هر چه درباره LG V30 می‌دانیم - تکفارس 
هر چه درباره LG V30 می‌دانیم - تکفارس 

هر چه درباره LG V30 می‌دانیم

امید بصیری
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 17:00
هر چه درباره LG V30 می‌دانیم - تکفارس 

به نظر می رسد که ال جی(LG) قصد دارد همه ما را در پایان این ماه میلادی با عرضه گوشی بعدی یعنی پرچم دار بعدی خود شگفت زده کند. این گوشی جدید که ال جی وی ۳۰(LG V30) نام خواهد داشت تنها و تنها یک هدف را پیش روی خود خواهد دید، این که بهترین و پیشرفته گوشی ال جی تا تاریخ عرضه اش باشد. قرار است که این گوشی یک ابزار چند رسانه ای فوق العاده قدرتمند برای ضبط ویدئو ها و تصاویر مختلف و هم چنین جانشین شایسته ای برای نسل قبلی خود یعنی ال جی وی ۲۰ باشد. در زیر می خواهیم برنامه های احتمالی ال جی برای این گوشی را با یک دیگر مرور کنیم. در ادامه این مقاله و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

طراحی و صفحه نمایش

هر چه درباره LG V30 می‌دانیم - تکفارس 

گوشی ال جی وی ۲۰ که پارسال عرضه شد ظاهری خشن و مردانه داشت؛ سایز گوشی بزرگ بود و ظاهر آن نیز سفت و خشن به نظر می رسید. البته گوشی به هیچ وجه و با هیچ متر و معیاری گوشی زیبایی محسوب نمی شد و حتی نسل قبل تر آن یعنی ال جی وی ۱۰ نیز گوشی چشم گیری نبود. اما به نظر می رسد این مسئله قرار نیست برای ال جی وی ۳۰ دیگر تکرار شود. مدل امسال قرار است که ظاهری شبیه به گوشی ال جی جی ۶(LG G6) داشته باشد که در هر دو سوی گوشی از شیشه استفاده شود و لبه های آن نیز خمیدگی کمی برای زیبایی بیشتر گوشی داشته باشند. یک فریم فلزی نیز لبه های گوشی را حفاظت خواهد کرد. نباید انتظار داشته باشید که قاب پشتی این گوشی قابل باز شدن باشد چرا که به احتمال زیاد این گوشی از استاندارد IP68 بهره خواهد برد که آن را در برابر نفوذ مایعات تا عمق ۳۰ متری و گرد و خاک حفاظت خواهد کرد.

این گوشی نیز در مسیر ال جی جی ۶ قدم خواهد گذاشت و نسبت تصویر ۹ به ۱۸ آن را به ارثت خواهد برد و این بدان معنی است که این صفحه نمایش کمی بلند تر از ال جی وی ۲۰ خواهد بود. این خبر خوبی است چرا که باعث می شود گوشی کمی باریک تر بشود که نگه داشتن آن با یک دست را ساده تر می کند. به احتمال زیاد این گوشی صفحه نمایشی ۶ اینچی خواهد داشت. نکته دیگری که انتظار می رود دیگر شاهدش نباشیم حضور صفحه نمایش ثانویه است که یک فاکتور تعیین کننده برای گوشی های سری وی محسوب می شد. اما عملکرد این صفحه نمایش تا حدودی باقی خواهد ماند. همان طور که تا حالا این تقریباً این مسئله تایید شده است، ال جی وی ۳۰ از صفحه نمایش AMOLED به جای ال سی دی (LCD) استفاده خواهد کرد. این مسئله اجازه می دهد که بخشی از صفحه نمایش گوشی در حالت استند بای روشن بماند. نکات ضروری و نوتیفیکشن ها در این بخش نمایش داده خواهند شد بدون این که باتری گوشی به هدر برود.

از منظر تکنیکی، شایعات به این نکته اشاره دارند که این گوشی صفحه نمایشی با رزولوشن ۲۸۸۰ * ۱۴۴۰ خواهد داشت که برابر با رزولوشن گوشی ال جی جی ۶ خواهد بود. و بله، لبه های این گوشی نیز خمیده خواهند بود. بی شک هیچ چیزی جذاب تر از این شایعه نیست که گفته می شود صفحه نمایش این گوشی نسبت به فشار حساس خواهد بود.

پردازنده، حافظه رم و نرم افزار

هر چه درباره LG V30 می‌دانیم - تکفارس 

ما مطمئن هستیم که ال جی برای این گوشی هیچ گونه کوتاهی ای نخواهد کرد و از بهترینِ هر چیزی در بازار برای آن استفاده خواهد کرد. شایعات حاکی از این هستند که ال جی وی ۳۰ از پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد. حافظه داخلی این گوشی ۶۴ گیگابایت خواهد بود و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیز محتمل خواهد بود. نکته جالب این است که شایعه شده است گوشی ال جی وی ۳۰ پلاس (LG V30+)، یعنی نسخه ای که گفته می شود از این گوشی هم قوی تر خواهد بود با میزان بیشتری حافظه رم در برنامه برای عرضه در بازار قرار دارد. البته ممکن است که این نسخه فقط در بازار خانگی این شرکت یعنی کره جنوبی عرضه شود.

در قسمت نرم افزاری، این مسئله ممکن است که ال جی وی ۳۰ به همراه اندروید ۷.۱ عرضه شود و نسخه جدید سیستم عامل اندروید پس از مدتی برای آن عرضه شود. این نکته بی شک به مزاق طرفداران خوش نخواهد آمد چرا که ال جی وی ۲۰ نیز که سال گذشته عرضه شد از همین سیستم عامل بهره می برد. به غیر از این، ال جی وی ۳۰ رابط کاربری مخصوص ال جی را به همراه خواهد داشت که باعث می شود همه چیز شبیه به نسخه اصلی سیستم عامل خشک اندروید نشود. برای مثال بخش App Drawer حذف خواهد شد و شما می توانید دکمه های مسیریابی را به دلخواه خود تغییر بدهید. پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند سامسونگ با نام گوگل اسیستنت(Google Asistant) و گوگل دی دریم وی آر(Google Daydream VR) نیز تایید شده است.

هر چه درباره LG V30 می‌دانیم - تکفارس 

چند وقت پیش بود که ال جی خود اطلاعات زیادی را درباره دوربین استفاده شده بر روی ال جی وی ۳۰ منتشر کرد. یک نکته که این دوربین را خاص خواهد کرد استفاده از یک لنز شیشه ای به جای یک لنز پلاستیکی است که در نتیجه باعث واضحی و شفافیت بیشتر تصویر و عمق بیشتر آن می شود. در همین حین داشتن دریچه دیافراگم F:1.6 که عریض ترین دریچه دیافراگم بین گوشی های هوشمند تا به این تاریخ است اجازه می دهد تا نور بیشتری به سنسور دوربین این گوشی برسد که در محیط های کم تور به کمک تصاویر خواهد آمد. لرزش گیر اپتیکال تصویر و قابلیت فوکوس اتوماتیک به کمک لیزر نیز در این گوشی وجود خواهند داشت.

برای این که دچار اشتباه نشوید، باید بگوییم که بهبود های بالا فقط بر روی دوربین اصلی گوشی ایجاد خواهند شد. اما این بدان معنی نیست که دوربین دوم یا مخصوص عکس برداری سلفی این گوشی بهبودی نخواهد داشت. دوربین دوم این گوشی نیز از یک لنز واید استفاده خواهد کرد ولی نسخه امسال حدود ۳۰ درصد انحراف کمتری در لبه هایش خواهد داشت. در همین حین، ماژول دوربین نیز خود حدود ۳۰ درصد کوچک تر از نسخه استفاده شده بر روی گوشی ال جی وی ۲۰ خواهد بود که به خوبی دلیل کوچک بودن حفره های مخصوص این دوربین در تصاویر لو رفته را توضیح می دهد. نرم افزار دوربین این گوشی، حتی بهتر از نسخه عالی گوشی ال جی وی ۲۰ خواهد بود. اگرچه دیگر قابلیت در دست گرفتن کنترل کامل تنظیمات بخش گرفتن عکس و یا ضبط دوربین را نخواهید داشت. اما در عوض ال جی قول داده است که فرمت های حرفه ای ویدئویی که برای ویرایش کردن را در این گوشی قرار دهد.

درست همانند ال جی وی ۱۰ و وی ۲۰، انتظار می رود که ال جی وی ۳۰ نیز با ویژگی های برای ضبط صدا با کیفیت بالا همراه شود. میکروفون هایی با کیفیت ضبط صدای بالا، یک DAC قدرتمند صدا و همچنین بخش نرم افزاری قوی. فقط برای یادآوری، ال جی وی ۲۰ با یک نرم افزار مخصوص ضبط تصاویر بسیار خوب همراه بود.

باتری

هر چه درباره LG V30 می‌دانیم - تکفارس 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، قرار است که این گوشی با بخش شیشه ای در پشت خود عرضه شود. این به ال جی وی ۳۰ این امکان را می دهد که از قابلیت شارژ بی سیم به صورت پیش فرض و در صورت تمایل ال جی به استفاده از آن بهره ببرد. البته استفاده از بخش شیشه ای در پشت گوشی باعث می شود که دیگر نتوان باتری این گوشی را قابل تعویض دانست. در مورد ظرفیت باتری اما هنوز هیچ گونه حدس قابل اطمینانی وجود ندارد. قابلیت شارژ سریع بی شک یکی از بخش های این گوشی خواهد بود.

قیمت، تاریخ معرفی و عرضه

ال جی همین الان نیز تایید کرده است که ال جی وی ۳۰ را در تاریخ ۳۱ آگوست در برلین معرفی خواهد کرد. کشور خانگی ال جی، یعنی کره جنوبی اولین کشوری خواهد بود که ال جی وی ۳۰ در آن عرضه می شود. گوشی های سری وی تا کنون محدود به برخی کشور های خاص بوده اند اما مطمئن ایم که امسال این گوشی در بازار های بیشتری من جمله بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. در حقیقت شایعات حاکی از این هستند که این گوشی در اواخر سپتامبر در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. قیمت گوشی نیز کمتر از ۷۰۰ دلار نخواهد بود.

نظر شما درباره این مقاله چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.