شایعه: چند قابلیت جدید در راه سری تازه Apple Watch - تکفارس 
شایعه: چند قابلیت جدید در راه سری تازه Apple Watch - تکفارس 

شایعه: چند قابلیت جدید در راه سری تازه Apple Watch

حمزه سروری
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 10:00
شایعه: چند قابلیت جدید در راه سری تازه Apple Watch - تکفارس 

Bloomberg امروز گزارشی را نشر کرد که در آن گفته می شد نسخه ی جدید «اپل واچ» (Apple Watch) قابلیت های جدیدی خواهد داشت؛ مثلاً از این به بعد می توان به تنهایی و تنها به وسیله ی ساعت به اینترنت متصل شد و دیگر نیازی به این نیست که یک گوشی آیفون در کنار آن قرار دهیم. با بررسی ها و احتمالات انجام شده، به نظر می رسد تا پایان سال ۲۰۱۷ شاهد اپل واچ جدید باشیم. نسخه ای که از تراشه ی LTE استفاده خواهد کرد؛ این تراشه به ساعت اپل این قابلیت را می دهد که گاه شمار اپلِ موجود در ساعت، پیام های رسیده شده در گوشی آیفون را بررسی کند و همچنین به وسیله آن می توان پیام ارسال کرد یا می توان به این قابلیت اشاره کرد اگر شما تصادفاً گوشی آی فون خود را جایی رها یا گم کردید به وسیله ی GPS موجود در اپل واچ آن را بیابید؛ به طور کلی در نسخه جدید تعاملات بین اپل واچ و آی فون بسیار بالا خواهد رفت به طوری که به اختیار شما می توان این دو دستگاه را بخشی جدا ناپذیر از یک دیگر تبدیل کرد. علاوه بر این ها اپل واچ قابلیت هایی در نسخه ی جدیدش خواهد داشت که شما از همان ابتدای معرفی نسخه اولش انتظار آن ها را می کشیدید.

با ابزار های جدیدی که ورژن جدید این ساعت خواهد داشت، شما به عنوان کاربر به یک سیم کارت جدا گانه نیز نیاز پیدا خواهید کرد. گفته می شود که در این روز ها کمپانی اپل، این غول تکنولوژی، در حال صحبت با بعضی از عرضه کنندگان سیم کارت در آمریکا و خارج آمریکا است تا آن ها خدمات خود را برای اپل واچ نیز نشر دهند. این گفت و گو ها با شرکت های خدمات سیم کارت احتمالاً یکی از مهم ترین دلایل به تأخیر افتادن زمان انتشار نسخه ی جدید ساعت است که وجود آن در بازار را تا اواخر سال ۲۰۱۷ به تعویق انداخته است. BloomBerg همچنین تأیید کرده است که دلیل اصلی تأخیر عرضه اپل واچ در سال گذشته نیز همین بود، هر چند که قدرت باتری موضوع اصلی شایعات و مورد علاقه ی اینسایدر ها پیرامون تأخیر در سال پیش نیز بود.

منبع BloomBerg در ادامه توضیحاتش آورده است که غول تراشه سازی یعنی اینتل، ساپورت کننده ی اپل برای آوردن مودم های داخلی LTE به اپل واچ خواهد بود تا این وسیله از این به بعد به طور مستقل به دنیای اینترنت وارد شود. در پاییز رو به رو سیستم عامل Watch OS 4 برای این ساعت قابل دسترسی خواهد بود. با قابلیت های تعاملی ای که این سیستم عامل به نمایش می گذارد، می توان به وسیله ی اپل واچ صفحات و پنجره های بیشتری را باز کرد، به پیام ها و وضعیت پیام رسانی رسیدگی کرد و همچنین جدید ترین خبر ها را بر روی آن خواند!

سه مدل اپل واچ جدید شایعه شده است که در اواخر سال جاری معرفی خواهند شد که یکی از آن ها از قابلیت سه بعدی شناسایی چهره برای باز کردن قفل ساعت اپل بهره می برد. با در نظر گرفتن این که این دستگاه های جدید به دنبال این خواهند بود که به طور جداگانه از گوشی آیفون کار کنند، قابل توجه می شود اگر معرفی آن ها ماه آینده به همراه معرفی آیفون جدید مدل سال ۲۰۱۷ باشد. با این حال، احتمال اصلی این است که اپل واچ در ماه دسامبر و آخرین روز های سال جاری زمانی معرفی شود که ابر غول تکنولوژی جهان، همزمان اسپیکر های هوشمند، «هوم پاد» (Home POD) و چند محصول فرعی دیگرش را نیز معرفی خواهد کرد. در آخر هم باید احتمال داد که ساعت های اپل چهره های جدیدی داشته باشند تا با تجهیزات نویی که بر روی آن ها کار گذاشته می شود هم خوانی بسیار خوبی داشته باشند…

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید