کمپانی LG رسماً تأیید کرد: گوشی LG V30 دارای دریچه دیافراگم f/1.6 است - تکفارس 
کمپانی LG رسماً تأیید کرد: گوشی LG V30 دارای دریچه دیافراگم f/1.6 است - تکفارس 

کمپانی LG رسماً تأیید کرد: گوشی LG V30 دارای دریچه دیافراگم f/1.6 است

حمزه سروری
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - 17:13
کمپانی LG رسماً تأیید کرد: گوشی LG V30 دارای دریچه دیافراگم f/1.6 است - تکفارس 

گوشی مورد انتظار LG V30 از قابلیت دو دوربینه بهره خواهد برد آن هم به چه شکل! دوربین های این گوشی عریض ترین دیافراگمی را خواهند داشت که تا به حال بر روی یک گوشی وجود داشته است، این دقیقاً چیزی است که کمپانی «ال جی» چند ساعت پیش تأیید کرد. دوربین اصلی LG V30 در پشت، از دیافراگمی به اندازه ی ۱.۶/f بهره می برد که به سنسور دوربین اجازه می دهد نوری معادل بیست و پنج درصد بیش از یک دوربین با دیافراگم ۱.۸/f به آن وارد شود. یعنی بیست و پنج درصد بیشتر از گوشی های پرچم دار پیشین همین ال جی، G6 و V20. نتیجه ای که از دوربین V20 انتظار می رود عکس هایی شارپ تر و واضح تر در نور بسیار کم است.

در همین مورد، گفتنی است که این گوشی به جای استفاده از پلاستیک در سنسور دوربین اش از شیشه استفاده می کند که در واقع باید از خواص مواد جدید تشکر کرد. با این عمل و جایگزینی سنسور دوربین شفاف تر خواهد شد یا اگر بخواهیم چیزی که خود ال جی نام گذاری کرده را بگوییم؛ «الماس شفاف». (Crystal Clear) به وسیله ی سنسور شیشه ای می توان بهتر نور را جذب کرد که نتیجه ی آن پر رنگ تر و واضح تر بودن اشیاء مورد عکاسی در قیاس با دیگر گوشی ها است.

جزئیات پیرامون دوربین دوم هم مقداری به بیرون درز کرده است؛ به این صورت که این دوربین یک لنز تمام عرض خواهد داشت. LG یکی از اساسی ترین مشکلات دوربین هایش یعنی انحراف و اعوجاج تصویر که تصاویرش همواره دارند را تا مقدار یک سوم کم کرده است و این بدان معناست که شما دیگر با گوشی ال جی خود عکس های کشیده شده و کژ و واژ در هنگام عکس برداری با زاویه ی تمام عرض نخواهید گرفت یا حداقل مقدار شان کمتر خواهد شد.

مواردی که به سختی یک غافل گیری به حساب می آیند را هم باید بگوییم، قابلیت هایی مثل OIS (optical image stabilization یا همان تثبیت کننده ی نوری تصویر) ، EIS (electronic image stabilization یا تثبیت کننده ی الکتریکی تصویر) و همچنین لیزر تمرکز خودکار همچنان وجود دارند. در همین حین گفتنی است که اندازه ی ماژول دوربین V30 در پشت ۲۰ درصد کوچک تر از V20 خواهد بود؛ دلیل اصلی کوچک تر بودنِ برجستگی دوربین مشخصاً همین است.

LG V30 قرار است که در تاریخ ۳۱ اگوست معرفی شود یک روز قبل از شروع رسمی مواسم سالانه ی IFA در پایتخت کشور آلمان یعنی برلین. همچنین شما می توانید انتظار داشته باشید که این گوشی را تنها پند هفته پس از معرفی رسمی آن بخرید، البته فقط انتظار نداشته باشید که LG V30 ارزان باشد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید