳.۴ میلیارد دلار در خطوط تولید صفحه نمایش‌ های اولد خود تا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ ریزی کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرده‌ است که قصد سرمایه‌ گذاری حدود ۲.۳۲ میلیارد دلار در پروژه مشترک توسعه نسل ۸.۵ صفحه‌ نمایش‌ های اولد بزرگ در ابعاد ۲٬۲۰۰ × ۲٬۵۰۰ در گوانگژو چین را دارد. در پایان مدیر‌عامل و نایب رئیس ال‌جی دیسپلی، آقای سانگ‌ بیوم‌ هان بیان کرده‌اند که:

ال‌ جی دیسپلی درحال تجزیه و تحلیل و بررسی تمامی ظرفیت‌ های موجود در بازار صفحه نمایش‌ های اولد از جمله بخش تلویزیون جهانی، بازار تلفن‌ های همراه و خودرو است. همچنین ما قصد افزایش ظرفیت تولید صفحات نمایش اولد، برای پاسخگویی به نیاز روزافزون مشتریان‌مان به این محصول را داریم و از جمله برنامه ‌های این شرکت برای رسیدن به این هدف نیز می‌ توان به توسعه پنل‌ های قابل انعطاف اولد اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید