آنتی‌ویروس و ضدبدافزار چه تفاوتی با هم دارند؟ - تکفارس 
آنتی‌ویروس و ضدبدافزار چه تفاوتی با هم دارند؟ - تکفارس 

آنتی‌ویروس و ضدبدافزار چه تفاوتی با هم دارند؟

سعید مزارعی
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 19:20
آنتی‌ویروس و ضدبدافزار چه تفاوتی با هم دارند؟ - تکفارس 

آنتی‌ویروس «antivirus» و ضدبدافزار «anti-malware» چه تفاوتی با هم دارند؟ آیا برای محافظت از کامپیوتر در برابر تهدیدات نیاز است که هر دو را در کنار هم داشته باشیم؟ چگونه به بهترین شکل از کامپیوتر خود محافظت کنیم؟


حتما در اینترنت در مورد ویروس‌ها و بدافزارها کم و بیش مطالبی خوانده‌اید اما واقعا آنها چه هستند؟ چه تفاوتی بین محصولات آنتی ویروس و ضدبدافزار وجود دارد؟

آنتی‌ویروس و ضدبدافزار (البته به غیر از مالک کامپیوتر) دو گروه اصلی از محافظان کامپیوتر هستند. این نرم‌افزارها اقدامات لازم جهت محافظت و پشتیبانی از کامپیوتر در مقابل حمله‌ها و کاربران مخرب یا کد مخرب سایت‌ها را بر عهده دارند اما چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟ آیا شما نیاز به نصب هر دو دارید؟ برای یافتن پاسخ سوالات و انتخاب مسیر درست با تکفارس همراه باشید.

مخلوقات کوچک کثیف

آنتی‌ویروس و ضدبدافزار چه تفاوتی با هم دارند؟ - تکفارس 

بدافزارها و ویروس‌ها چیزهایی هستند که نمی‌خواهید روی کامپیوتر خود داشته باشید. هر دو شبیه به هم هستند. بدافزار یا نرم‌افزار مخرب اساسا دامنه وسیعی از کدهای مخرب، نرم‌افزارهای جاسوسی، کرم‌ها، باج‌افزارها و حتی ویروس‌ها را شامل می‌شوند. ویروس یه نوع قدیمی از بدافزارها است که به طور عمده از آن استفاده می‌شود به همین دلیل شرکت‌های امنیتی که در برابر تهدیدات امنیتی اخیر پیشرفت نکرده‌اند نام تجاری خود را با آنتی ویروس همراه می‌کنند؛ بنابراین شما سریعا فکرمی کنید که آنتی ویروس با تهدیدات بزرگ روبرو می‌شود و نرم‌افزار ضد‌بدافزار تهدیدات جدید را تجربه خواهد کرد که این از لحاظ فنی درست نیست، زیرا مجموعه نرم‌افزارهای امروزی هر دو را پشتیبانی و اداره می‌کند؛ بنابراین شما نیاز به آنتی‌ویروس و ضدبدافزار جداگانه ندارید البته تا زمانی که نرم‌افزاری را انتخاب کنید که سطح حفاظت کافی (در برابر ویروس‌های قدیمی و هم تهدیدات جدیدتر) داشته باشد. در صورت داشتن یک انتخاب خوب، شما باید از طیف گسترده‌ای از تهدیدات در امان باشید.

آنتی‌ویروس و ضدبدافزار در کنار هم بازدهی بالایی دارند

این می‌تواند گیج کننده باشد، اما توسط کارشناسان صنعت توصیه می شود که چند لایه حفاظت را انتخاب کنید بنابراین با نصب یکی آن‌ها از کامپیوتر خود محافظت می‌کنید اما نه در برابر همه تهدیدات، پس با داشتن دو نرم‌افزار در کنار هم امنیت بیشتری پوشش داده می‌شود.

محافظت کنید

آنتی‌ویروس و ضدبدافزار چه تفاوتی با هم دارند؟ - تکفارس 

 نگاهی به محصولات مختلف در دسترس داشته باشید، اما توجه داشته باشید که فقط به این دلیل که راه حل مشکل شما، در حال حاضر یک آنتی ویروس است، به این معنا نیست که نمی‌توانید به طور کامل از نرم‌افزارهای مخرب برخوردار باشید.

اصطلاح آنتی‌ویروس و ضدبدافزار امروزه به جای یکدیگر نیز به کار می روند. بسیاری از شرکت‌های امروزی دارای مجموعه کاملی از نرم‌افزارهای حفاظتی هستند.

نظر شما در مورد نرم‌افزار آنتی‌ویروس و ضدبدافزار چیست؟ کدامیک را بیشتر می‌پسندید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید