گوشی Sony Xperia XZ1 به زودی در بازار عرضه خواهد شد - تکفارس 
گوشی Sony Xperia XZ1 به زودی در بازار عرضه خواهد شد - تکفارس 

گوشی Sony Xperia XZ1 به زودی در بازار عرضه خواهد شد

حمزه سروری
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 09:00
گوشی Sony Xperia XZ1 به زودی در بازار عرضه خواهد شد - تکفارس 

به عنوان یک سنت، سونی امسال هم همانند سال های گذشته در IFA رو به رو لاین آپ گوشی های هوشمندش در پاییز را معرفی می کند. این تنها سخنی نیست که ما از طرف خود زده باشیم، چرا که سونی هم اکنون این مورد را تائید کرده است و همچنین مکان و زمان اجرای این رویداد حدوداً دو ماه است که مشخص شده.

در مورد لاین آپ پیش رو که سونی تدارک دیده است ما چیز های زیادی شنیده ایم که بیشتر آن ها تقریباً حرف های مشابهی را به ما یاد آوری می کردند. لاین آپ سونی برای فصل پاییز شامل سه گوشی جدید خواهد شد؛ Xperia X1، XZ1 و XZ1 Compact. مطمئناً آخرینِ این ها یعنی Xz1 Compact جذاب ترین و قابل توجه ترین شان است. در حال حاضر می توان با قاطعیت گفت که سونی تنها گوشی ساز عمده ای است که هنوز هم پرچم دار هایش را با صفحات نمایش کوچک عرضه می کند، البته اگر از iPhone SE فاکتور بگیریم، با این حال ما از سال ۲۰۱۵ به این طرف هنوز هیچ پرچم داری از سوی این کمپانی ندیده ایم؛ آخرین آن ها Z5 Compact بود.

به هر شکل با اتکا به شایعات ما XZ1 Compact را بسیار زود خواهیم دید، تاریخی که ادعا شده ۳۱ آگوست خواهد بود و همچنین پس از آن گفته شده که طی ده روز به بازار ها راه می یابد و قفسه های فروشگاه ها را منفجر می کند. بنا بر این اگر این خبر درست باشد، ما نباید بیش از تاریخ ۱۰ سپتامبر برای در دست گرفتن گوشی صبر کنیم.

اگر چنین اتفاقی بیفتد ما احتمالاً شاهد یک رسوایی بزرگ خواهیم بود. این روز ها کمپانی ها گوشی های شان را زود معرفی می کنند و دیر به بازار ارائه می هند تا با هایپی که پیرامون گوشی های شان گرفته می شود، تبلیغ خوبی انجام دهند و پس از آن با فروش خوب گوشی، پول کلانی به جیب بزنند. به عنوان مثال حتی برای خودِ کمپانی سونی، این شرکت اوایل سال جاری Xperia XZ Premium را در ماه فبریه معرفی کرد و آن را در ماه ژوئن عرضه کرد، اختلاف تاریخی حدود سه ماه! بسیار عجیب است که می بینم تنها در فاصله ی ده روز از معرفی تا عرضه یک گوشی تبلیغ می شود آن هم از سوی یکی از بزرگترین کمپانی های جهان!

این شایعه از منبعی که می بینید سر چشمه گرفته است، از انجمن های Easto Forums! جایی که عموماً بحث و جدل های فراوانی در زمینه تکنولوژی صورت می گیرد. این منبع اطلاعاتی که چنین شایعه ای را منتشر کرده است به هر صورت باید به عنوان منبعی سوال بر بنگیز و مشکوک شناخته شود، ولی ما نمی توانیم چنین کاری کنیم چون این منبع پیش از این بار ها خودش را به عنوانِ یک منبع خبری قابل اعتماد ثابت کرده است. بنا بر این در این هنگام بهتر است فکر کنیم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد تا در تاریخ معین شده خودِ سونی برای مان تعریف کند که داستان از چه قرار است!

وقتی که مشاهده می کنیم در این لیست جایی که شروع فروش گوشی آغاز می شود، می توانیم بیشتر هم به آن شک کنیم، کیست که دنیای تکنولوژی را دنبال کند و نداند که سونی عاشق این است در پهنه ی قاره ها و تاریخ های مختلف گوشی های را بپراکند؟ پس وقتی چنین چیزی در لیست شایعات وجود ندارد، بهتر است از آن چشم پوشی کنیم و در بدترین یا شاید هم بهترین سناریو برای افرادی که عاشق حدس و گمان اند، فکر کنیم که سونی طی ماه ها تا اواسط سال آینده پرچم دار جدیدش  را در جهان پراکنده می کند.

هر جریانی که در حال حاضر وجود دارد مهم نیست، چرا که شایعات مهم نیستند. در تاریخ ۳۱ آگوست خود سونی برای ما شرح باز حال خواهد کرد و از ویژگی های گوشی جدیدش و مکان هایی که آن را منتشر می کند، پرده بر می دارد. پس تا آن تاریخ مطمئن شوید که شایعات پیرامون سه گوشی جدید سونی یعنی Xperia XZ1، XZ1 Compact  و X1 را بررسی می کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.