چرا مسئله امنیت Galaxy Note 8 از همین حالا تضمین‌شده است؟ - تکفارس 
چرا مسئله امنیت Galaxy Note 8 از همین حالا تضمین‌شده است؟ - تکفارس 

چرا مسئله امنیت Galaxy Note 8 از همین حالا تضمین‌شده است؟

امید بصیری
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 10:00
چرا مسئله امنیت Galaxy Note 8 از همین حالا تضمین‌شده است؟ - تکفارس 

کم کم به زمان معرفی گوشی گلکسی نوت ۸(Galaxy Note 8) نزدیک می شویم. سامسونگ از فبلت جدید خود در حضور تعداد زیادی از اصحاب رسانه در تاریخ ۲۳ آگوست رونمایی خواهد کرد. و به همین ترتیب ما نمی توانیم به چیزی جز بدشانسی هایی که گریبان گیر نسل قبلی این گوشی یعنی گلکسی نوت ۷(Galaxy Note 7) شد فکر کنیم. در حالی که تراژدی هایی که بر سر مسئله آتش گرفتن این گوشی ها به وجود آمده بود اکنون به تاریخ پیوسته است اما تعجب نخواهیم کرد اگر برخی از خریداران گوشی گلکسی نوت ۷ هنوز هم این ترس را درون خود داشته باشند. این نگرانی ها شامل مواردی مثل “آیا ممکن است این اتفاق باز هم بیفتد؟” یا ” خریدن این گوشی امنیت کامل را خواهد داشت؟ من دوست ندارم که ببینم خانه ام آتش گرفته است” می شود. در ادامه این مقاله و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

داشتن همچین نگرانی هایی با توجه به سابقه این محصول کاملاً منطقی و عقلانی هستند. اما ما در حال حاضر مدارکی داریم که اطمینان خاطر کامل به ما می دهند که در حداقل در این مورد تاریخ دیگر تکرار نخواهد شد. گلکسی نوت ۷ یک محصول کاملاً خطرناک بود اما گلکسی نوت ۸ باید کاملاً امن باشد درست شبیه به تمامی دیگر محصولات سامسونگ. در اینجا می خواهیم چهار دلیل مهم و اصلی ای که این گوشی احتمالاً بار دیگر منفجر نخواهد شد(!) را مرور کنیم.

۱_ آزمایش جدید ۸ مرحله ای تست امنیت باتری سامسونگ

به دنبال فاجعه پیش آمده برای گوشی گلکسی نوت ۷، سامسونگ تصمیم عاقلانه ای مبنی بر ارتقا سطح تست های انجام گرفته برای اطمینان از سلامت باتری های گوشی خود گرفت. این شیوه جدید که اکنون ۸ آزمایش مختلف را شامل می شود، برای این مهم طراحی شده است که امنیت این باتری ها چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت را تضمین کند. این تست ۸ مرحله ای شامل آزمایش هایی توسط یک متخصص و اشعه ایکس ری، تست استاندارد مقاومت، روند شارژ شدن و تخلیه شارژ، درست جا نرفتن باتری در محل مخصوص خود، تشخیص تغییر ولتاژ غیر منتظره و یک بخش جدید که سعی می کند رفتار گوشی بعد از ۲ هفته از استفاده را در کم تر از چند روز نشان دهد.

بر طبق گفته های سامسونگ، اگر بر روی گلکسی نوت ۷ نیز از سیستم مشابهی برای تشخیص خطاهای احتمالی استفاده می شد هیچ وقت آن فاجعه پیش نمی آمد. و با اینکه هنوز هم منطقی است که برخی شک و تردید های خود درباره این موضوع را داشته باشند، ما دوست داریم که باور کنیم سامسونگ از اشتباهات خود درس گرفته است.

۲_گلکسی نوت ۸ گوشی بسیار بزرگ تری خواهد بود

چرا مسئله امنیت Galaxy Note 8 از همین حالا تضمین‌شده است؟ - تکفارس 

اگر بخواهیم بر اساس تصاویر لو رفته و اطلاعاتی که از مقایسه سایز احتمالی این گوشی با دیگر پرچم داران سامسونگ شده است قضاوت کنیم، گلکسی نوت ۸ یک گوشی بسیار بزرگ خواهد بود، بسیار بزرگ تر از گلکسی نوت ۷! چرا این مسئله مهم است؟ خب آزمایش هایی که پس از فاجعه پیش آمده بر روی گلکسی نوت ۷ بر روی آن انجام شد نشان داد که بخش بزرگی از مشکل پیش آمده به این دلیل بود که مهندسان سامسونگ قصد داشتند این باتری را در فضای کوچکی جا دهند و در واقع کمبود فضا دلیل اصلی مشکلات پیش آمده بوده است. گوشی گلکسی نوت ۷ محصول بسیار باریکی بود اما خب برای این منظور سامسونگ مجبور شده بود تا کل محتویات این گوشی را در فضای بسیار کوچکی در کنار یک دیگر قرار دهد.

حال به مقایسه سایز های این گوشی ها دقت کنید، چه چیزی می بینید؟ گلکسی نوت ۷ مثل برادر کوچک تر گلکسی نوت ۸ می ماند. البته با توجه به داشتن صفحه نمایش بزرگ تر، پیش بینی این مسئله ساده بود اما علی رغم این مسئله گوشی باز هم بزرگ تر از حالت معمول است. خلاصه این می شود که گوشی گلکسی نوت ۸ در همه جهات بزرگ تر از قبل خواهد بود آن هم در حالی که می دانیم تغییر زیادی در بخش داخلی این گوشی ایجاد نخواهد شد. با این دلیل، می توانیم حدس بزنیم که سامسونگ تصمیم گرفته است که به محتویات داخلی این گوشی فضای بیشتری برای نفس کشیدن بدهد. البته این بدنه بزرگ تر ممکن است باعث شود که باتری بزرگ تری نیز در ساخت این گوشی استفاده شود.

۳_ باتری گلکسی نوت ۸ کوچک تر از گلکسی نوت ۷ خواهد بود

مسئله مشخص است، سامسونگ قصد ندارد کوچک ترین ریسکی را درباره این گوشی بکند. هر کسی نیز جای سامسونگ بود تصمیمی جز این نمی گرفت. اگر با سامسونگ بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ مواجه بودیم، مطمئن بودیم که ظرفیت باتری گلکسی نوت ۸ حداقل ۴۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت خواهد بود اما سامسونگ قصد دارد تا نهایت میزان امنیت را برای این گوشی به کار ببرد برای همین ظرفیت باتری این گوشی حتی از ۳۵۰۰ میلی آمپر گوشی گلکسی نوت ۷ نیز کمتر خواهد بود. گفته می شود که ظرفیت باتری این گوشی تنها ۳۳۰۰ میلی آمپر بر ساعت خواهد بود! سامسونگ به این باور رسیده است که هر چقدر ظرفیت باتری این گوشی کمتر باشد احتمال منفجر شدن آن نیز کمتر خواهد شد.

چرا مسئله امنیت Galaxy Note 8 از همین حالا تضمین‌شده است؟ - تکفارس 

این به چه معنی است؟ معنی آن واضح است. فضای داخلی گلکسی نوت ۸ بزرگ تر و صد البته خالی تر خواهد بود و باتری آن نیز ابعاد کوچک تری خواهد داشت تا از هر گونه فشار و برخورد غیر ضروری با دیگر محتویات داخلی گوشی جلوگیری بکند. به عنوان مشتریان این گوشی نمی توانیم رضایت خود را این تصمیم اعلام کنیم؛ گلکسی نوت ۸ صفحه نمایش بزرگ تری از گلکسی نوت ۸ خواهد داشت اما باتری آن کوچک تر خواهد بود به همین دلیل میزان شارژ باتری گوشی به طرز قابل ملاحضه ای کاهش خواهد یافت. شایعات و حدس های مختلفی درباره میزان شارژ این گوشی زده می شود و در بدترین حالت گفته می شود که باتری این گوشی بیش از ۸ ساعت دوام نخواهد آورد. شاید برای بسیاری این میزان کافی باشد اما از یک پرچم دار به هیچ وجه همچین چیزی انتظار نمی رود.

۴_ سامسونگ تلاش زیادی برای هر چه امت تر کردن گلکسی نوت ۸ خواهد کرد

دلایل زیادی را برای امنیت بالای گلکسی نوت ۸ و اینکه احتمالاً همچین فاجعه ای دیگر برای این گوشی پیش نخواهد آمد ذکر کردیم. از جمله تست های ۸ مرحله ای جدید سامسونگ، سایز بزرگ تر گوشی که منجر به وجود فضای بیشتری برای باتری می شود و صد البته طراحی جدید باتری گوشی. اما آخرین و شاید مهم ترین نکته این باشد که سامسونگ پس از فاجعه ای که برای گلکسی نوت ۷ پیش آمد بی شک تمام تلاش خود را خواهد کرد تا به هیچ وجه این مسئله تکرار نشود. داشتن برنامه های امنیت باتری خوب است، البته این برنامه ها برای تمامی گوشی های این شرکت من جمله سری گلکسی اس نیز هستند و آن گوشی ها هیچ وقت با همچین مشکلاتی رو به رو نشده اند. اما گلکسی نوت ۷ کار را خراب کرد و حالا ما مطمئن هستیم که تمامی مدیران و مهندسان بخش موبایل سامسونگ درگیر این مسئله خواهند بود که اطمینان حاصل کنند امنیت گوشی گلکسی نوت ۸ با تمام وجود تامین شده باشد. جای هیچ گونه اشتباهی برای این شرکت نخواهد بود.

برای بسیاری این سوال پیش آمده بود که چرا سامسونگ می خواهد حالا که چند هفته بیشتر تا معرفی گلکسی نوت ۸ باقی نمانده است، نسخه تعمیر شده گلکسی نوت ۷ با نام نوت اف ای را راهی بازار بکند. می خواهید حدس ما را بدانید؟ سامسونگ می خواست با این کار ثابت بکند که توانایی ساخت یک گلکسی نوت ۷ که منفجر نمی شود را نیز دارد. حال که گوشی گلکسی نوت ۷ فن ادیشن برای مدتی در بازار بوده است و ما گزارشی از منفجر شدن و یا آتش گرفتن آن ندیده ایم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که تلاش های این شرکت برای داشتن امنیت بیشتر برای محصولات خود موثر بوده است و گوشی گلکسی نوت ۸ هیچ وقت با مشکلات نسل قبلی خود رو به رو نخواهد شد.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید