پردازنده‌های جدید Mediatek در تاریخ ۲۹ آگوست معرفی می‌شوند - تکفارس 
پردازنده‌های جدید Mediatek در تاریخ ۲۹ آگوست معرفی می‌شوند - تکفارس 

پردازنده‌های جدید Mediatek در تاریخ ۲۹ آگوست معرفی می‌شوند

حمزه سروری
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 13:55
پردازنده‌های جدید Mediatek در تاریخ ۲۹ آگوست معرفی می‌شوند - تکفارس 

دو تراشه ی جدید در اواخر ماه جاری توسط کمپانی «مدیا تک» معرفی خواهند شد؛ گزارشی که رسانه های چینی ادعا می کنند. همان گونه که تیتر خبر نیز می گوید این دو تراشه در تاریخ ۲۹ آگوست یعنی روز های پایانی این ماه معرفی خواهند شد. اسماً این دو تراشه Helio P23 و P30 خواهند بود. اگر چه بهتر است به جای دانستن نام آن ها بدانیم بر روی گوشی ها چه عمل کردی از خود نشان خواهند داد.

تراشه ی ضعیف تر یعنی Helio P23 به وسیله تکنولوژی ۱۶ نانو متری ساخته و پرداخته شده و از هشت هسته بهره خواهد برد. این تراشه ها همچنین از صفحه نمایش کواد اچ دی حمایت خواهند کرد همان گونه که از ست آپ های دو دوربینه بهره خواهند برد که تمام این ها باعث می شود این تراشه برای گوشی های میان رده بی نقص و پرفکت به نظر برسد.

از طرفی دیگر مدل Helio P30 از تکنولوژی ۱۲ نانو متری برای پردازش استفاده می کند که شامل چهار هسته ی Arm Cortex A72 با سرعت پردازش ۱.۵ گیگا هرتز می شود، چهار هسته ی دیگر از هشت هسته ای که این تراشه استفاده خواهد کرد Cortex A53 و با همان سرعت پردازش ۱.۵ گیگا هرتزی خواهند بود. این تراشه ی Helio P30 قابلیت اتصال هوشمند خواهد داشت به این صورت که از تکنولوژی Cat. 10 بهره خواهد برد و با استفاده از این تکنولوژی سرعت دانلود تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

طبق گفته ی منابع چینی به نظر می رسد اولین کمپانی هایی که از این تراشه های مدیا تک استفاده خواهند کرد کمپانی های چینی ای مثل Oppo، Vivo، Meizu و Xiaomi هستند. شروع کار آن ها نیز مصادف با عرضه ی رسمی شان در سه ماهه ی چهارم این سال خواهد بود.

در منابع خبری مشابه همچنین حدس زده می شود که مدیا تک در نظر دارد قیمت Heilo P23 را به اندازه ی Snappdragon 450 کاهش دهد تا بازار را در دست بگیرد. هر چند که این اخبار نامطمئن هستند و هنوز تائید نشده اند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.