اولین تصویر از گوشی Xperia XZ1 Compact به بیرون درز کرد - تکفارس 
اولین تصویر از گوشی Xperia XZ1 Compact به بیرون درز کرد - تکفارس 

اولین تصویر از گوشی Xperia XZ1 Compact به بیرون درز کرد

امید بصیری
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 12:00
اولین تصویر از گوشی Xperia XZ1 Compact به بیرون درز کرد - تکفارس 

زمان زیادی تا برگزاری نمایشگاه آی اف ای(IFA) 2017 سونی باقی نمانده است بنابراین نباید زیاد تعجب کنیم که تصاویری از سه گوشی مورد انتظار این شرکت برای این مراسم به بیرون درز کنند. در حالی که دو روز پیش اولین تصاویر از گوشی اکسپریا اکس زد ۱(Xperia XZ1) به بیرون درز کرد، حالا شماتیک های جدیدی که شبیه به نسخه کوچک تر و در واقع برادر کوچک تر این گوشی باشد، یعنی اکسپریا اکس زد ۱ کامپکت (Xperia XZ1 Compact) به بیرون درز کرده اند. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

و اگر انتظار داشتید که این دو گوشی که از یک خانواده هستند ظاهری متفاوت دارند باید بگوییم که اشتباه می کردید. چیزی که اینجا می بینیم، نسخه کوچک شده گوشی اکسپریا اکس زد ۱ است که به همراه اسپیکر های دوتایی در بخش جلویی گوشی و یک بخش سیاه رنگ بزرگ در بالای پنل جلویی گوشی که میزبان ابزارآلات مربوط به دوربین گوشی می شود عرضه می شود.

اگرچه یک تفاوت واضح در اینجا وجود دارد. به نظر می رسد که گوشی اکسپریا اکس زد ۱ کامپکت کمی ضخیم تر از برادر بزرگ تر خود باشد. ابعاد این گوشی ۱۲۹.۵ * ۶۴.۵ * ۹.۴ است در حالی که قطر گوشی اکس زد ۱ ۷.۶ میلی متر بوده است. می شود گفت که این گوشی حدود ۲ میلی متر بزرگ تر از برادر بزرگ تر خود است. البته این مسئله با توجه به کوچک شدن سایز صفحه نمایش این گوشی چیز زیادی عجیبی نیست. دیگر کم تر گوشی هوشمندی را در بازار پیدا می کنید که از این سایز صفحه نمایش بهره ببرد برای همین کوچک تر شدن فضای کلی گوشی باعث می شود تا به فضای ضخیم تری برای قرار دادن محتویات داخل آن نیاز شود.

اگر بخواهیم از روی این تصاویر قضاوت کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که دوربین ۱۹ مگاپیکسلی Dead Eye که گفته می شود بر روی اکسپریا اکس زد ۱ حضور خواهد داشت، در این گوشی نیز حاضر شود. با توجه به بنچ مارک هایی که قبلاً از این گوشی به بیرون درز کرده است می توانیم احتمال حضور یک دوربین ۸ مگاپیکسلی بر روی آن را بدهیم.

ما هم چنین جزئیات دیگری درباره این گوشی را نیز شنیده ایم. این گوشی به همراه یک پردازنده اسنپ دراگون (Snapdragon) 835، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. صفحه نمایش آن نیز گفته می شود که رزولوشنی ۷۲۰P خواهد داشت اما مواردی نیز بوده که گفته می شده این گوشی از صفحه نمایشی فول اچ دی بهره خواهد برد. آخرین شایعه نیز این است که این گوشی در تاریخ ۱۰ سپتامبر در فروشگاه ها موجود خواهد بود و قیمت آن نیز حدود ۶۵۰ دلار آمریکا خواهد بود. نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.