گوشی Galaxy S9 از باتری بزرگ تری استفاده خواهد کرد - تکفارس 
گوشی Galaxy S9 از باتری بزرگ تری استفاده خواهد کرد - تکفارس 

گوشی Galaxy S9 از باتری بزرگ تری استفاده خواهد کرد

دانیال دهقانی
۳۰ تیر ۱۳۹۶ - 19:00
گوشی Galaxy S9 از باتری بزرگ تری استفاده خواهد کرد - تکفارس 

به نظر می رسد که گوشی های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹+ قرار است باتری های بزرگ تری را به لطف کوچک شدن فضای داخلی به ارمغان بیاورند. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

مدتی است که درباره مادربرد های تختی که برای سری جدید آیفون ها طراحی شده اند می شنویم و حال به نظر می رسد که اپل قصد دارد تا در پرچم دار سال آینده خود یعنی آیفون ۸(iPhone 8) از این مادربرد ها استفاده کند تا فضای بیشتری داخل گوشی برای قرار گرفتن یک باتری بزرگ تر که شکلی شبیه به حرف انگلیسی L دارد و توسط ال جی ساخته می شود، ایجاد شود. در توضیح باید گفت که این مادربرد های جدید پردازنده ها و قطعات دیگر را با فاصله کمتری از یک دیگر قرار می دهند که در کل باعث کاهش سایز این ابزار و در نتیجه افزایش فضای داخلی گوشی می شود که می توان برای کارهای مختلفی نظیر استفاده از باتری های بزرگ تر از آن بهره برد. این دقیقاً همان کاری است که به نظر سامسونگ قصد دارد با گلکسی اس ۹(Galaxy S9) بکند. این خبر را، خبرگزاری های کره جنوبی بنابر منابع موثق اعلام کرده اند.

۴ مورد از ۱۰ شرکتی که سامسونگ بردهای خود را از آن ها تهیه می کند توانایی تولید این بردهای خاص با طراحی اس ال پی(SLP) را دارند. آیا این بدان معنی است که فقط گوشی های گلکسی اس ۹ از این مادربرد ها بهره خواهند برد؟ این منابع می گویند که سامسونگ فقط برای پردازنده های ساخت خودش یعنی پردازنده های اگزینوس از این مادربرد ها بهره خواهد برد و در نسخه های دارای پردازنده اسنپ دراگون از آن ها استفاده نخواهد کرد. دلیل این کار اما ناتوانی تولیدکننده ها برای تولید میزان کافی مادربرد ها عنوان نشده است بلکه گفته می شود که چیپست های ساخت شرکت کوالکام مشکلات تکنیکی و سختی هایی را برای سوار کردن بر روی این مادربردها دارند، حداقل برای الان که این طور به نظر می رسد.

خوشبختانه به نظر نمی رسد که این مشکل برای مدت زمان طولانی ای باقی بماند چرا که این منبع گزارش داده که به محض اینکه فاز اول این مادربرد ها وارد بازار شوند توسعه آن ها سرعت هر چه بالاتری به خود خواهد گرفت. گوشی های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹+ بر طبق گزارش های مختلف از سایز صفحه نمایشی برابر با گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸+ بهره می برند اما از تکنولوژی اینسل تاچ برای صفحه نمایش های خود بهره می برند و حالا با این تکنولوژی جدید بردهای آن ها نیز کوچک تر از همیشه خواهد بود.

نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید