گزارش: Kirin 970 SoC این ماه وارد فاز تولید انبوه خواهد شد - تکفارس 
گزارش: Kirin 970 SoC این ماه وارد فاز تولید انبوه خواهد شد - تکفارس 

گزارش: Kirin 970 SoC این ماه وارد فاز تولید انبوه خواهد شد

حمزه سروری
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 09:00
گزارش: Kirin 970 SoC این ماه وارد فاز تولید انبوه خواهد شد - تکفارس 

هواوی که هم اکنون دیگر به عنوان یکی از بزرگترین گوشی ساز های جهان به شمار می رود، جزو آخرین برند هایی خواهد بود که گوشی پرچم دار خود را در نیمه ی دوم سال جاری عرضه خواهد کرد. در حالی که سامسونگ، HMD ، گوگل و حتی اپل انتظار می رود تولیدات جدید خود را در طی ماه آینده معرفی کنند؛ هواوی پرچم دار جدیدش یعنی Mate 10 را در ماه اکتبر معرفی خواهد کرد.

علاوه بر این چیز دیگری که باعث جدا شدن Mate 10 از دیگر پرچم داران آخر سال می شود، تراشه ای است که بر روی این گوشی نصب شده است. انتظار می رود که هواوی تراشه ی جدید خود یعنی HiSilicon Kirin 970 که هنوز به بازار عرضه نشده را با گوشی Mate 10 خود در اواخر امسال پرده برداری کند.

اگرچه که بر اساس گزارشات قبلی قرار بود که هواوی تولید انبوه این تراشه را در ماه سپتامبر آغاز کند، هم اکنون رسانه ای چینی ادعا می کند که این کمپانی گوشی ساز در حال حاضر دستور تولید انبوه این تراشه ها را داده است.

به نظر می رسد کمپانی هواوی می خواهد در بالاترین سطح وارد رقابت با سامسونگ و QualComm شود، چرا که Kirin 970 از پردازنده ی مشابه ۱۰ نانو متری استفاده خواهد کرد. در واقع این ممکن است اولین پردازنده ای باشد که از  نوعی هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می کند.

همچنین قرار است که هواوی که پردازنده ی Kirin 970  را همراه کارت گرافیکی منطقه ای منتشر کند، قوی تر از هر چیزی که تا کنون در دنیای موبایل وجود داشته است. من حدس می زنم که ما در مورد پردازنده ی جدید گوشی های هواوی بسیار زود باز هم خواهیم شنید خصوصاً با این تصور که این پردازنده به تازگی وارد تولید انبوه نیز شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.