باتری Galaxy S9 ظرفیت بیشتری خواهد داشت - تکفارس 
باتری Galaxy S9 ظرفیت بیشتری خواهد داشت - تکفارس 

باتری Galaxy S9 ظرفیت بیشتری خواهد داشت

امید بصیری
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 14:00
باتری Galaxy S9 ظرفیت بیشتری خواهد داشت - تکفارس 

به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا با استفاده از تکنولوژی های جدید باتری بزرگ تری را درون گوشی خود جا دهد. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

محتویات داخل گوشی های هوشمند در سال های اخیر بسیار کوچک تر شده اند و گوشی هایی مثل گلکسی اس ۸( Galaxy S8) نمونه و مثالی واضح از این مسئله هستند که تا چه حد می توان جدید ترین تکنولوژی های موجود در دنیا را در بدنه های تا این حد باریک و کوچک جا داد. اما یکی از نقاطی که این گوشی های بسیار کوچک از آن غافل شده اند سایز باتری گوشی است. با تکنولوژی کنونی گوشی های هوشمند، باتری های بزرگ تر نیازمند فضای بیشتری هستند و وقتی که شما لبه های گوشی را عملاً حذف می کنید همانند کاری که سامسونگ با گوشی گلکسی اس ۸ کرد، ارائه یک باتری با ظرفیت بالا که توان پشتیبانی از سخت افزار قدرتمند گوشی را داشته باشد بسیار سخت است. حال بر طبق گزارش ای تی نیوز(ETnews)، با ارائه گلکسی اس ۹( Galaxy S9) ممکن است تمام این مسائل حل شوند.

برای برد اصلی گوشی گلکسی اس ۹، به نظر سامسونگ قصد دارد تا از تکنولوژی اس ال پی(SLP) استفاده کند. بر خلاف تکنولوژی High Density Interconnect (HDI) که توسط دیگر تولید کننده های گوشی های هوشمند کنونی استفاده می شود، اس ال پی به محتویات داخلی هم اندازه اجازه کوچک تر شدن می دهد و این یعنی فضای کمتری مورد نیاز است. این کار با افزایش تعداد لایه ها و نازک تر کردن نقاط ارتباطی محقق می شود. به زبان ساده باید گفت که مادربردهایی که با تکنولوژی اس ال پی ساخته می شود کوچک تر خواهند بود بنابراین تولید کننده ها میتوانند محتویات کنونی مثل پردازنده و یا حافظه رم را در فضای کمتری جا بدهند تا فضای بیشتری برای قرار دادن باتری بزرگ تر فراهم شود.

حال که انتظار می رود گلکسی نوت ۸( Galaxy Note 8) یک باتری کوچک تری به نسبت گلکسی اس ۷ اج(Galaxy S7 Edge) و یا گلکسی اس۸+ (Galaxy S8+)داشته باشد، حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی اس ال پی اقدامی ضروری برای سامسونگ در راستای ضربه نزدن به اعتبار خود قلمداد می شود. بر طبق گزارش ها سامسونگ به استفاده از تکنولوژی اچ دی آی بر روی پردازنده های ساخت کوالکام(Qualcomm) خود ادامه خواهد داد اما حدس ما این است که در آینده این نه چندان دور سامسونگ در هر دو نسخه گوشی های خود یعنی با پردازنده اگزینوس و یا پردازنده ساخت شرکت کوالکام از تکنولوژی ال اس پی استفاده خواهد کرد.

ای تی نیوز می گوید که سامسونگ در حال هماهنگی با شرکت های متعددی از جمله شرکت سامسونگ الکترو مکانیکس برای تولید پردازنده های اس ال پی است. گفته می شود که بقیه تولید کننده های گوشی های هوشمند در حال حاضر برنامه ای برای این کار ندارند چرا که انجام آن را بسیار سخت می بینند. البته مسئله برای اپل متفاوت است چرا که انتظار می رود این شرکت نیز در سال ۲۰۱۸ دست به اقدامی مشابه بزند و این بدان معنی است که دو غول بزرگ و رقیب اصلی در دنیای گوشی های هوشمند باز هم شاهد رقابت سختی در این حوزه خواهند بود. نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید