بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 
بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷

علیرضا دهقان
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - 22:00
بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

با فرا رسیدن بهار، لپ تاپ های جدید همه جا پیدا می‌شوند و کمپانی هایی مثل دل، اچ پی، ایسر و ایسوس بسیار سرگرم رونمایی و تبلیغ مدل های بهترشده و یا مدل های جدید دستگاه های خود اند.

از جدیدترین دستگاه هایی که به میدان رقابت وارد شده اند می‌توان به XPS 13 شرکت دل اشاره کرد که دست شما را در انتخاب یک ۲در۱ کاملا بازتر می‌کند

مایکروسافت نیز جدیدا سرفیس لپ تاپ را رونمایی کرده است تا رقابت این کمپانی با کروم بوک ها را احیا کند.

هیچ یک از آلترابوک ها، ۲در۱ ها و لپ تاپ های عادی به اندازه‌ی لپ تاپ های گیمینگ توسعه داده نشده اند. خط تولید گرافیک های Pascal انویدیا امکان خرید لپ تاپ های زیر ۱۰۰۰ دلار که واقعا ارزش خرید دارند را محیا کرده است! برای مثال Dell Inspiron 15 7000 Gaming قیمت پایه‌ای معادل ۸۵۰ دلار دارد و توانایی ارائه‌ی تجربه‌ی بازی فول اچ دی ۱۰۸۰p را به کاربران دارد. سازندگان نیز بسیار تمایل دارند که پردازنده های جدید AMD را درون دستگاه های خود بکار ببرند که از پیشگامان این کار می‌توان ایسوس را نام برد که جدیدا اولین لپ تاپ دارای پردازشگر Ryzen را در Computex معرفی کرد.

در ادامه می‌توانید بهترین انتخاب ها از نظر مارا در هر دسته بندی مختلف مشاهده کنید، با ما همراه باشید.

بهترین آلترا بوک

 

انتخاب اول : Dell XPS 13

احتمالا کمپانی دل جمله‌ی “اگر خراب نیست، درستش نکن” را سر لوحه‌ی کار خود قرار داده و نتیجه‌اش را در XPS 13 می‌توان دید و این استراتژی در این مورد جواب هم داده و در دسته‌ی آلترا بوک ها دل بهترین را تولید می‌کند! XPS 13 مجهز به پردازنده های سری کیبی لیک اینتل طراحی ای کاملا مشابه مدل قدیمی اش دارد: بدنه‌ی آلومینیومی با کیفیت که بخشی از آن نیز از فیبر کربن است و دارای صفحه نمایش ۱۳ اینچی عجیب اما جذاب و بدون لبه می‌باشد.

دل در حقیقت دو مدل از XPS 13 در سال ۲۰۱۶ به بازار فرستاده است: اولی که در اوایل سال به بازار آمد دارای پردازنده‌ی سری Skylake اینتل بود و دارای یک پورت USB-C جدید بود که می‌توانست به جای پورت شارژ نیز مورد استفاده قرار بگیرد! جدیدترین نسخه از XPS 13 که انتخاب ما نیز همان است، پردازنده‌ی قدیمی اسکای لیک خود را با یک پردازنده‌ی سری Kabylake عوض کرده و دارای باتری با ظرفیت بیشتری می‌باشد. پس نه تنها شاهد اجرای روان تر کار ها خواهید بود بلکه می‌توانید از نیم ساعت عمر باتری اضافه نهایت لذت را در هنگام تماشای فیلم محبوبتان ببرید!

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

تنها مشکلی که در XPS 13 مشاهده کردیم کیبورد کوچک آن بود ولی در کل ممکن نیست که از خرید این آلترابوک راضی نباشید! ساخته‌ی دل حقیقتا آلترا بوک جمع و جوری است که استاندارد های دسته بندی خود را جا به جا می‌کند!

قیمت این آلترابوک از حدود ۸۰۰ دلار شروع شده و در بالاترین حالت به رقم ۲۰۳۹ دلار می‌رسد! البته مدلی که مد نظر ما است قیمتی معادل ۱۱۴۹ دلار دارد.

انتخاب دوم : HP Spectre 13.3

 

اگر خیلی به ظاهر اهمیت می‌دهید، مدل اسپکتر ۱۳.۳ مال شماست! این دستگاه یکی از نازک ترین آلترابوک هایی است که در حال حاضر در بازار یافت می‌شود و احتمالا بهترین انتخاب برای کسانی است که تجربه‌ی کار با مک بوک ۱۲ اینچی اپل را داشته اند و یا تجربه ای مشابه آن می‌خواهند، این آلترا بوک ۱۳ اینچی شبیه ترین چیزی است که می‌توانید برای مک بوک پیدا کنید، البته قدرت آن بسیار بیشتر از یک مک بوک ساده است!

ممکن است انتظار داشته باشید چنین لپ تاپ کوچک و نازکی از پردازنده های کم مصرف Core i3 یا i5 استفاده کند اما اچ پی در اسپکتر مدل ۱۵ واتی Core i5 و یا Core i7 را جای داده است و این امر اجازه‌ی رقابت این آلترا بوک زیبا را با آلترا بوک های کلفت تر و قوی تر مثل XPS 13 می‌دهد.

با همراهی حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی M.2 SSD، این آلترابوک قادر به اجرای روان برنامه های واژه پرداز و وب گردی است و کار های دفتری و ساده را بدون هیچ گیر و مشکلی انجام می‌دهد و اصلا به پردازشگر فشاری وارد نمی‌شود. اچ پی همچنین به فکر پورت ها بوده و با خرید این آلترا بوک شما صاحب دو پورت ThunderBolt 3 و یک پورت USB-C می‌شوید.

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

تنها مشکل این نوت بوک بسیار زیبا و جذاب را می‌توان عمر باتری آن دانست که بخاطر باتری کوچک و پنل صفحه نمایش عریضش متوسط است (قطعات و سیستم کولینگ Spectre 13.3 نیازمند به فضای زیادی اند و حتی مهندسان اچ پی نیز نمی‌توانند با قوانین فیزیک مقابله کنند و باتری باید در این میان قربانی شود.). برای این است که ما XPS 13 را به اچ پی اسپکتر ۱۳.۳ ترجیح می‌دهیم ولی این لپ تاپ نیز انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

قیمت این محصول دلربای اچ پی از حدود ۱۱۷۰ دلار شروع شده و گرانترین نسخه آن ۱۲۵۰ دلار قیمت دارد که نسخه‌ی بررسی شده توسط ما نیز نسخه‌ی ۱۲۵۰ دلاری است.

بهترین لپ تاپ تبدیل پذیر

Spectre x360

از همان ابتدا که اسپکتر اکس ۳۶۰ در سال ۲۰۱۵ معرفی شد کاملا توجه مارا به خود جلب کرد اما آن لپ تاپ قدیمی مشکلات خود را داشت، در اکتبر ۲۰۱۶ نسخه‌ی جدید و بهبود یافته‌ی این دستگاه به میدان آمده که تمام مشکلات برادرش را از خاطره ها پاک کرد، این نسخه بسیار کوچکتر، نازک تر و سبک تر بود در حالیکه عملکرد و عمر باتری بسیار خوبی داشت. حالا نسخه‌ی ۲۰۱۷ آن نیز عرضه شده که از تغییرات آن می‌توان به اضافه شدن پشتیبانی از قلم هوشمند و صفحه نمایش ۴K اشاره کرد که در کنار تمامی تغییرات مدل ۲۰۱۶ بهترین لپ تاپ تغییر پذیر حال جهان را می‌سازد.

در مدلی که در این مقاله بررسی شده یک پردازشگر Core i7 سری کیبی لیک قدرت پردازشی این لپ تاپ را تامین می‌کرد که در کار های عادی مثل واژه پردازی و … کاملا همانند یک پردازشگر ۴ هسته‌ای سری اسکای لیک عمل می‌کرد و بازی های ساده ای مثل ماین کرفت یا League of Legends را با تنظیمات گرافیکی low و رزولوشن پایین اجرا می‌کرد. اگر مدل فول اچ دی را بخرید باتری این لپ تاپ تا حدود ۱۱ ساعت شما را همراهی می‌کند! البته این عدد برای مدل ۴K به حدود ۷ ساعت پلی بک ویدیو می‌رسد. پشتیبانی از قلم نیز تجربه‌ی جذابی را در اختیارتان می‌گذارد، شما به راحتی می‌توانید با قلمی که همراه این دستگاه به شما داده می‌شود شروع به طراحی یا نوت برداری کنید!

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

این لپ تاپ آنچنان خوب است که دوست داشتیم آن را در بخش بهترین آلترا بوک نیز نامزد کنیم که احتمالا اگر بخاطر ماوس بیش از حد بزرگ و عریض و وجود لگ در نسخه‌ی ۴K و پورت های بسیار کم اش نبود (این دستگاه در کل ۳ پورت دارد که در زمان شارژ نیز یکی از آن ها را از دست می‌دهید!) ممکن بود حتی در قسمت آلترا بوک ها نیز اول شود. البته فعلا می‌تواند به حکمرانی در بخش بهترین لپ تاپ های تبدیل پذیر ادامه بدهد زیرا شکست دادن Dell XPS 13 آنچنان راحت نیست!

قیمت این لپ تاپ از ۱۰۹۰ دلار شروع شده و گران ترین مدل آن ۱۶۰۰ دلار است، مدلی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته نیز مدل ۱۶۰۰ دلاری این دستگاه است.

بهترین لپ تاپ تبدیل پذیر اقتصادی

Asus ZenBook Flip UX360CA-DBM2T

در سال های اخیر شرکت ایسوس تلاش بسیاری کرده تا لپ تاپ هایی مقرون به صرفه و ارزشمند با توجه به قیمتشان تولید کند و زن‌بوک فلیپ یکی از بهترین مثال های این تلاش ایسوس است، نوت بوکی با قیمت مناسب و عملکرد خوب. با پرداخت تنها ۷۰۰ دلار شما صاحب یک نوت بوک تبدیل پذیر می‌شوید که به خوبی از پس کار های روزانه‌تان بر می‌آید.

در حقیقت قیمت و مشخصات این دستگاه با آلترا بوک Asus UX305 که دیگر تولید نمی‌شود کاملا یکی است، در درون این لپ تاپ پردازشگر Core m3-6Y30 به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD وجود دارد و یک صفحه نمایش زیبای فول اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ IPS تصاویر را به شما نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه پردازشگر این دستگاه خیلی معمولی به نظر می‌رسد، زن‌بوک فلیپ در عمل بسیار عالی است. در بنچمارک های ما این لپ تاپ حتی پردازنده های جدید تر و سریع تر Core m5 و Core m7 را میان رقبا در کار های کوچک و سریع شکست داده است و حافظه‌ی این دستگاه نیز همانند پردازشگرش بسیار سریع است.

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

این لپ تاپ بسیار نازک و سبک وزن است، کلفتی آن تنها ۰.۵۴ اینچ است و وزنش ۲.۸ پوند که این ارقام می‌توانند با گران قیمت های این دسته رقابت کنند. ایسوس تمام تلاش خود را کرده تا بخاطر قیمت پایین این دستگاه مجبور نباشید لپ تاپی زمخت و سنگین را تحمل کنید.

البته فقط نباید از این لپ تاپ تعریف کرد، کیبورد این دستگاه بک‌لایت ندارد و ماوس آن آنچنان حس خوبی در هنگام کار کردن نمی‌دهد ولی به هر حال در این رنج قیمتی که همه‌ی شرکت ها دستگاه های خود را از متریال های بی کیفیت و پلاستیکی می‌سازند بهترین انتخاب است

قیمت این دستگاه برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۶۹۹ دلار و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۷۴۹ می‌باشد.

بهترین لپ تاپ هیبریدی

Microsoft Surface Pro 4

“قبل از اینکه به ادامه‌ی متن بپردازیم باید گفت که اگر قصد خرید لپ تاپ هیبریدی جدیدی را دارید بهتر است تا ۱۵ ژوئن صبر کنید تا سرفیس پروی جدید رونمایی شود زیرا ممکن است انتخاب های ما عوض شود و یا حداقل قیمت سرفیس پروی ۴ پایین تر بیاید!”

انتخاب سرفیس پروی ۴ به عنوان پادشاه این بخش اصلا نباید شما را سورپرایز کند! زیرا مایکروسافت خودش به مفهوم لپ تاپ/تبلت های هیبریدی (که با نام لپ تاپ های ۲در۱ نیز شناخته می‌شوند) دست و پا داد! سری سرفیس یک قدم انقلابی و فراتر از لپ تاپ های تبدیل شونده بود که اجازه می‌داد کیبورد به صورت فیزیکی از دستگاه جدا شود و به صورت مستقل به عنوان یک تبلت عمل کند. در حال حاضر بدل های سرفیس نیز در بازار به چشم می‌خورند که بسیار هم توانا اند، لنوو با Miix 700 و اچ پی با Spectre x2 پا به میدان این دستگاه ها گذاشته است.

انتظار داریم که رقابت در این دسته ادامه پیدا کند و شدید تر شود ولی در حال حاضر تنها برنده‌ی واقعی مایکروسافت و سرفیس پروی ۴ است. صفحه نمایشی فوق العاده، عملکردی مثال زدنی و کیبورد و ترک‌پدی بسیار بهتر از چیزی که رقیبان بتوانند به آن برسند از ویژگی های این لپ تاپ هیبریدی است، دلیل انتخاب سرفیس پرو ۴ به جای سرفیس پرو ۳ عملکرد بهتر و سیستم کولینگ بهتر آن (و البته صدای فن کمتر) نسبت به مدل قدیمی اش است.

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

تنها مشکل این دستگاه؟ قیمت عجیب و گران آن! و کیبوردی که حتما به آن نیاز پیدا خواهید کرد ۱۳۰ دلار قیمت دارد (عجیب است ولی کیبورد را باید جداگانه تهیه کنید!) و این بدان معنی است که سرفیس پرو ۴ که با ۲۵۶ گیگابایت حافظه اس اس دی و ۸ گیگابایت رم و پردازنده‌ی Core i5 بسیار معمولی به نظر می‌رسد در حقیقت یک کامپیوتر ۱۴۳۰ دلاری است!

البته برای کسانی که قابل حمل بودن برایشان بسیار مهم است سرفیس پروی ۴ واقعا قدرت یک لپ تاپ را در یک تبلت جا داده است و احتمالا هیچ دستگاهی نمی‌تواند در حال حاضر با آن رقابت کند.

قیمت این لپ تاپ/تبلت هیبریدی از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود و تا ۱۷۹۹ دلار ادامه پیدا می‌کند! قیمت مدلی که در این مقاله بررسی شد ۱۴۳۰ دلار بود که این هزینه کیبورد را نیز شامل می‌شد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

 

MSI GT73VR Titan

با ورود گرافیک های بر پایه‌ی پاسکال انویدیا به دنیای کامپیوتر های قابل حمل، دنیای لپ تاپ های گیمینگ به کل تغییر کرد و برای اولین بار لپ تاپ های گیمینگ با قیمتی مناسب می‌توانند با کامپیوتر های دسکتاپ رقابت کنند. در این دسته می‌توان به لپ تاپ فوق العاده‌ی ام اس آی GT73VR Titan اشاره کرد، این لپ تاپ دارای یک گرافیک GTX 1080 است که صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با رفرش ریت ۱۲۰هرتز و پنل G-Sync آن را تکمیل می‌کنند. این لپ تاپ قادر است فریم ریت دیوانه وار و عجیبی را به کاربر عرضه کند، ما شاهد فریم ریت های بالای ۱۵۰fps در بازی های جدید و سنگینی مثل Tomb Raider و Middle earth: Shadow Of Mordor با تنظیمات گرافیکی max بودیم.

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

انتخاب های دیگری نیز وجود دارند که گرافیک با شکوه GTX 1080 را در خود جای داده باشند و برخی از ۳۵۹۹ دلاری که باید برای GT73VR Titan پرداخت کنید ارزان تر اند ولی هیچ کدام به پای این دستگاه نمی‌رسند و انقد آرام و بی صدا چنین عملکردی را به کاربر نمی‌دهند. مثلا لپ تاپ EON17-X که کانفیگی مشابه این لپ تاپ دارد بسیار قدرتمند است ولی در عمل اصلا مثل ساخته‌ی ام اس آی نیست.

البته این لپ تاپ نیز چند مشکل کوچک دارد، مثلا دکمه های ترک‌پد بسیار سفت اند و باید قدرت بیشتری را برای فشردن آن ها به خرج دهید ولی در کل GT73VR یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگی است که در حال حاضر می‌توانید صاحبش شوید

قیمت این لپ تاپ همانطور که اشاره شد ۳۵۹۹ دلار است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی

Dell Inspiron 7000 Gaming

هنوز آنچنان از زمانی که برای یک لپ تاپ گیمینگ درخور و مناسب که بازی ها را با رزولوشن بالا اجرا می‌کرد باید پول زیادی خرج می‌کردید نمی‌گذرد ولی تمامی اینها سال گذشته تغییر کرد، در حال حاضر با کمتر از ۱۰۰۰ دلار می‌توانید لپ تاپی داشته باشید تا بازی ها را ۱۰۸۰p اجرا کند، ساخته‌ی جدید شرکت دل که نسخه‌ی گیمینگ Inspiron 15 7000 است با قیمت تنها ۸۵۰ دلار شما را صاحب پردازنده ۴ هسته‌ای Core i5-7300HQ، ۸ گیگابایت رم و یک گرافیک GTX 1050 Ti می‌کند.

چنین سخت افزاری در مقابل این پول بسیار عالی است و این سیستم می‌تواند بازی های روز را با تنظیمات گرافیکی High و با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا کند (بازی Rise of the Tomb Raider در این لپ تاپ با فریم ریتی بالای ۵۰fps اجرا می‌شود) و قطعا با این لپ تاپ نباید نگران وجود لگ در هنگام رانندگی با ماشین مورد علاقه‌ی خود در خیابان های لوسانتوس باشید!

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

البته هیچ چیزی عاری از مشکل نیست، نسخه‌ی اولیه‌ی Inspiron 15 7000 Gaming دارای پنل TN افتضاحی است که زاویه‌ی دید واقعا بدی دارد و رنگ ها را بسیار بی روح نشان می‌دهد (بررسی ما روی همین نسخه است) بهتر است برای اینکه شما گرفتار این پنل نشوید ۵۰ دلار بیشتر هزینه کنید و به سراغ پنل IPS بروید ولی این پنل تنها در مدل ۹۵۰ دلاری وجود دارد که ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی اس اس دی نیز به همراه دارد پس در کل مجبورید ۱۰۰۰ دلار برای بی نقص کردن این لپ تاپ هزینه کنید!

البته اگر قرار است این لپ تاپ را به صفحه‌ی جداگانه‌ای متصل کنید یا تحمل پنل افتضاح آن را دارید می‌توانید این لپ تاپ را با قیمت پایه‌ی ۸۵۰ دلار بخرید، گران ترین مدل این لپ تاپ ۱۴۵۰ دلار قیمت دارد!

بهترین لپ تاپ گیمینگ قابل حمل

انتخاب اول: Alienware 13 (2016)

گرافیک های پاسکال انویدیا باعث شدند که لپ تاپ های گیمینگ در مقابل دسکتاپ ها عرض اندام کنند و باعث شدند “لپ تاپ گیمینگ قابل حمل” دیگر یک جوک بی‌مزه برای دسکتاپ داران نباشد. کافی است یک گرافیک GTX 1060 را درون یک لپ تاپ بگذارید تا هم بتواند بدون شارژر زنده بماند و هم در زمان حمل کمرتان سالم بماند!

ایلین‌ویر ۱۳ ممکن است با وزن ۵ پوندی اش کمی اضافه وزن داشته باشد ولی کاملا ارزش حمل کرد آن وزن اضافه را دارد. مدلی که در این مقاله بررسی شد دارای صفحه نمایش خارق العاده‌ی OLED با رزولوشن جذاب ۲۵۶۰×۱۴۴۰ به همراه پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Core i7 و یک گرافیک GTX 1060 که آماده‌ی واقعیت مجازی است و اجازه‌ی گیمینگ ۱۰۸۰p را می‌دهد، است. البته اگر برایتان جای سوال است باید گفت می‌توانید با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ نیز بازی کنید ولی باید قید گرافیک Ultra و High را بزنید یا به سراغ Alienware Amplifier بروید و گرافیک خود را آپگرید کنید.

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

وزن اضافی این لپ تاپ بخاطر بدنه یک پارچه و شاسی فوق العاده اش است و برای پایداری در شرایط های مختلف دمایی ساخته شده و اگر فردی هستید که هنگام بازی کردن واکنش های غیر قابل کنترلی دارید این لپ تاپ مال شماست! اگر خیلی درباره‌ی وزن حساس اید می‌توانید انتخاب دوم ما یعنی MSI GS63VR را انتخاب کنید که یک پوند سبک تر است و صفحه نمایش بزرگتری دارد البته صفحه نمایش ام اس آی اصلا به پای صفحه‌ی لاکچری ایلین‌ویر نمی‌رسد و پس از بازی کردن در ایلین‌ویر ۱۳ احتمالا دیگر نمی‌توانید پنل های LCD را تحمل کنید و برایتان به نظر بی روح و پیکسلی اند.

با اینکه عملکرد این لپ تاپ کمی از MSI GS63VR ضعیف تر است ولی تفاوتشان قابل چشم پوشی است، شاید تنها تفاوتشان یک یا دو فریم بیشتر در بازی های Tomb Raider و Middle-earth: Shadow Of Mordor است. اگر پول برایتان مسئله ای نیست و به راحتی می‌توانید هر چه دارید را خرج کنید باید گفت از خرید ایلین‌ویر ۱۳ اصلا پشیمان نمی‌شوید، از طراحی زیبا و عملکرد فوق العاده‌اش تا عمر باتری و صفحه نمایش OLED آن، می‌توان گفت این لپ تاپ از همه لحاظ عالی است!

برای خرید این لپ تاپ کافی است ۲۰۹۹ دلار ناقابل را در جیب شرکت دل بریزید!

انتخاب دوم: MSI GS63VR

و باز هم جادوی انویدیا و جهش فوق العاده‌ی گرافیک های پاسکال نسبت به مکسول باعث تولید لپ تاپ گیمینگ فوق العاده‌ای مثل GS63VR شده است، این لپ تاپ قابل حمل دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی است و قدرت پردازشی آن توسط دست پرورده‌ی قوی ولی کمی قدیمی اینتل یعنی Core i7-6700HQ که چهار هسته‌ای است تامین می‌شود و کار های گرافیکی‌تان را نیز GTX 1060 به بهترین نحو انجام می‌دهد و جالبتر این است که تمامی اینها تنها چهار پوند وزن دارند! (با اینکه به طرز عجیبی کم است و ممکن است فکر کنید که ام اس آی این را برای تبلیغات گفته ولی ما آن را وزن کردیم و نتیجه تعجب آور است! تنها ۴ پوند!)

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

البته برای چنین وزن کمی قطعا برخی چیز ها باید قربانی شوند، در صورتی که مایل به ارتقای لپ تاپ خود باشید باید گفت که نمی‌توانید خودتان به راحتی این کار را بکنید و بدنه و ساخت این لپ تاپ به اندازه‌ی رقیبش یعنی ایلین‌ویر ۱۳ مستحکم و یک پارچه نیست و این مشکلات را باید در کنار صفحه نمایش نه چندان روشن آن و سیستم صوتی ضعیفش تحمل کنید.

با وجود تمام این مشکلات، MSI GS63VR یک لپ تاپ ۴ پوندی ۱۵.۶ اینچی است که می‌تواند جدید ترین بازی ها را با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و تنظیمات گرافیکی Ultra و High اجرا کند و به شما قابلیت حمل و نقل به همراه عملکردی مثال زدنی را یکجا می‌دهد.

قیمت این لپ تاپ نیز ۲۰۹۹ دلار می‌باشد.

بهترین لپ تاپ لاکچری!

Surface Book i7

هیچ توضیحی برای سرفیس بوک مایکروسافت نیافتیم و در هیچ دسته‌ای نیز نتوانستیم آن را بگنجانیم، تنها چیزی که می‌توان گفت این است که این دستگاه یک کالای لاکچری محسوب می‌شود و کانفیگی که احتمالا دلخواه شماست را قبل از پرداخت ۱۶۵۰ دلار نمی‌بینید ولی در قبال چنین پولی چیزی که به دستتان می‌رسد بسیار با شکوه است!

