گوشی iPhone 8 نگاه شما را تشخیص خواهد داد! - تکفارس 
گوشی iPhone 8 نگاه شما را تشخیص خواهد داد! - تکفارس 

گوشی iPhone 8 نگاه شما را تشخیص خواهد داد!

حمزه سروری
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 20:41
گوشی iPhone 8 نگاه شما را تشخیص خواهد داد! - تکفارس 

یک گوشی که همواره نگاه شما را تعقیب می کند و چک می کند که آیا شما به آن توجه می کنید یا خیر، تقریباً یک آرزو و نگاه تبلیغاتی فریب دهنده است! امّا اگر چنین اتفاقی با پیشرفت تکنولوژی رخ دهد، چشم انداز جدیدی نسبت به چیز هایی که در حال حاضر روی بورس هستند و چیز هایی مثل تبلیغات، اپلیکیشن ها و وب سایت ها، ایجاد می کند و تغییرات گسترده ای را تماماً در بر می گیرد. به معنای واقعی شبیه به اصل و اساسی می ماند که از اعماق یک رمان آرمانی بزرگ سالانه کنده شده و به واقعیت چسبیده شده است. امّا با تمام این اوضاف به نظر می رسد کمپانی رویا پردازِ اپل برنامه دارد این نگاه آرزو محور را در آینده ای نه چندان دور به واقعیت تبدیل کند.

تمام این سخن ها به آن سیستم عامل و «فرم ور» (Firm Ware) فاش شده ی «هوم پاد» (Home Pod) که چند هفته پیش سر و کله اش پیدا شد باز می گردد. «گیلرمه رمبو» (Guilherme Rambo) از آن دست توسعه دهنده هایی است که با صبر و حوصله در حین طراحی یک نرم افزار بین خطوط کدی آن، رمز و راز هایی فراوانی قرار می دهد. هم اکنون و در واکنش به انجام این عمل در آخرین ساخته اش یعنی فرم ور جدید هوم پاد هر روز پس از روزی دیگر اخبار از آی فون ۸ می شنویم و حالا به نظر می رسد یکی دیگر از احتمال های پرچم دار جدید اپل مشخص شده است؛ گوشی هنگامی که شما به آن نگاه می کنید، متوجه خواهد شد!

View image on TwitterView image on Twitter

What @jsnell talked about on the last @_upgradefm is true: the iPhone will suppress notification sounds if you’re looking at it

چیزی که در بالا مشاهده می کنید دو خطِ کد نویسی شده توسط گیلرمه رمبو است که چند وقت پیش در توئیترش اعلام کرد. و احتمالاً به چیزی مثل «توجه آگاهی ناظر» اشاره دارد که در کنترل نوتیفیکشن های تنظیم صدا ظاهر می شود. با توجه به آخرین شایعاتی که از آی فون ۸ شنیده ایم، این گوشی احتمالاً از قابلیت سه بعدی برای تشخیص چهره استفاده خواهد کرد و حالا با این سخن های جدید مطرح شده، وجود یک ردیاب قیافه کاملاً با عقل جور در می آید – اگر نگران هستید، زیاد باتری را خالی نخواهد کرد، البته.

آن مقدمه ای که بالاتر مطرح شده به نظر گمراه کننده می رسد – تا به این جا هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد اپل قصد دارد تا اجازه دهد توسعه دهنده های اپلیکیشن به این قابلیت دسترسی داشته باشند. انتخاب بهتری است که این ویژگی را قفل و سر بسته نگه دارید و به جای در اختیار قرار دادن ویژگی قابلیت تشخیص چهره ی سه بعدی به توسعه دهندگان، آن را به اهداف رده پایین تزریق کنید. برای گفتن چنین حرف هایی یک قائده ی نا گفته ولی طبیعی وجود دارد که به ما می گوید بسیار زود است! حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد و واقعاً قابلیت دنبال کردن چهره و تشخیص آن واقعی باشد، مطمئناً شکایات ناگزیری از سوی طرفداران حریم خصوصی وجود دارد که کمپانی اپل باید مدتی را هم با سر و کله زدن با آن ها سر کند. پس امکان دارد قبل از اینکه این قابلیت حتی به گوشی راه پیدا کند پیش از آن غیر فعال شود!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید