عصر گوشی‌های هوشمند باعث افزایش کودکان افسرده و خودکشی شده است - تکفارس 
عصر گوشی‌های هوشمند باعث افزایش کودکان افسرده و خودکشی شده است - تکفارس 

عصر گوشی‌های هوشمند باعث افزایش کودکان افسرده و خودکشی شده است

سارا کاویانی
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 21:40
عصر گوشی‌های هوشمند باعث افزایش کودکان افسرده و خودکشی شده است - تکفارس 

سخت است که بگوییم عصر گوشی های هوشمند دقیقا چه زمانی شروع شد، برخی تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۰۷ را شروع این عصر می دانند، زمانی که استیو جابز فقید اولین نسل آیفون ها را معرفی کرد. البته باید بدانید که گوشی های هوشمند قبل از معرفی آیفون اپل نیز موجود بودند. برخی تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۰۸ را مبدا زمانی این عصر می نامند، زمانی که اپ استور راه اندازی شد تا کاربران اپ های مختلف را خریداری و نصب کنند.

با سر در آوردن گوشی های هوشمند، راننده ها می توانند از نقطه A به نقطه B بدون گم شدن و راه اضافه رفتن برسند و یا به تعداد بیشماری از افراد زمان خوردن قرص هایشان را یادآوری کرده است، البته جدا از تمامی این خوبی ها تحقیقی جدیدا یک اثر منفی بسیار مهم را بازگو کرده است، افرادی که در عصر گوشی های هوشمند بالغ می شوند بیشتر از بقیه افراد در خطر افسردگی و خودکشی اند! نویسنده Atlantic Peace، این دسته را افرادی تلقی می کند که بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲ به دنیا آمده اند و آنها را iGen (نسل آی) می نامد. این افراد هرگز بدون وجود اینترنت در زندگی اشان روز خود را نگذرانده اند و بیشتر از نسل ایگرگ در معرض افسردگی اند، Jean M Twenge به طور واضح مقصر اینها را ابزار نسل آی، یعنی گوشی های هوشمند می داند.

بخشی از مشکلات نسل آی بخاطر ارتباط دیجیتالی آن ها با دوستانشان است و هرچه این افراد بیشتر از گوشی خود استفاده می کنند، بیشتر با اخلاق های انسانی روزمره غریبه می شوند. دختری ۱۳ ساله که از ۱۱ سالگی یک آیفون داشته می گوید: “اگر ما آیفون ها و آیپد ها را نداشتیم احتمالا هیچ چیزی از زندگی یاد نمی گرفتیم و فکر می کنم ما گوشی های خود را بیشتر از آدمها دوست داریم!”

مجله آلانتیک پیس همچنین اطلاعات جالبی را به اشتراک می گذارد، برای مثال کلاس هشتمی هایی که بیشتر از ۱۰ ساعت در هفته را به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می کنند ۵۶ برابر نسبت به کسانی که وقت کمتری می گذرانند ناراحت تر اند و کسانی که در هفته ۶ تا ۹ ساعت از این شبکه ها استفاده می کنند حدود ۴۷% از کسانی که کمتر استفاده می کنند احتمال ناراحتی بیشتری دارند.

پس هشداری برای نسل آی! اگر شما نیز در این نسل قرار گرفته اید، هرچقدر بیشتر به نگاه کردن به صفحه گوشی تان بپردازید، بیشتر ننشانه های افسردگی را بروز می دهید، حتی اگر والدین یک نسل آی هستید، بهتر است مراقب فرزند خود باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید