اپل دومین مرکز داده «All-green» را در دانمارک طرح‌ ریزی می‌ کند - تکفارس 
اپل دومین مرکز داده «All-green» را در دانمارک طرح‌ ریزی می‌ کند - تکفارس 

اپل دومین مرکز داده «All-green» را در دانمارک طرح‌ ریزی می‌ کند

سعید مزارعی
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 18:23
اپل دومین مرکز داده «All-green» را در دانمارک طرح‌ ریزی می‌ کند - تکفارس 

اپل «Apple» یکی از سردمداران بزرگ دنیای تکنولوژی ظاهرا در حال ساخت مرکز داده جدید و دوم خود در دانمارک است و عنوان کرده است که تمامی امکانات موجود در این مرکز از انرژی تجدید‌پذیر ساخته می‌شوند.


طبق بیانیه‌ی اپل، غول تکنولوژی در حال ایجاد یک مرکز داده «Data center» جدید در دانمارک است که باید در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ عملیات خود را آغاز کند. این پروژه هنوز در مراحل اولیه است، که در حال حاضر تحت بررسی قضایی است، اما اگر از مرحله قضایی عبور کند، این امر می تواند مرکز داده دوم اپل در دانمارک را تایید کند. علاوه بر این، اپل به عنوان یکی از شرکت‌ های سبز «greenest» و بزرگ در این سیاره، مانند تمامی امکانات دیگر این شرکت، این مرکز داده نیز به طور کامل توسط انرژی‌ های تجدید‌پذیر ساخته خواهد شد.

اریک استنوو، مدیر Nordic اپل، گفت: “تاسیسات برنامه‌ ریزی شده در آبرنرا  «Aabenraa»، مانند تمامی مراکز داده ما، توسط انرژی تجدیدپذیر به بهره‌ برداری خواهد رسید.”

مراکز داده‌ ها اساسا ساختمان‌ های بسیار بزرگ، پر از تعداد زیادی سرور، با هدف پشتیبانی از خدمات و فرآیند های بی‌سیم است. در مورد اپل، مرکز داده اعلام شده iTunes Store، App Store، iMessage، Maps و Siri را برای کاربران سراسر اروپا با قدرت بیشتری ارائه می‌ دهد.

چنین مراکزی، همان‌ طور که می‌ توانید تصور کنید، نیاز به مقدار قابل توجهی از انرژی برای قدرت تمام سیلیکون‌ ها دارند که در محیط بسته نگه داشته می‌ شوند. کوپرتینو این کشور را یک بار دیگر به عنوان یک مرکز داده انتخاب کرده است، ظاهرا به دلیل زیرساخت های قابل بازیافت انرژی دانمارک و منابع انرژی باد بسیار زیاد است.

اپل راه‌ اندازی این مرکز داده را در اواخر سال جاری در ویبورگ، منطقه یوتلند شروع خواهد کرد. گفته می‌ شود امکانات این مراکز تا حدودی توسط زباله های زراعی بازیافت شده و مانند دیگر منابع، سازگار با محیط زیست طراحی شده است. اپل همچنین قول داده است گرمای تولید شده از کار این مرکز را به مناطق مسکونی اطراف منتقل کند، اما نمی‌ دانیم که آیا این مرکز داده نیز برای تأسیسات آبرنرا در آینده موثر خواهد بود یا خیر. مرکز داده این شرکت ۹۲۱ میلیون دلار هزینه دارد.

کار به همین جا ختم نمی‌ شود کاپرتینو در حال مذاکره با مقامات محلی ایرلند برای ایجاد یک منبع انرژی جدید در این کشور است.

آیا شما با مراکز داده اپل آشنایی دارید؟ تکفارس از نظرات شما استقبال می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید