پرفروش ترین خودروهای هیبریدی در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ - تکفارس 
پرفروش ترین خودروهای هیبریدی در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

پرفروش ترین خودروهای هیبریدی در نیمه نخست سال ۲۰۱۷

احمدرضا باقرزاده
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 18:08
پرفروش ترین خودروهای هیبریدی در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

ماه ژوئن یکی از بهترین ماه های فروش خودروی پلاگین (PEV) بود! آماری خیره کننده برای خودروهای هیبریدی پلاگین از ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۷؛ تویوتا Prius Prima، تامین کننده پرفروشترین پرفروش ها.

امروزه تقریبا تمام خودروسازان جهان بر توسعه وسایل نقلیه الکتریکی و خودپیشرو می کنند، و در آینده نزدیک تمام شهرهای جهان تحت سیطره مدل های هیبریدی قرار خواهند گرفت. فروش اتومبیل های هیبریدی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ قابل توجه بوده است، که نشان دهنده افزایش سریع تقاضا برای این خودروهای سازگار با محیط زیست است.

اول از همه اجازه دهید نگاهی به بهترین ماشین هیبریدی بیاندازیم. Toyota Prius Prado یک هیبرید بسیار کاربردی است که دارای فاصله عملیاتی حدود ۴۰ کیلومتری در مود هیبریدی یا هیبرید با رنج ۱۰۳۰ کیلومتر است. این وسیله نقلیه سازگار با محیط زیست تویوتا نیاز به کمتر از پنج و نیم ساعت در حالت استاندارد (با برق معمولی و بدون تجهیزات) داشته و در کمتر از ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه در ایستگاه های شارژ ۲۴۰ ولتی شارژ می شود. ترکیب اقتصادی و مقرون به صرفه برای سوخت این اتومبیل، برای هر ۱۰۰ کیلومتر که تنها ۴.۳ لیتر مصرف سوخت دارد، دارای قیمت پایه ۲۷،۱۰۰ دلار می باشد.

برای بار دوم در تاریخ، بیش از ۱۰۰،۰۰۰ واحد (تقریبا ۱۰۰،۵۰۰) فروخته شد، که میزان خوبیست برای نرخ رشد ۳۸٪ آن – و حتی قابل توجه تر از آن، رسیدن به متوسط ۱٪ سهم بازار برای اولین بار!

کل فروش طی شش ماه گذشته به نزدیک ۴۵۰،۰۰۰ (۴۱٪ بیشتر از میزان سال-به-سال) رسیده است، که به معنی این است که، مگر آنکه معجزه ای در حوزه خودروهای الکترونیک رخ دهد جلوگیری، می توانیم تا قبل از سال ۲۰۱۷ شاهد فروشی ۷ رقمی باشیم. همانطور که از چند ماه پیش انتظار داشتیم، Toyota Prius Plug-In (یا Prime) به سرعت تبدیل به پرفروش ترین خودروی پلاگین در جهان شد، و این در حالیست که تولید و موجودی محدود در سطح جهان میزان فروشش در ماه ژوئن را به ۲۷،۰۰۰ واحد رسانید.

مدل (Tesla Model S (۲۵,۴۵۰ #۳ YTD نیز در ماه ژوئن درخشید و بهترین نتیجه فروش را برای ماه (با تخمین حدودی بیش از ۶،۱۵۰)، در مقایسه با آمار ۶،۰۳۸تایی تویوتا، داشت. در همین حین، (Nissan LEAF (۲۶,۵۹۱ at #2 YTD و (Tesla Model X (۲۱,۵۵۰ at #4 YTD فروش ۴،۶۴۷ و ~ ۴،۶۸۴ در ماه ژوئن را تجربه کردند.

در رقابت کلی خودروسازان، تسلا در ماه ژوئن فاصله خود را از BMW، با عرضه حدود ۱۰.۸۴۱ خودروی بیشتر، بیشتر کرد، اما نتایج BMW با ۸.۸۱۵ هم به نوبه خود قابل توجه بود.

فراموش نکنیم که ماه گذشته آغاز بازگشت پیشبینی شده BYD بود، و به این ترتیب ۱۱.۱۹۸ عرضه این شرکت چینی جایگاه سوم را برایش به ارمغان آورده است. آنطور که ما به موضوع نگاه می کنیم هیچ مانعی برای به پایان رساندن سال در جایگاه اول توسط BYD وجود ندارد، چرا که انتظار داریم تا ماه دسامبر به طور ماهانه حدود ۲۰،۰۰۰ خودرو را به بازار عرضه کند.

برای سال ۲۰۱۸، مسابقه فروش خودروهای Plug-in میان عرضه کنندگان BYD و Tesla بسیار هیجان انگیز خواهد بود، که این به لطف شروع تحویل  مدل ۳ در ماه دسامبر خواهد بود!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.