حکم احتمالی ۱۲ سال زندان برای رئیس سامسونگ - تکفارس 
حکم احتمالی ۱۲ سال زندان برای رئیس سامسونگ - تکفارس 

حکم احتمالی ۱۲ سال زندان برای رئیس سامسونگ

امید بصیری
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 12:00
حکم احتمالی ۱۲ سال زندان برای رئیس سامسونگ - تکفارس 

به نظر می رسد که حکم زندان رئیس شرکت سامسونگ قطعی شده باشد! در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

رئیس شرکت سامسونگ، آقای لی جائه یونگ (Lee Jae-yong) اوایل امسال به دلیل فساد مالی دستگیر شده بود. رسوایی‌هایی که در یک سال اخیر گریبان گیر کره جنوبی شده تا کنون منجر به برکناری رئیس‌ جمهور سابق این کشور یعنی پارک گئون هایه (Park Geun-hye) نیز شده است. دستگیری آقای لی جائه هونگ بعد از اعتراف او به رشوه دادن به برخی مقامات رسمی کشور انجام شد.

آقای لی جائه هونگ تنها فرزند مدیر سامسونگ است و به نظر جایگاه ریاست بعدی به او می رسیده است. دعوای حقوقی سامسونگ با شرکت چیل اینداستریز به عنوان یکی از مهم ترین قدم ها برای تثبیت جایگاه او بر شمرده می شد. حال گفته می شود که رشوه های پرداخت شده از سوی او برای داشتن پشتیبانی رئیس جمهور در این دادگاه ها و در واقع پیروز شدن آن ها بوده است. حال دادستانی خواستار حکم ۱۲ سال برای آقای لی به جرم رشوه دادن در رابطه با رسوایی مالی اخیر کشور کره جنوبی شده است. یکی از مقامات قضایی کره جنوبی گفته است که در آخرین دادگاهی که اخیراً در کره جنوبی برگزار شد، آقای لی جائه هونگ رئیس کنونی شرکت سامسونگ الکترونیکس متهم ردیف اول و شخص تعیین کننده در نهایی شدن این رشوه بوده است.

«گروه سامسونگ داوطلبانه مبالغی را به رئیس جمهور سابق پرداخت کردند تا پشتیبانی او را در دعواهای حقوقی داشته باشند.»

دادگاه تصمیم نهایی خود را در تاریخ ۲۵ آگوست اعلام خواهد کرد. نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید