تمامی گوشی‌هایی که در مراسم IFA 2017 توسط شرکت‌های بزرگ معرفی می‌شوند - تکفارس 
تمامی گوشی‌هایی که در مراسم IFA 2017 توسط شرکت‌های بزرگ معرفی می‌شوند - تکفارس 

تمامی گوشی‌هایی که در مراسم IFA 2017 توسط شرکت‌های بزرگ معرفی می‌شوند

امید بصیری
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 18:00
تمامی گوشی‌هایی که در مراسم IFA 2017 توسط شرکت‌های بزرگ معرفی می‌شوند - تکفارس 

مراسم آی اف ای(IFA) 2017 از تاریخ ۱ سپتامبر( کمتر از ۲ هفته دیگر) در شهر برلین کشور آلمان برگزار خواهد شد و بسیاری از بزرگ ترین برند های گوشی های هوشمند در دنیا در این مراسم حضور خواهند داشت. شرکت های بزرگی مثل ال جی، سونی، سامسونگ و بسیاری دیگر در این مراسم سعی خواهند کرد تا از آخرین دستاورد های خود رونمایی کنند و ما همین الان هم تقریباً می دانیم که باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم. پس در ادامه این مقاله و جزئیات آن با من و تک فارس همراه باشید!

LG

ال جی برای این مراسم با دست پر خواهد آمد، گوشی ال جی وی ۳۰(LG V30). تیزرهایی که از این گوشی تا به حال منتشر شده اند تقریباً نشان می دهند که باید منتظر چه چیزی باشیم.

برای کسانی که با این سری گوشی ها آشنایی ندارند، باید بگوییم که گوشی های ال جی وی ۱۰ و ۲۰ که به ترتیب در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عرضه شدند، محصولات رده بالایی بودند که با بهترین ویژگی های بازار همراه شده بودند. نسخه امسال این گوشی ها بیشتر طراحی سنتی ای را به همراه دارد اما هم چنان از قابل ترین گوشی ها بازار است. این گوشی هنوز هم از قوی ترین سخت افزار موجود در بازار استفاده می کند و قابلیت های چند رسانه ای آن بی نظیر هستند. از آن جایی سری Q ال جی هم اکنون رسماً تایید شده اند، بعید می دانیم که گوشی دیگری شبیه به این محصولات نیز در این مراسم حاضر باشد. گوشی های ال جی کیو ۶(LG Q6)، کیو۶+(LG Q6+) و کیو ۶ اِی(LG Q6a) نیز در این مراسم حاضر خواهند بود.

Samsung

با اطمینان می توانیم بگوییم که گوشی گلکسی نوت ۸(Galaxy Note 8) در این مراسم حضور خواهد داشت اگرچه معرفی رسمی این گوشی حدود ۱ هفته زودتر و در تاریخ ۲۳ آگوست انجام خواهد شد. اما حضور در این مراسم به عنوان فرصتی خواهد بود تا قادر به از نزدیک دیدن این گوشی و کار کردن با آن باشیم. شایعات هم چنین می گویند که سامسونگ قصد دارد تا تعدادی گوشی میان رده دیگر نیز در بازار عرضه کند که مهم ترین ویژگی آن ها داشتن دوربین های دوگانه خواهد بود. احتمال می رود که این گوشی ها از سری گلکسی C باشند و صرفاً برای عرضه در بازار آسیا ساخته شده باشند.

برای کسانی که به ابزار پوشیدنی سامسونگ علاقه دارند نیز باید بگوییم که به نظر می رسد زمان به روز رسانی این محصولات رسیده باشد و باید منتظر معرفی نسل جدید ابزارهای پوشیدنی سامسونگ مثل ساعت هوشمند و دیگر وسایل باشیم. یکی از محصولاتی که انتظار زیادی داریم تا در این مراسم آن را ببینیم، ساعت هوشمند گیر فیت ۲(Gear Fit 2) است. دیدن ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس ۴ (Gear S4) نیز متعجبمان نخواهد کرد اگرچه هیچ شایعه قطعی ای درباره آن وجود ندارد.

آخرین شایعه هم احتمال عرضه یک تبلت جدید از سوی سامسونگ است. البته زیاد خوشحال نشوید چرا که گفته می شود این تبلت از سری میان رده خواهد بود.

Sony

درست همانند ال جی، سونی نیز برای تاریخ ۳۱ آگوست برنامه ریزی کرده است. در طی این مراسم ما حداقل انتظار معرفی یک گوشی رده بالا از این شرکت از خانواده اکسپریا را داریم. این گوشی احتمالاً ادامه نسل یکی از دو مدل اکسپریا اکس زد(Xperia XZ) و یا اکسپریا اکس زد وان (Xperia XZ1) خواهد بود. نکته دیگر هم این است که سونی به احتمال زیاد یک گوشی جدید با نام اکسپریا اکس زد ۱ کامپکت (Xperia XZ1 Compact) را معرفی خواهد کرد. احتمالاً این گوشی یک نسخه کوچک تر و در واقع به نوعی برادر کوچک تر گوشی اکسپریا اکس زد ۱ (Xperia XZ1 Compact) باشد در حالی که تمامی قابلیت های برادر بزرگ تر خود را خواهد داشت.

Lenovo و Motorola

بی شک روز ۳۱ آگوست روز شلوغ و پر حادثه ای خواهد چرا که لنوو نیز در این تاریخ یک کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد. البته این رویداد خبری ممکن است که اطلاعات زیادی راجع به گوشی های هوشمند در خود نداشته باشد. چند وقت پیش بود که این شرکت رد یک تیزر برنامه خود برای این مراسم را اعلام کرد که شامل چندین مورد مثل سری بوک و یوگا می شد و خبری از گوشی های هوشمند نبود. انتظار نمی رود که موتورلا در این مراسم گوشی هوشمند جدیدی را معرفی کند.

Huawei

در نمایشگاه سال گذشته آی اف ای (IFA)، شرکت هوآوی تعدادی گوشی میان رده جدید معرفی کرد_ گوشی های Nova و Nova Plus. یک تبلت جدید با نام مدیا پد ام ۳ نیز در این مراسم معرفی شد. اینکه هوآوی در این مراسم چه چیزی را معرفی کند هنوز مشخص نیست اما در تاریخ ۲ سپتامبر مراسمی خواهد داشت. انتظار می رود که هوآوی در طی ماه های آینده پرچم دار رده بالای فبلت های خود با نام میت ۱۰ را در بازار عرضه کند اما به نظر نمی رسد که شاهد حضور این گوشی در این مراسم باشیم.

hTC

تا به حال سابقه داشته است که اچ تی سی گوشی های هوشمند خود را در طی مراسم آی اف ای معرفی کند. انتظار نمی رود که این شرکت امسال در این مراسم حضور گسترده ای داشته باشد اما به دلیل توجهی که بر روی آن معطوف شده است ممکن است که از یک یا دو گوشی هوشمند رونمایی کند. شایعات می گویند که اچ تی سی در حال کار بر روی یک گوشی میان رده است تا در این مراسم معرفی کند.

ASUS

نسل چهارم زن فون ها، یعنی گوشی های هوشمند شرکت Asus احتمالاً تا ماه های آتی در بازار عرضه خواهند شد. درست است که گوشی Asus  زن فون ۴ وی (Zenfone 4 V) هم اکنون در برخی مناطق دنیا تایید شده است اما معرفی جهانی این گوشی ها هنوز انجام نشده است و مراسم آی اف ای کاملاً موقعیت مناسبی برای این مسئله است. انتظار می رود که در مجموع ۵ گوشی جدید از سوی اسوس در این مراسم معرفی شوند که شامل گوشی هایی مثل زنفون ۴ پرو (Zenfone 4 PRO) و زنفون ۴ مکس (Zenfone 4 Max) می شود.

Blackberry

شایعات می گویند که دو گوشی جدید از سوی بلک بری با نام های کریپتون و جونو برای معرفی در این مراسم آماده می شوند. این شایعات را اوان بلس که سابقه بسیار درخشان و طولانی ای در افشا کردن اطلاعات گوشی های هوشمند مختلف دارد اعلام کرده است. چیز زیادی از این گوشی ها اعلام نشده است اما حدس ما این است که احتمالاً از سری میان رده خواهند بود چرا که پرچم دار قبلی این شرکت یعنی کی وان تنها چند ماه است که به بازار عرضه شده است. هیچ گونه سر نخی مبنی عرضه احتمالی این گوشی ها در بازار وجود نداشته است اما با توجه به حضور شرکت تی سی ال در مراسم آی اف ای، که شریک این کمپانی و مسئولیت توسعه گوشی های این شرکت را بر عهده دارد می توان انتظار داشت که گوشی های جدید بلک بری نیز در این مراسم معرفی شوند.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید