گزارش مالی Foxconn ناامیدکننده است - تکفارس 
گزارش مالی Foxconn ناامیدکننده است - تکفارس 

گزارش مالی Foxconn ناامیدکننده است

سارا کاویانی
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - 13:17
گزارش مالی Foxconn ناامیدکننده است - تکفارس 

برای گزارش فروش سه ماه گذشته قبل از دوره آیفون ۸ این کمپانی، شرکت تولید کننده قرار دادی فاکس کان، سرمایه گذاران جهانی  را با گزارش سود حاصل کمتر از مقدار پیش بینی شده برای فصل دوم سال ناامید کرد. شرکت فاکس کان  به عنوان مونتاژ کننده دستگاه های مختلف شناخته می‌شود و محبوب ترین مشهور ترین این دستگاه ها برای اپل اند! گفته می شود برای دهمین سالگرد آیفون نیز، مدل پریمیوم آن، از مدت ها قبل تولید انبوه آن در کارخانجات فاکس کان شروع شده است.
برای فصلی که در ژوئن تمام شد، فاکس کان فروش خود را ۵۸۹ میلیون دلار آمریکا گزارش کرد. این رقم ۲۵ درصد کمتر از ۷۸۱.۵ میلیون دلاری است که آنالیزگرها پیش بینی کرده بودند. بخشی از این کاهش به بازار گوشی های هوشمند مربوط است. در حالی که در این فصل تعداد گوشی های عرضه شده در جهان ۳ درصد رشد داشته که علت آن را در چین می‌توان جست و جو کرد! شرکت های  هوآوی و اوپو (Oppo) در این فصل از کارخانه مونتاژ خودشان استفاده کرده اند.
فاکسکان بدنبال اضافه کردن تعدادی روبات در خط مونتاژ خود است تا هزینه های مربوطه را کاهش دهد. در حالی که این کمپانی در تولید محصولات متنوع از پی سی ها تا بازی های ویدئویی دست دارد، اپل به تنهایی بیشتر از نصف خط تولید شرکت را به خود اختصاص داده است. در نتیجه، با صحبت های مطرح شده درباره آیفون ۸ و پیچیدگی های خاص خودش، این محصول می‌تواند روی گزارش های فصلی فاکس کان تاثیر منفی بگذارد.

یکی از مدیران اجرایی فاکس کان به تازگی به  رسانه ها گفت:

 ” تنها ۶۰ درصد از پنل های اولد (OLED ) رسیده از زنجیره تامین با استاندارد های تعیین شده توسط اپل مطابقت دارند.” ظاهرا مشکل به نیاز به برشی خاص در بالای پنل مربوط می‌شود.

حالا به نظر می‌رسد که اپل ماه آینده، در همان زمان همیشگی سنتی، محصول ۲۰۱۷ خود را رونمایی کند!
آنالیزگر امنیتی KGI، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) اوایل هفته گذشته گزارشی را برای مشتری ها فرستاد و در آن گفت که انتظار می‌رود بین ۲ تا ۴ میلیون دستگاه آیفون ۸ برای عرضه تا زمان رونمایی در ماه آینده آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.