قطار سریع‌السیر و بدون راننده فرانسه تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهد شد - تکفارس 
قطار سریع‌السیر و بدون راننده فرانسه تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهد شد - تکفارس 

قطار سریع‌السیر و بدون راننده فرانسه تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهد شد

سعید مزارعی
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - 18:33
قطار سریع‌السیر و بدون راننده فرانسه تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهد شد - تکفارس 

اپراتور راه‌آهن ملی فرانسه (SNCF) تا سال ۲۰۲۳ قطارهای خودکار و سریع‌السیر را راه‌اندازی کند این درحالی است که آزمایشات اولیه بر روی این قطار از سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد. این قطار به نام Droin train نامگذاری شده است.


بر طبق گزارشات فرانس اینفو «France info»، اپراتور راه‌آهن ملی فرانسه قصد دارد قطارهای TGVخودکار و سریع‌السیر را تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی کند. اپراتور ملی قطار فرانسه به SNCF معروف است. طبق گزارشات فرانس اینفو، SNCF آزمایشات را بر روی نمونه اولیه این قطار به نام قطار بدون سرنشین «Drone Train» را از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این قطار با تکفارس همراه باشید.

سیستم خلبان خودکار (Autopilot) این بار برای قطارها

قطار جدید TGVبه سنسورهای تشخیص موانع مجهز خواهد شد و اگر لازم باشد به طور خودکار ترمز میکند. سرعت این قطار به ۲۰۰ مایل در ساعت می رسد و از راه دور قابل مدیریت است اما به دلیل جلوگیری از حوادث غیرمترقبه و پیش‌بینی نشده تا یک مدت کوتاه هدایت کننده‌ها در قطار حضور خواهند داشت. گایپمو پیپی رئیس SNCF  به لو فیگارو (یکی از مطبوعات فرانسه) گفته است که اگر این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، SNCF اولین اپراتور در جهان خواهد بود که قطارهای سریع‌السیر و خودکار راه‌اندازی کرده است.

یکی از مدیران وابسته SNCF در مصاحبه با فرانس اینفو، سیستم اتوماتیک قطار را با سیستم خودران (autopilot) هواپیما مقایسه کرده است و عنوان کرده است: ” خوشبختانه در هواپیما، شما همیشه یک راننده دارید، اما شما یک سیستم فرمان اتوماتیک هم دارید”.

بر طبق گفته‌های SNCF، هدف قطارهای TGV افزایش سرعت و فرکانس مسافرت ها، مخصوصا در اطراف پاریس است جایی که خطوط TGVبا خطوط ریلی مختلف محلی و منطقه‌ای تداخل دارد. SNCF معتقد است که سیستم خودکار می تواند تعداد سفرهای بین پاریس و لیون را ۲۵ درصد افزایش دهد.

نظر شما در مورد قطار بدون سرنشین چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید