نگاهی به MIUI 9 - تکفارس 
نگاهی به MIUI 9 - تکفارس 

نگاهی به MIUI 9

دانیال دهقانی
۲۴ تیر ۱۳۹۶ - 15:00
نگاهی به MIUI 9 - تکفارس 

یک تعداد از گوشی های جدید شرکت شیائومی قرار است که به زودی معرفی شوند. جدا از عرضه گوشی می ۵اکس( Mi 5X) که گوشی ای است که در رده متوسط و رو به بالا قرار می گیرد، این شرکت و غول تولید کننده گوشی های هوشمند از ۹ امین نسخه از رابط کاربری خود نیز رونمایی خواهد کرد.

امروز یک پیش نمایش رسمی از رابط کاربری جدید شرکت شیائومی در فروم های می یو آی(MI UI) منتشر شد بنابراین با ما در تک فارس همراه باشید تا نگاهی سریع به جدید ترین ویژگی های رابط کاربری اختصاصی شرکت شیائومی بندازیم. در ادامه با ما همراه باشید!

حالت چند صفحه ای

حالت چند صفحه ای بالاخره به رابط کاربری می یو آی خواهد آمد. این قابلیت ابتدائاً برای نسخه اصلی اندروید ۷ نوقا ارائه شد. اگرچه بنابر دلایلی بر روی گوشی های شیائومی حضور نداشت. ظاهراً این شرکت این قابلیت را این قابلیت را بر روی گوشی می مکس ۲(Mi MAX 2) نیز قرار داده بود اما در نقد و بررسی هایی که از این گوشی انجام گرفت همچین چیزی مشاهده نشد. در حال حاضر شیائومی تایید کرده است که گوشی های Mi 6, Mi MIX, Mi Note 2, Mi Max, Mi Max 2, Mi 5, Redmi Note 4X این حالت را دریافت خواهند کرد. لیست کامل گوشی هایی که این قابلیت را دریافت می کنند بعداً اعلام خواهد شد.

میانبر های صفحه قفل اصلی گوشی

می یو آی ۹ از میانبرهای صفحه قفل اصلی گوشی بهره خواهد برد. سوایپ کردن به راست باعث می شود تا به منو اصلی بروید. در حال حاضر می توانیم دسترسی سریع به بخش هایی مثل Mi Home, Mi Remote, Mi Pay, Transport Card, و Torch را ببینیم اما امیدواریم که این بخش قابل شخصی سازی باشد چرا که بسیاری از این بخش ها در خارج از بازار چین کارایی زیادی نخواهند داشت. تعداد زیادی تم جدید برای این رابط کاربری طراحی شده است که در داخل خود گوشی وجود خواهند داشت. از جمله آن ها می توان به Cool Black, No Boundary, و Color Fantasy اشاره کرد البته منابع اعلام کرده اند که نام های این تم ها هنوز به صورت رسمی تایید نشده اند. هم چنین ذکر این نکته ضروری است که هیچ برچست و یا متنی در زیر آیکون ها وجود نخواهد داشت. این اقدام برای این انجام شده است که تا صفحه اصلی و هوم گوشی دید تمیزتری به خود بگیرد. در زیر می توانید تعدادی از این تم ها را ببینید.

نگاهی به MIUI 9 - تکفارس 

شیائومی قصد دارد تا این رابط کاربری را به تدریج برای همه گوشی هایش عرضه کند. اولین گوشی هایی که این رابط کاربری برای آن ها عرضه می شود شامل Mi 6, و Redmi Note , Redmi Note 4X می شوند که در ادامه نیز برای برخی گوشی های پرچم داری که اخیراً عرضه شده اند منتشر می شود. هم چنین گفته می شود که ویژگی های باورنکردنی جدیدی نیز به همراه این نسخه معرفی خواهند شد اما برای اطلاعات بیشتر باید منتظر عرضه رسمی آن باشیم.

نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.