اولین چیز فوق العاده‌ای که نظر هر کسی را جلب خواهد کرد صفحه نمایش زیبای ۱۳.۵ اینچی با رزولوشن بالایش است، همچنین می‌توانید مدل دارای گرافیک GeForce را نیز در صورتی که می‌خواهید سفارش دهید، پردازش توسط پردازنده‌ی دو هسته‌ای سری اسکای لیک انجام می‌گیرد و عمر باتری آن بسیار شگفت انگیز است. شما همچنین می‌توانید صفحه نمایش را به تنهایی به عنوان تبلت نیز استفاده کنید و با استفاده از قلمی که همراه آن است به خلق آثار هنری بپردازید!

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

عملکرد این لپ تاپ مخصوصا در مدلی که پردازنده‌ی Core i7 در داخل این دستگاه جا گرفته را نمی‌توان با هیچ دستگاهی در دسته‌ی این دستگاه مقایسه کرد و هیچ رقیبی برای این دستگاه نیست.

احتمالا کسانی که می‌توانند از عهده خرید چنین لپ تاپی بر بیایند از استفاده کردن از این لپ تاپ در پروازشان از دبی به لندن در کابین فرست کلس خود کاملا لذت خواهند برد!

قیمت سرفیس بوک از ۱۴۹۹ دلار شروع شده و گران ترین مدل آن که توسط ما مورد بررسی قرار گرفته ۳۱۹۹ دلار قیمت دارد!

بهترین کروم بوک رده بالا

HP Chromebook 13 G1

ما هیچ مشکلی با Dell Chromebook 13 نیز نداشتیم و از نظر ما هنوز هم یک کروم بوک عالی است ولی ساخته‌ی اچ پی با قیافه‌ی زیبایش در یک نگاه کاملا به محصول شرکت دل غلبه می‌کند!

کروم بوک ۱۳ همچنین رقیب جدی کروم بوک پیکسل گوگل است اما مدل ۸۱۹ دلاری اچ پی کروم بوک ۱۳ که از بین ۴ مدل این لپ تاپ یکی مانده به آخری از نظر قیمت محسوب می‌شود در تست های ما با کروم بوک پیکسل ۹۹۹ دلاری برابری می‌کرد و علاوه بر آن رزولوشن بالاتری نیز دارد.

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

تنها چیزی که در مورد کروم بوک ۱۳ کمی ممکن است باعث شود خریدار در خرید آن شک کند عمر باتری آن است که در تست های ما با گفته های اچ پی مغایرت می‌کرد ولی باز هم بسیار خوب است، همچنین کاربران از وجود مشکل در ترک‌پد این محصول نیز گله می‌کردند ولی ما چیزی را در تست های خود متوجه نشدیم.

این لپ تاپ با قیمت پایه‌ی ۴۹۹ دلار در بازار قابل تهیه است و قیمت آن تا ۱۰۳۹ دلار در گران ترین مدلش بالا می‌رود! البته مدلی که ما بررسی کردیم مدل ۸۱۹ دلاری بود.

بهترین کروم بوک رده پایین

Asus C202S

کروم بوک های رده پایین و ارزان قیمت برای مدرسه ها، افراد با مشکلات مالی و … بسیار عالی اند و انتخاب ما در این دسته Asus C202S است که ساخته شده تا در دستان دانش آموزان دوام بیاورد، جا به جا شود و هر روز در کیف قرار بگیرد و جا به جا شود و آماده است که از پس آب ریختن های احتمالی و … بر بیاید!

بهترین لپ‎تاپ‌های سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

بیشتر کروم بوک ها در رنج قیمتی ۲۰۰ دلار چنگی به دل نمی‌زنند ولی در مورد C202S قضیه فرق می‌کند و این لپ تاپ بسیار مستحکم و جان سخت است و چیزی که از همه بیشتر باعث تعجب ما شد و مارا شیفته‌ی خود کرد کیبورد فوق العاده‌ی آن بود در حالیکه اکثر کروم بوک های ارزان قیمت کیبورد های بی کیفیت و افتضاحی دارند، همچنین ضد آب و به راحتی قابل تعمیر نیز هست!

قیمت این کروم بوک تنها ۲۲۹ دلار است و انتخاب بسیار اقتصادی و خوبی برای آموزش و … است!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید