فروش کلی iPhone به ۱.۲ میلیارد واحد رسید - تکفارس 
فروش کلی iPhone به ۱.۲ میلیارد واحد رسید - تکفارس 

فروش کلی iPhone به ۱.۲ میلیارد واحد رسید

سارا کاویانی
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - 10:57
فروش کلی iPhone به ۱.۲ میلیارد واحد رسید - تکفارس 

تیم کوک دیروز اعلام کرد که در یک سال گذشته ۲۰۰ میلیون آیفون فروخته و در این آمار فروش آیفون سون پلاس از فروش آیفون ۶ اس پلاس سبقت گرفته است. 

در حین تماس کنفرانسی دیروز که پس از اعلام درامد سومین فصل اپل انجام شد، تیم کوک فاش کرد که اپل ۱.۲ میلیارد دستگاه آیفون را از زمان رونمایی اولین دستگاه  در ژوئن ۲۰۰۷ فروخته است. سال گذشته، در همین زمان اپل اعلام کرد که از سال ۲۰۰۷ یک میلیارد دستگاه از گوشی های هوشمند را به فروش رسانده است. از این نظر، در یک سال گذشته ۲۰۰ میلیون آیفون برای خود صاحبی پیدا کرده اند.

تیم کوک اشاره کرد که فروش آیفون جدید به ویژه در مقایسه با گوشی های رده بالا بسیار تاثیر گذار بوده است. او اضافه کرد که فروش آیفون سون پلاس از فروش رده بالاترین گوشی هوشمند ۲۰۱۵ اپل، آیفون ۶ اس پلاس، سبقت گرفته است.  کارشناسان افزایش فروش این محصول  را  به تعبیه دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس نسبت می‌دهند.

علاوه بر هیجانات مربوط به دهمین سالگرد آیفون، طرفداران گوشی های هوشمند به شدت منتظر رونمایی آیفون ۸ هستند. دهمین آیفون اپل، اولین گوشی هوشمند مجهز به پنل صفحه نمایش اولد (OLED) لب به لب (edge-to-edge ) خواهد بود. مهندسان اپل این گوشی را بدون دکمه طراحی کرده و برای آنلاک کردن گوشی در آن یک اسکنر سه بعدی برای تشخیص چهره  و تشخیص هویت کاربر تعبیه کرده اند.  این تکنولوژی جایگزین شناساگر اثر انگشت تاچ آیدی (Touch ID) خواهد شد که  اپل امیدوار است بتواند آن را زیر صفحه نمایش تعبیه کند؛ اما هنوز موفق نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید