آیفون ۸ از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کند - تکفارس 
آیفون ۸ از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کند - تکفارس 

آیفون ۸ از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کند

امید بصیری
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 21:00
آیفون 8 از قابلیت تشخیص صورت بهره خواهد برد

به نظر می آید که کم کم باید با سنسور دوست داشتنی Touch ID خداحافظی کنیم. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

مسئله بسیار ساده به نظر می رسد. نه اپل و سامسونگ، هیچ کدام اولین شرکتی نخواهند بود که از حسگرهای اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش بهره می برند. در حقیقت به نظر می رسد که این افتخار به شرکت Sharp و دستگاه آکوس اس ۲(Aquos S2) تعلق دارد. سامسونگ بر روی استفاده از این حسگر بر روی بخش پشتی گوشی تکیه کرده است و اپل نیز امیدوار است که حسگر ۳ بعدی تشخیص چهره اش بتواند وظیفه بازکردن قفل گوشی و تایید هویت کاربران را به خوبی انجام دهد. البته مسئله اصلی برای اپل این است که آیا موسسات مالی همکاری کننده با اپل در استفاده از سرویس اپل پِی(Apple Pay)، استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره به جای تاچ آی دی(Touch ID) را قبول خواهند کرد و یا نه.

هفته گذشته بود که اطلاعات و کدهای خارج شده از اسپیکر هوشمند اپل با نام هوم پاد(Homepad)، مشخص کرد که قابلیت تشخیص چهره که با نام پرل شناخته می شود حتی در صورتی که گوشی بر روی یک صفحه تخت قرار گرفته باشد نیز می تواند وظیفه خود را انجام دهد. این بدان معنی است که دارندگان آیفون ۸ برای باز کردن قفل گوشی خود مجبور نیستند که گوشی را از روی سطح صاف برداشته و جلوی صورت خود بگیرند. این کدهایی که به بیرون درز کرده اند به دفعات به کلمه “خوابیده / Resting” ارجاع داشته است.

اوایل امسال، کارشناس مسائل امنیتی از وب سایت KGI یعنی Ming-Chi Kuo دوربین جلوی آیفون ۸ را انقلابی خواند و گفت که از این دوربین برای قابلیت تشخیص چهره استفاده خواهد شد. همان ماه اعلام شد که اپل شرکت Real Face که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارد را خریده است. گفته می شود که این سنسور به حدی توانا است که می تواند چهره دوقلو ها را نیز از یکدیگر تشخیص دهد.

آقای Kuo که سابقه درخشانی در زمینه حدس زدن قابلیت های جدید قرار گرفته در بخش امنیتی آیفون ها دارد مطمئن است که اپل قابلیت تشخیص چهره را با تاچ آی دی برای دهمین سالگرد عرضه اولین آیفون ها جایگزین خواهد کرد. جدا از مسئله تشخیص چهره، این سنسور جدید می تواند برای تشخیص عمق میدان فضا استفاده شود که قابلیت اضافه کردن سنسور مادون قرمز را به این گوشی می دهد.

نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید